Kawasaki Z900: «Εξυπνότερο» με IMU και Ride-by-Wire
• Το Ride-by-Wire ξεδιπλώνει Cruise Control και λειτουργίες Cornering
• Νέο τιμόνι και σέλα σε έξτρα ενισχυμένο πλαίσιο
• Κινητήρας 948cc με 124 ίππους και ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση
• Ακόμα πιο ξεχωριστή στην έκδοση SE
Το Ride-by-Wire ξεδιπλώνει Cruise Control και λειτουργίες Cornering
Η Kawasaki Z900 κάνει για 2025 το μεγάλο βήμα στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων, ενσωματώνοντας τεχνολογίες που υπόσχονται να βελτιώσουν δραστικά την εμπειρία οδήγησης. Το νέο σύστημα Ride-by-Wire παρέχει ακριβέστερο έλεγχο του γκαζιού και επιτρέπει τη χρήση προηγμένων λειτουργιών, όπως προγράμματα οδήγησης με επιπλέον ρυθμίσεις και πιο εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Η προσθήκη Quickshifter είναι το περιφερειακό που όλοι οι αναβάτες καλοδέχονται (ειδικά σε σπορ μοτοσυκλέτες) και το Cruise Control υπόσχεται άνεση στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Επιπλέον, η ενσωμάτωση μιας πλατφόρμας αδρανειακής μέτρησης (IMU) 6 αξόνων καθιστά δυνατή την τοποθέτηση Cornering ABS και Cornering Traction Control (C-KTRC). Ως επιστέγασμα όλων, η οθόνη TFT διαμέτρου 5 ιντσών έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσφέρει βελτιωμένο έλεγχο όλων των παραπάνω λειτουργιών καθώς και πληρέστερη και αμεσότερη ενημέρωση του αναβάτη, μιας που περιλαμβάνει δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone μέσω Bluetooth.
Νέο τιμόνι και σέλα σε έξτρα ενισχυμένο πλαίσιο
Η Z900 του 2025 διατηρεί την ίδια βασική αρχιτεκτονική πλαισίου, το ίδιο το πλαίσιο όμως έχει αλλάξει σε δύο σημεία. Αρχικά έχει ανασχεδιαστεί στα σημεία στήριξης της σέλας, η οποία είναι επίσης νέα και ενισχυμένη με έξτρα (σε σύγκριση με την προηγούμενη) αφρώδες υλικό που υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση, χωρίς να αλλάζει το ύψος από το έδαφος, που παραμένει στα 830mm. Κατά δεύτερον το πλαίσιο έχει ενισχυθεί στο σημείο πίσω από το τιμόνι, καθώς και το τελευταίο είναι νέο και μεταβλητής πια διατομής, ώστε να προσφέρει μεγαλύτερα επίπεδα σιγουριάς, κυρίως στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Κινητήρας 948cc με 124 ίππους και ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 948cc αποδίδει και φέτος 124 ίππους και 97,4 Nm ροπής, η Kawasaki όμως κατάφερε (με διαφορετικές ρυθμίσεις στους εκκεντροφόρους) να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 16% και τις εκπομπές CO₂ κατά 11%, ικανοποιώντας με αυτόν τον τρόπο τις προδιαγραφές Euro5+. Για το φρενάρισμα διατηρούνται αυτούσια τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου μοντέλου: οι τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin σε διπλούς δίσκους διαμέτρου 300mm μπροστά και η μονοπίστονη δαγκάνα σε μονό δίσκο 250mm πίσω. Αντίστοιχα οι αναρτήσεις είναι ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41mm μπροστά και ―σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο― αμορτισέρ πίσω, αμφότερα ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς.
Ακόμα πιο ξεχωριστή στην έκδοση SE
Για όσους επιθυμούν κάτι ακόμα πιο ιδιαίτερο, η Z900 SE παρέχει αναβαθμίσεις στο σύστημα των φρένων και των αναρτήσεων. Το μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι και το πίσω αμορτισέρ είναι πια της Öhlins (πλήρως ρυθμιζόμενα και φυσικά χρυσά) και οι ακτινικές δαγκάνες της Brembo (μοντέλο M32). Η σέλα της έκδοσης SE έχει πιο πολυτελή φινιρίσματα με λεπτομέρειες που μιμούνται την όψη του δέρματος, ενώ υπάρχει και θύρα USB-C για φόρτιση συσκευών. Θα ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά χάρη στο πλαίσιο και στις ζάντες που θα είναι βαμμένα στο κλασικό «καβασακικό» πράσινο χρώμα και στην υπόλοιπη μοτοσυκλέτα που θα συνδυάζει μαύρο και γκρίζo.