Η πόλη απαιτεί ευελιξία και οικονομία από ένα όχημα με κύριο προσανατολισμό την χρήση εντός αυτής και το Vario αποδεικνύει έμπρακτα, ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στο ακέραιο. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μαζί του, η ελαφριά αίσθηση του Vario στο δρόμο αναδύεται ως μία από τις κύριες αρετές του κάνοντας την οδήγηση του παιχνιδάκι. Το βάρος του είναι κυριολεκτικά αμελητέο και η ανταπόκριση του στις εντολές του τιμονιού άμεση, ενώ οι μικρές του διαστάσεις του επιτρέπουν να «τρυπώνει» στα πιο απίθανα μέρη και να εξαφανίζεται στην κίνηση. Φυσικά λόγω του μικρού μεγέθους και της αίσθησης του αναβάτη ότι βρίσκεται… πάνω από τον εμπρός τροχό, μια πολύ μικρή περίοδος προσαρμογής στα χαρακτηριστικά του μοντέλου χρειάζεται, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα σας δυσκολέψει.
Αξιοσημείωτα καλή είναι η ποιότητα κύλισης: Οι τροχοί των 14 ιντσών είναι κάτι που ίσως δεν συναντήσεις ακόμα και σε GT Scooters. Προσφέροντας τα πλεονεκτήματα της αυξημένης σταθερότητας και της καλύτερης αντίδρασης στις κακοτεχνίες του δρόμου, οι τροχοί συμβάλλουν έντονα στην οδηγική ταυτότητα του Vario. Σε επίπεδο αναρτήσεων, το scooter ικανοποιεί σε γενικές γραμμές. Πολύ καλή χαρακτηρίζεται η λειτουργία του πίσω μονού αμορτισέρ, το οποίο πετυχαίνει καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Μπροστά, το πιρούνι θα μπορούσε να είναι λίγο σκληρότερο, αφού έχει τάσεις να τερματίζει σε έντονες κακοτεχνίες και βυθίζεται παραπάνω από όσο θέλαμε, στο φρενάρισμα. Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, πάντως, το πιρούνι «υποδέχθηκε» τις κακοτεχνίες εξομαλύνοντας τις σημαντικά, πριν να φτάσουν στο αμορτισέρ.
Ας μιλήσουμε λίγο και «μοτέρ»: Ο μονοκύλινδρος ESP λάμπει δια της παρουσίας του προτείνοντας πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Είναι αθόρυβος, δουλεύει με μειωμένο επίπεδο κραδασμών και φέρει άμεση απόκριση στο γκάζι. Η απόδοση της ισχύος του χαρακτηρίζεται γραμμική, ενώ η έμφαση της ελαστικότητας στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι σαφής. Πράγματι, το Vario επιταχύνει σπιρτόζικα σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού ακόμη και μέχρι τα 80 χλμ/ώρα, ενώ από εκεί και επάνω η απόδοση ροπής/ισχύος γίνεται ηπιότερη. Εντός των τειχών της πόλης, το σύστημα Start-Stop λειτούργησε άψογα, με άμεση επανεκκίνηση του κινητήρα στα φανάρια και μετά από στάσεις. Δοκιμάζοντας το μοντέλο στον αυτοκινητόδρομο, είδαμε τελική ταχύτητα της τάξης των 112 χλμ/ώρα, αλλά η ιδανικότερη ταχύτητα του Vario σε τέτοιες συνθήκες είναι γύρω στα 90, καθώς από εκεί και πάνω η διαθέσιμη ισχύς «τελειώνει» και η κατανάλωση αυξάνεται. Η τελευταία παρέμεινε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, καθΆ όλη την διάρκεια της δοκιμής μας, αφού δεν ξεπέρασε τα 2,3 λίτρα στα 100 χλμ, σε μέσο κύκλο και μάλιστα χωρίς απαραίτητα… ήπια οδήγηση, αλλά με αρκετά ανοίγματα του γκαζιού στο τέρμα του. Κατά την πέδηση, το σύστημα CBS δηλώνει εμφατικό παρόν: Μόνο με την χρήση της αριστερής μανέτας, τα δύο φρένα ενεργοποιούνται μαζί με ισχύ αρκετή για την ομαλή ακινητοποίηση σε πολλές περιπτώσεις και, κυρίως, σε ολισθηρό οδόστρωμα. Θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση και στις δύο μανέτες, ιδίως σε αυτή του εμπρός φρένου μιας και η ισχύς του δίσκου μπλοκάρει ευκολότερα τον τροχό. Ωστόσο, δεν τίθεται θέμα στην αποτελεσματικότητα των φρένων, με την συνολική τους δύναμη να είναι επαρκέστατη για τις ανάγκες του μοντέλου.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr