Ο κινητήρας του νέου Transalp είναι σχεδιασμένος από λευκό χαρτί. Δικύλινδρος 8-βάλβιδος με διαστήματα ανάφλεξης 270ο και χωρητικότητα 755κ.εκ., αποδίδει 92 ίππους στις 9.500σαλ και μέγιστη ροπή 7,6 kg-m στις 7.250σαλ κατατάσσοντας το νέο μοντέλο ως το ισχυρότερο στην κατηγορία του. Ο νέος κινητήρας είναι εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς, λόγω της κεφαλής Unicam (δανεισμένη από το CRF450R) η οποία διαχειρίζεται τις βαλβίδες εισαγωγής διαμέτρου 35,5 mm (με ανύψωση 9,3 mm) μέσω έκκεντρου και τις βαλβίδες εξαγωγής διαμέτρου 29 mm μέσω βραχίονα. Οι κύλινδροι χρησιμοποιούν επίστρωση Ni-SiC (καρβίδιο νικελίου-πυριτίου), όπως στα CRF450R και CBR1000RR-R Fireblade, για την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα. Για την εξάλειψη των κραδασμών έχουν χρησιμοποιηθεί δυο αντικραδασμικοί άξονες.
Αύξησε την ισχύ του Honda XL 750 Transalp με φίλτρο αέρα DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Η μετάδοση γίνεται μέσω συμπλέκτη ολίσθησης υποβοήθησης και η μέση κατανάλωση των 5,8 λ./100χλμ. στέλνει την αυτονομία στα 300 χιλιόμετρα με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων. Ο Throttle by wire έλεγχος του κινητήρα προσφέρει 4 προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης SPORT, STANDARD, RAIN και GRAVEL συν ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη USER mode τα οποία μεταβάλουν ανάλογα την απόδοση και την απόκριση του κινητήρα. Το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο περιλαμβάνει 4 επίπεδα ισχύος κινητήρα (EP), 3 επίπεδα πέδησης κινητήρα (EB), 2 επίπεδα ABS και 5 επίπεδα Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το HSTC και το πίσω ABS μπορούν επίσης να απενεργοποιηθούν, ενώ το Wheelie Control είναι επίσης στάνταρ και ενσωματωμένο στο HSTC.