Honda CB1000R με 1000 …ηλεκτρικά κυβικά
Η Honda κατέθεσε πατέντα για ηλεκτρική, γυμνή μοτοσυκλέτα δρόμου υψηλών επιδόσεων
-Μεγάλες διαστάσεις, μεγάλες μπαταρίες και αφαιρούμενο ρεζερβουάρ
-Αργή και γρήγορη φόρτιση
-Ψηλά τοποθετημένο μοτέρ και τελική μετάδοση με ιμάντα
-Σχεδιασμός πλαισίου και πίσω ανάρτησης
HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!
Μεγάλες διαστάσεις, μεγάλες μπαταρίες και αφαιρούμενο ρεζερβουάρ
Με την υπόσχεσή της να έχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέχρι το 2050 και την πρόθεσή της να περιλαμβάνει δέκα ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες στη γκάμα του 2025, η Honda κατέθεσε πατέντα για έγκριση μιας γυμνής μοτοσυκλέτας δρόμου στα επίπεδα διαστάσεων του CB1000 Hornet, παρόλο που πριν από λίγο καιρό είχαμε γίνει μάρτυρες ενός teaser μιας μικρότερης, κοντά στις διαστάσεις του CB300R. Περιφερειακά όπως πιρούνι, προβολέας και ψαλίδι είναι αυτούσια από το CB1000R. Στη θέση του κινητήρα βρίσκονται οι μπαταρίες, κατανεμημένες σε τέσσερα στοιχεία και χωρίς δυνατότητα αφαίρεσης, ενώ ακριβώς πάνω από αυτές το προστατευτικό του «ρεζερβουάρ» ανοίγει και σηκώνεται (όπως το καπό ενός αυτοκινήτου), ενώ από κάτω δεν υπάρχει φυσικά καύσιμο αλλά ο φορτιστής.
Με την υπόσχεσή της να έχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέχρι το 2050 και την πρόθεσή της να περιλαμβάνει δέκα ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες στη γκάμα του 2025, η Honda κατέθεσε πατέντα για έγκριση μιας γυμνής μοτοσυκλέτας δρόμου στα επίπεδα διαστάσεων του CB1000 Hornet, παρόλο που πριν από λίγο καιρό είχαμε γίνει μάρτυρες ενός teaser μιας μικρότερης, κοντά στις διαστάσεις του CB300R. Περιφερειακά όπως πιρούνι, προβολέας και ψαλίδι είναι αυτούσια από το CB1000R. Στη θέση του κινητήρα βρίσκονται οι μπαταρίες, κατανεμημένες σε τέσσερα στοιχεία και χωρίς δυνατότητα αφαίρεσης, ενώ ακριβώς πάνω από αυτές το προστατευτικό του «ρεζερβουάρ» ανοίγει και σηκώνεται (όπως το καπό ενός αυτοκινήτου), ενώ από κάτω δεν υπάρχει φυσικά καύσιμο αλλά ο φορτιστής.
Αργή και γρήγορη φόρτιση
Το καλώδιο φόρτισης για τις κλασικές οικιακές πρίζες είναι αφαιρούμενο και μπορεί να τυλιχτεί γύρω από το κύκλωμα φόρτισης και να τοποθετηθεί επίσης κάτω από το ρεζερβουάρ, ενώ στο πλάι διακρίνεται υποδοχή CCS2 για σταθμούς γρήγορης φόρτισης 22Kw. Όπως βάζουμε το κινητό τηλέφωνο να φορτίζει όσο κοιμόμαστε, έτσι και εδώ ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να τη βάλει σε οικιακή πρίζα και να τη φορτίσει αργά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Θα έχει όμως και την επιλογή να τη φορτίσει γρήγορα σε κάποιο δημόσιο σταθμό φόρτισης 22kW, ώστε να της δώσει την απαιτούμενη αυτονομία για να φτάσει ασφαλής στον προορισμό του.
Ψηλά τοποθετημένο μοτέρ και τελική μετάδοση με ιμάντα
Ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας έχει τοποθετηθεί κάτω από τη σέλα και πάνω από το μπροστινό μέρος του ψαλιδιού. Ένα σύνολο μειωτήρων στη δεξιά πλευρά κατεβάζει τη μονάδα κίνησης σε μια θέση ομόκεντρη με τον άξονα ψαλιδιού και το τελευταίο από αυτά τα γρανάζια συνδέεται με έναν εγκάρσιο άξονα που μεταφέρει την ισχύ στα αριστερά της μοτοσυκλέτας, όπου και είναι τοποθετημένο το μπροστινό γρανάζι κίνησης. Αυτό κινεί έναν ιμάντα, ο οποίος με τη σειρά του τροφοδοτεί με κίνηση τον πίσω τροχό.
Σχεδιασμός πλαισίου και πίσω ανάρτησης
Ο κινητήρας και οι μπαταρίες ψύχονται με σύστημα υγρόψυξης με ψυγείο μικρότερου μεγέθους από το αντίστοιχο του βενζινοκίνητου (που βρίσκεται αρκετά χαμηλά, πίσω από το μπροστινό τροχό), ενώ εδράζονται σε ένα ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο τυπικής σχεδίασης, με τις κατάλληλες φυσικά αλλαγές για να ταιριάζει με τη φύση της μοτοσυκλέτας. Έτσι, αγκαλιάζει το άνω μέρος του κινητήρα και καταλήγει στο υποπλαίσιο, πάνω στο οποίο τοποθετείται η σέλα. Το πίσω αμορτισέρ, που τυπικά είναι τοποθετημένο στη θέση του κινητήρα, μετακινείται αρκετά χαμηλότερα και συνδέεται με μοχλικό Pro Link με το αλουμινένιο ψαλίδι. Χώρος για όλα τα παραπάνω βρίσκεται μετά την αφαίρεση του καταλύτη και της εξάτμισης, περιφερειακά που φυσικά δεν χρειάζονται σε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα.