Δεν θα πει όχι σε σβέλτη οδήγηση το Xciting-R 300i, υποστηρίζοντας τις ορέξεις του αναβάτη του µε την συµπαγή του αίσθηση.

Χωρίς εξάρσεις αλλά καθ ΄ όλα σύγχρονη η σχεδίαση του Xciting-R 300i. H ζελατίνα κόβει σηµαντικό µέρος του αέρα αλλά για συχνή χρήση σε ανοιχτούς δρόµους χρειάζεται κάτι πιο ψηλό.

Οδηγώντας: Εξαιρετικό

Το Xciting-R 300i UBS, παίρνει εύκολα µπροστά µε τη µίζα ακολουθώντας την κλασική διαδικασία ασφαλείας, δηλαδή πατηµένο φρένο και ανασηκωµένο πλαϊνό σταντ. Ο κινητήρας κρατά σταθερό ρελαντί και ακούγεται ελάχιστα, µε το µεγάλο σε διαστάσεις τελικό να ευθύνεται σε πολύ µεγάλο βαθµό για αυτό, ενώ οι παραγόµενοι κραδασµοί, όσο ο κινητήρας λειτουργεί και το scooter βρίσκεται σε στάση, απλά ...δεν υπάρχουν. Ανοίγοντας το γκάζι, το µεσαίου κυβισµού GT της KYMCO επιταχύνει άµεσα, πιστοποιώντας το ότι η νέα µετάδοση κάνει πολύ καλή δουλειά. Πέραν της πολύ καλής µετάδοσης, άµεση εντύπωση προκαλεί και η ποιότητας κύλισης του scooter που, συγκριτικά µε τους προκατόχους του, βρίσκεται σε άλλη κλάση!

 Οι αναρτήσεις έχουν σφιχτό σετάρισµα αλλά δεν «κοπανάνε» στις ανωµαλίες του οδοστρώµατος, απλά διαβάζουν και µεταβιβάζουν επαρκώς τις πληροφορίες στον αναβάτη χωρίς να τον «ταράζουν», κυριολεκτικά και µεταφορικά, µε την λειτουργία τους. Βάζοντας στην εξίσωση και το ισχυρό πλαίσιο,  αυτό που εισπράττει κανείς είναι µια στιβαρή και δεµένη αίσθηση που εµπνέει σιγουριά, ωθώντας στο άνοιγµα του γκαζιού. Τα χιλιόµετρα λοιπόν ανεβαίνουν γραµµικά και το Xciting-R 300i UBS δεν εµπνέει καµία απολύτως ανησυχία, ακόµα και όταν κινείται στην τελική του.

 Ακλόνητο και ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέµους, παρά την µεγάλη επιφάνεια των πλαστικών, το GT της Kymco έφτανε µε άνεση τα 140 χλµ./ώρα ανεξαρτήτως συνθηκών, ενώ µε λίγη επιµονή στο γκάζι, είδαµε 150 στο κοντέρ ουκ ολίγες φορές, στο διάστηµα που το είχαµε στην κατοχή µας, µε τους κραδασµούς να είναι απόντες και σε αυτή την περίπτωση. Το γεγονός αυτό, το προβιβάζει σε µια κατηγορία scooter που είναι απολύτως ικανά να πραγµατοποιούν περιαστικές διαδροµές µεγάλου µήκους και -γιατί όχι;- ταξίδια µικρού και µεσαίου βεληνεκούς, µε άνεση. Με λίγα λόγια, µπορείτε να το βγάλετε άφοβα σε λεωφόρους, περιφερειακές και εθνικές οδούς, το υπερευχαριστιέται και αυτό και εσείς! Στα αστικά του καθήκοντα το Xciting-R 300i UBS τα καταφέρνει εξίσου καλά, αφού ο µπροστινός τροχός διαµέτρου 15”υπακούει άµεσα και ακαριαία σε εντολές αλλαγής κατεύθυνσης.

 Το γεγονός αυτό σε συνδυασµό µε το µεγάλο κόψιµο του τιµονιού, το σωστό ζύγισµα και την ελαφριά αίσθηση του scooter, θα σας απεµπλέξει από οποιονδήποτε κυκλοφοριακό γόρδιο δεσµό και µόνο σε ασφυκτικά δύσκολες συνθήκες το µέγεθος του θα σας σταθεί εµπόδιο. Αλλά αυτό είναι ένα εγγενές πρόβληµα όλων των δικύκλων αυτής της κατηγορίας και δεν αφορά αποκλειστικά το συγκεκριµένο δίτροχο. Αλλωστε δεν µπορούµε να έχουµε και άνεση και χώρους και συµπεριφορά «κατηγορίας φτερού» σε ένα scooter.  Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, αυτή κυµάνθηκε στα 4,6 λίτρα / 100 χλµ., σε συνθήκες που δεν θα τις λέγαµε ακριβώς «ήπιας οδήγησης». Αφήσαµε ασχολίαστα τα φρένα όµως και το κάναµε σκοπίµως, γιατί χρήζουν ξεχωριστής αναφοράς. Για να µην το κουράζουµε, ο τρόπος που φρενάρει το Xciting-R 300i UBS, είναι εξαιρετικός και θυµίζει µοτοσικλέτα!

Η ισχύς, η αίσθηση και η γραµµικότητα του συστήµατος πέδησης, µαζί µε το UBS σύστηµα συνδυασµένης λειτουργίας σταµατούν αποτελεσµατικά και χωρίς δράµατα το scooter από οποιαδήποτε ταχύτητα, ακόµα και σε δρόµους όπου η πρόσφυση είναι άγνωστη ιδιότητα. Αριστα 10 και µε τόνο σε αυτό το πεδίο για το Xciting-R 300i λοιπόν, που αναδεικνύει τα φρένα του, ως το καλύτερο χαρακτηριστικό του Με τέτοια φρένα, θετικό και γραµµικό κινητήρα και στιβαρή αίσθηση, δεν θέλει και πολύ να σου γεννηθεί η επιθυµία γιατί κάτι παραπάνω σε δρόµους µε στροφές. Το Xciting-R 300i θα ανταποκριθεί καλά και σε αυτό τον ρόλο και -τηρουµένων των αναλογιών- θα σε διασκεδάσει, κινούµενο σβέλτα και µε ασφάλεια. Τα όρια του θα εµφανιστούν όταν θα περάσει κανείς πάνω από έντονες ανωµαλίες υπό κλίση, όπου το µακρύ µεταξόνιο και η scooter χωροταξική δοµή θα προκαλέσουν κάποιες ταλαντώσεις στον διαµήκη άξονα αλλά µιλάµε πλέον για χρήση πέραν της ενδεδειγµένης για ενα δίκυκλο σαν και αυτό.