Εκτός από τον περιπετειώδη χαρακτήρα και την πολυχρηστική φύση τους, τα Suzuki V-Strom 650, Yamaha Tracer 7, CFMoto 650MT και Honda NC 750X CDT είναι οι πρωταθλητές σε αυτονομία καυσίμου, αφού θα σε ταξιδέψουν περισσότερα από 320 χιλιόμετρα προτού χρειαστούν ανεφοδιασμό.
Η ευκολία στη χρήση και η καθημερινή συμβίωση σε συνάρτηση με την οικονομία καυσίμου είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά όσων αναζητούν μια μοτοσυκλέτα περιπέτειας μεσαίου κυβισμού. Η άνεση του συνεπιβάτη, όπως και η δυνατότητα φόρτωσης αποσκευών, αποτελούν βασικά στοιχεία επιλογής, καθώς πρόκειται για μοντέλα που, ταυτόχρονα με τον αστικό τους χαρακτήρα, είναι ετοιμοπόλεμα και για κάθε είδους εξορμήσεις. Οι Suzuki V-Strom 650, Yamaha Tracer 7, CFMoto 650MT και Honda NC 750X CDT διακρίνονται και για την μεγάλη αυτονομία τους, καθώς ο λόγος κατανάλωσης καυσίμου και χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, ξεπερνάει τα 320 χιλιόμετρα!
Κάνουν τα πάντα, καίνε λίγο Πας Αθήνα-Τρίκαλα με ένα ρεζερβουάρ Είναι τα μεσαιά adventure η κατάλληλη επιλογή για Ελλάδα; Ποιος ο λόγος να πας σε μεγαλύτερη κατηγορία;
Το NC750X αναδεικνύεται σε μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή «ένα για όλα». Το μοντέλο του 2021 είναι αισθητά πιο «αιχμηρό» στην εμφάνιση. Το πλήρως LED εμπρός φανάρι έχει «χωριστεί» σε δύο τμήματα, νέα είναι και τα φλας τύπου LED, ενώ ανασχεδιασμένο είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα. Στην ανανεωμένη εμφάνιση του μοντέλου συμβάλλει και η νέα ζελατίνα.Η ποιότητα κατασκευής του NC750Χ παραμένει υψηλότατη και το νέο μοντέλο το υπογραμμίζει σε κάθε δυνατό σημείο. Η εργονομία της θέσης οδήγησης και το σχετικά μαλακό γέμισμα της σέλας μπορούν να κρατήσουν τον αναβάτη ξεκούραστο για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Στο εμπρός μέρος βρίσκεται ένα από τα χαρακτηριστικά σημεία-κλειδιά του NC750X, o αποθηκευτικός χώρος, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει εύκολα ένα full-faceκράνος, μαζί με άλλα αντικείμενα. Παράλληλα υπάρχει παροχή ρεύματος USB-C, για κινητό η άλλη ηλεκτρονική συσκευή. Μία νέα οθόνη τύπου LCD με εντελώς διαφορετική διάταξη ενδείξεων, αλλά και νέα χειριστήρια στην φιλοσοφία των adventure μοντέλων της Honda, φιγουράρουν στην θέση οδήγησης.
Διατηρώντας τον κυβισμό στα 745 κυβικά, ο κινητήρας αποδίδει πλέον 58,6 ίππους και 7 kgm ροπής, ενώ ταυτόχρονα περνά τις αυστηρότερες Euro 5 προδιαγραφές. Τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης φέρνουν 4 χαρτογραφήσεις λειτουργίας –Sport, Rain, Standard και την παραμετροποιήσιμη User, οι οποίες ρυθμίζουν ανάλογα το TractionControl, το φρένο κινητήρα, η αποδιδόμενη ισχύς και ο τρόπος λειτουργίας του κιβωτίου DCT. Η μέση τιμή των 4,4 λ/100 χλμ, συγκρίνεται με καταναλώσεις… scooters και μικρού κυβισμού μοτοσυκλετών. Ο κινητήρας αποδίδει την πλούσια ροπή που έχει στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με ζωηρό τρόπο, προσφέροντας έντονες επιταχύνσεις στα «δυνατά» ανοίγματα του γκαζιού, αλλά παράλληλα λειτουργώντας ομαλά και ήπια στους χαλαρούς ρυθμούς. Το μοντέλο είναι εξαιρετικά καλοζυγισμένο και προτάσσει μια αξιοσημείωτη οδηγική ομοιογένεια. Η υψηλή ποιότητα κύλισης συνδυάζεται με αμεσότητα στις εντολές του τιμονιού και αίσθηση γραμμικότητας στις αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ το κόψιμο του τιμονιού είναι αρκετά μεγάλο διευκολύνοντας τους επιτόπιους ελιγμούς.
Το V-Strom είναι το πιο ολοκληρωμένο On-Off στην κατηγορία του και μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει ένα εξαιρετικό all round μοντέλο, δεδομένων των συνθηκών στην χώρα μας. Μοτοσικλέτα 24/7, θα συντροφεύσει τον αναβάτη της στην πόλη καθημερινά, θα τον πάει ωραίες βόλτες απόδρασης τα ΣΚ και θα τον γυρίσει και όλο τον κόσμο αν το θελήσει. Το 650 υιοθέτησε αυτές τις γραμμές του V-Strom 1000, με χαρακτηριστικότερο σημείο το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τον προβολέα, ενώ υπάρχει σχεδιαστική ταύτιση σε όλα τα επί μέρους στοιχεία της μηχανής. Το V-Strom ήταν και εξακολουθεί να είναι από τις πλέον άνετες μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού, προσφέροντας χώρους και μεγάλα τμήματα σέλας με μπόλικο αφρώδες τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.
Ο γνωστός δικύλινδρος V 90 μοιρών με τα 645 κ.εκ., δέχθηκε αλλαγές και βελτιώσεις σε περισσότερα από 60 σημεία! Όλες οι αλλαγές αποσκοπούν όχι μόνο την διατήρηση της ιπποδύναμης στα ίδια επίπεδα, αλλά στο «φούσκωμα» της απόδοσης στις χαμηλομεσαίες και στην μείωση των τριβών, για μικρότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αποτέλεσμα, 70 ίπποι στις 8.800σαλ και ροπή 6,3 κιλών στις 6.500σαλ. Το Traction Control είναι με την σειρά του μια νέα προσθήκη. Έχει επιλογή για δύο επίπεδα παρεμβατικότητας και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί. Το νέο V-Strom είναι πολύ πιο δεκτικό στις εντολές για αλλαγές κατεύθυνσης, τις οποίες εκτελεί άμεσα. Η γενικότερη αίσθηση του, είναι πιο ελαφριά, πολύ περισσότερο απ` όσο περιμένεις. Δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στον καθημερινό... στίβο μάχης, όντας πιο “slim” και ευέλικτο από ποτέ. Ο κινητήρας με τη σειρά του δεν διαφοροποιείται ως προς την απόδοση, είναι όμως πολύ “ραφινέ” στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα της λειτουργίας του.
Το νέο Tracer 700 είναι μια χρηστική μοτοσυκλέτα με δυναμικά στοιχεία, ιδανική για να ανέβεις κατηγορία από τα μικρότερα κυβικά ή για να σε συντροφεύει σε οποιαδήποτε εξόρμηση, χωρίς να ξεφεύγει σε επίπεδο τιμής. Αισθητικά η Yamha προχώρησε σε μία ριζική αλλαγή κάνοντας το να δείχνει πολύ πιο σύγχρονο. Η νέα σέλα δύο επιπέδων με απόσταση από το έδαφος 835χιλ., είναι ευρύχωρη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, διαθέτοντας περισσότερο αφρώδες , κάτι που μεταφράζεται σε πιο ξεκούραστη παραμονή πάνω της. Ο πασίγνωστος CP2 689 κυβικών με τον crossplane στρόφαλο 270 μοιρών βελτιώθηκε στα απαραίτητα σημεία ώστε να καλύπτει τις νέες προδιαγραφές Euro 5. Η απόδοση ανέρχεται στους 72,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. με 6,93 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., και χαρακτηρίζεται από την γραμμική λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών σήμα κατατεθέν του CP2.
Οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό του βάρος σε συνδυασμό με την γνωστή φιλική απόδοση του κινητήρα και τον προοδευτικό συμπλέκτη, αποδεικνύουν ότι το Tracer είναι ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση, χωρίς στοιχεία που θα τρομάξουν όσους αναβάτες προέρχονται από μικρότερη κατηγορία. Η μοτοσυκλέτα εκπλήσσει ευχάριστα με την προθυμία της στις εντολές σου, ακόμα και όταν αυτές κινούνται περισσότερο σε sport παρά σε touring πλαίσια. Οι αλλαγές κατεύθυνσης πραγματοποιούνται με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ η ευελιξία δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στην σταθερότητα, με αποτέλεσμα να νιώθεις εμπιστοσύνη σε στροφές με περισσότερα χιλιόμετρα και κλίσεις που κάνουν τα μαρσπιέ να ξύνουν την άσφαλτο. Ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο γρανάζι σου επιτρέπει να έχεις πάντα μια ταχύτητα επάνω στο σαφές-σφιχτό κιβώτιο, ενώ η απόκριση και η γραμμική απόδοση σου δίνει απόλυτο έλεγχο στο δεξί γκρίπ, ανεξάρτητα αν κάνεις μια απλή βόλτα ή σούζες διαρκείας.
Ένας κινητήρας παράδειγμα προς μίμηση και ένα εξαιρετικό πακέτο αναρτήσεων-φρένων, που θα κρατήσουν τη σημαία της σπορ συμπεριφοράς ψηλά, σκεπασμένα κάτω από τον μανδύα του τουρισμού, της περιπέτειας και της προσιτής τιμής. Πρόκειται για ένα συμπαγές μοντέλο με μετρημένες διαστάσεις, χωρίς φανφάρες και τσάμπα εντυπωσιασμούς, αλλά με καλλίγραμμη σιλουέτα που ενσωματώνει επιμέρους αιχμηρά στοιχεία. Ποιοτικά, το 650ΜΤ συναγωνίζεται ακριβότερες κατασκευές σε λεπτομέρειες φινιρίσματος, συναρμογής υλικών και βαφής. Σημαντικό μέρος της άνεσης, οφείλεται στη σέλα, με το αφρώδες υλικό να προσφέρει ξεκούραστες πολύωρες βόλτες. Το ύψος της βρίσκεται στα 840 χιλιοστά και δίνει εύκολη πρόσβαση στο έδαφος, χάρη στο στενότερο εμπρός της μέρος.
Ο υδρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας των 649 κυβικών εκατοστών, βασίζεται σε αυτόν που φορούσαν τα ER6 της Kawasaki. Η απόδοση του φτάνει τους 61 ίππους στις 8.750σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 6,3 κιλά στις 7.000σ.α.λ. Ο μαζεμένος όγκος είναι ευεργετικός στην κίνηση της πόλης, όπου το ΜΤ θα ξεγλιστρήσει ακόμα και σε πυκνό μποτιλιάρισμα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, με το ύψος του τιμονιού να υπερκερνάει, τους καθρέπτες των τετράτροχων και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού να συνδράμει στην ευελιξία και τους επιτόπιους ελιγμούς. Ανετη σέλα, ξεκούραστη θέση οδήγησης, όμως τα εύσημα πάνε στον απολαυστικό κινητήρα με τη γεμάτη και τη μεστή λειτουργία. Ομαλός μέχρι τις 2500σαλ και από εκεί και πάνω άμεσος και αποδοτικός, με τη καμπύλη ροπής να ανεβαίνει γεωμετρικά όσο το στροφόμετρο γεμίζει. Δεν εμφανίζει κομπιάσματα, έχει σχεδόν μηδενικούς κραδασμούς, ελέω αντικραδασμικού άξονα, ενώ αγαπημένο του σημείο είναι οι μεσαίες. Κρατώντας σταθερή ταχύτητα 120-140, μπορείς και να κινείσαι άνετα και οικονομικά για ολόκληρη τη μέρα.