Kawasaki J1000 H2: έρχεται 4κύλινδρο 1000άρι σκούτερ με κομπρέσσορα;
• Η Kawasaki το δουλεύει εδώ και πέντε χρόνια
• Τετρακύλινδρος 1.000 κ.εκ. με κομπρέσσορα, όπως στο Ninja H2
• Εξοπλισμός προστασίας Cornering θα είναι το μίνιμουμ
• Μήπως η Kawasaki πρέπει να προλάβει το V3 της Honda;
Η Kawasaki το δουλεύει εδώ και πέντε χρόνια
Αν προσπαθούσαμε να σκεφτούμε ένα μεγάλο σκούτερ υψηλών επιδόσεων το μυαλό μας θα πήγαινε αυτομάτως στο Yamaha TMAX, στο Honda Forza 750, στο Kymco AK575 και από τα παλιότερα στο Gilera GP800. Η Kawasaki από την πλευρά της δουλεύει εδώ και πάνω από 5 χρόνια σε μια αντίστοιχη υλοποίηση και εκεί που νομίζουμε ότι την έχει ξεχάσει, όλο και επιβεβαιώνει την ενασχόλησή της με το project. Αν τα τελευταία νέα που μιλάνε για μηχανική υπετροφοδότηση αληθεύουν, το Kawasaki J1000 H2, όπως είναι η κωδική του ονομασία, θα αποτελεί το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο σκούτερ παγκοσμίως, εισάγοντας μια νέα προσέγγιση στην κατηγορία. Αν και δεν έχει κυκλοφορήσει επίσημα κάποια φωτογραφία, παρά σχέδια που βασίζονται σε ...ψυθίρους, θα πρέπει να αντλεί έμπνευση από τη δυναμική αισθητική των σπορ μοτοσυκλετών της σειράς Ninja, με επιθετικές γραμμές (λόγω επιδόσεων) αλλά και με άνετη εργονομία (λόγω φύσης της κατηγορίας). Έτσι έξτρα προσοχή θα πρέπει να έχει δοθεί στην αεροδυναμική του, που θα επιτρέπει δυνατές επιταχύνσεις και υψηλές ταχύτητες στην ευθεία και υπό κλίση, με τις λιγότερες δυνατές θυσίες στην άνεση του αναβάτη.
Τετρακύλινδρος 1.000 κ.εκ. με κομπρέσσορα, όπως στο Ninja H2
Το J1000 H2 είναι φαίνεται πως θα εξοπλίζεται με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.000 κ.εκ. με υπερτροφοδότηση, αποδίδοντας την εντυπωσιακή ισχύ 180 ίππων. Η τεχνολογία υπερτροφοδότησης, που χρησιμοποιείται ήδη στο μοντέλο παραγωγής Ninja H2, θα επιτρέπει φυσικά επιδόσεις στο άνω άκρο της κατηγορίας (ιδανικά στην κορυφή), καθιστώντας το J1000 H2 μοναδικό στην κατηγορία του. Αυτός ο ισχυρός κινητήρας σε συνδυασμό με το σύστημα μετάδοσης της Kawasaki θα προσφέρει άμεση απόκριση, ενώ παράλληλα θα πρέπει να διασφαλίζει την ομαλή μετάδοση ισχύος στις υψηλές στροφές.
Εξοπλισμός προστασίας Cornering θα είναι το μίνιμουμ
Το J1000 H2 θα είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης ευστάθειας και ταυτόχρονα της ευκολίας στην καθημερινή οδήγηση, ενώ οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις θα είναι ρυθμιζόμενες, σίγουρα χειροκίνητα και ιδανικά αυτόματα και ηλεκτρονικά, ώστε να επιτρέπουν την προσαρμογή στις συνθήκες οδήγησης και στις προτιμήσεις του αναβάτη. Μεγάλα φρένα, με Cornering ABS και Traction Control, θα φροντίζουν για τα αυξημένα επίπεδα ασφάλειας κατά την επιβράδυνση και την επιτάχυνση, ενώ σίγουρα δεν θα λείπουν οι σύγχρονες ψηφιακές ευκολίες, όπως η συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, τα θερμαινόμενα γκριπ και η θερμαινόμενη σέλα.
Μήπως η Kawasaki πρέπει να προλάβει το V3 της Honda;
Αν αναλογιστούμε την πραγματικότητα, θα διαπιστώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια, όταν μιλάμε για πραγματικά συναρπαστικές μοτοσυκλέτες, η Kawasaki είναι η εταιρεία που έχει ρισκάρει περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση. Η άφιξη της Ninja ZX-4R/RR τονίζει τη νοοτροπία της εταιρείας του Akashi, όπου οι μοτοσυκλέτες με αγωνιστικό DNA παραμένουν ένας από τους θεμελιώδεις πυλώνες της φιλοσοφίας της. Από την άλλη, η εντυπωσιακή Kawasaki Ninja H2 αναμφίβολα έχει σηματοδοτήσει μια νέα εποχή στις μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων (για να μην αναφέρουμε την έκδοση H2R με τους 326 ίππους και το ram-air). Ο υπερσυμπιεστής (supercharger) που είναι ενσωματωμένος, σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από την Kawasaki, διαθέτει στρόβιλο που στις μέγιστες στροφές του ξεπερνά την ταχύτητα του ήχου. Θα δούμε άραγε κάτι τέτοιο σε μια υλοποίηση σκούτερ; Αν οι τέσσερις κύλινδροι και τα 1.000 κ.εκ. φαντάζουν πολλά, ακόμα και με τα μισά, ένα J1000 H2 θα έφερνε τα πάνω-κάτω στην κατηγορία. Μήπως η Kawasaki πρέπει να βιαστεί, για να προλάβει τη Honda με τον (επίσης κομπρεσσοράτο) V3 της, που παρουσιάστηκε στην EICMA;