Οι Αυστριακοί είναι πολύ δραστήριοι τελευταία, με την RC 990 να είναι το τρίτο πρωτότυπο που εμφανίζεται να τεστάρεται στους δρόμους της Ευρώπης τον τελευταίο καιρό. Η προσδoκία είναι να δούμε αυτή τη μοτοσυκλέτα το 2025, όμως μπορεί να κάνει η ΚΤΜ την έκπληξη το 2024;
Κάθε εταιρεία μοτοσυκλέτας που ρίχνει χρόνο και χρήμα για να αναπτύξει από την αρχή έναν νέο κινητήρα, είναι γραμμικά σίγουρο ότι θα τον χρησιμοποιήσει σε περισσότερα από ένα μοντέλα. Το ίδιο βεβαίως συμβαίνει και με την ΚΤΜ. Ενώ φήμες και κάποιες πρώτες φωτογραφίες για την επερχόμενη RC 990 έχουν ήδη διαρρεύσει στο παρελθόν, τώρα έχουμε ένα πρωτότυπο, το οποίο τεστάρεται σε δρόμους της Ευρώπης.
Έχει τον ίδιο LC8 κινητήρα 990cc που θα δούμε και στην 990 Duke που επίσης εθεάθη πρόσφατα σε δοκιμές στην Ευρώπη, ενώ αναμένεται να έχει και το ίδιο πλαίσιο.
Οι φωτογραφίες που έχουμε για την 990 Duke μας αποκαλύπτουν σχεδόν μόνο τη αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, εδώ έχουμε το ακριβώς αντίθετο, με τον “φωτογραφικό φακό” να επικεντρώνεται στα δεξιά. Και πάλι, συγκρίνοντας τα δύο σετ των κατασκοπικών φωτογραφιών, αποκαλύπτεται ότι έχουμε το ίδιο ψαλίδι και μάλλον και την ίδια εξάτμιση.
Από την φύση τους όμως, οι 990 Duke και RC 990 είναι εντελώς διαφορετικές στην όψη. Τα φέρινγκ της RC 990 “κουβαλάνε” στοιχεία από προηγούμενες σπορ μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ, από την RC8 και RC8 C μέχρι και την RC16, με την οποία η Αυστριακή εταιρεία αγωνίζεται στον κόσμο των MotoGP. Όπως γίνεται κατανοητό από την προηγούμενη πρόταση, η θέση οδήγησης της RC 990 θα είναι πολύ πιο “επιθετική” από την αντίστοιχη της 990 Duke.
Aπό άποψη επιδόσεων, περιμένουμε η RC 990 να βγάζει περίπου 140 ίππους, με την ροπή ακόμα να παραμένει ένα μυστήριο. Ενώ προηγούμενα πρωτότυπα της RC 990 μας έδειχναν ξεκάθαρα τη χρήση δαγκανών Brembo Stylema, αυτές που βλέπουμε εδώ είναι ελαφρώς καμουφλαρισμένες. Δεν είναι σαφές τί βελτίωση μπορεί να έχει επιδεχθεί ο συγκεκριμένος τομέας, αλλά οι προσδοκίες (και η απαίτηση βεβαίως) αφορούν υψηλές επιδόσεις στο φρενάρισμα σε μια σπορ μοτοσυκλέτα.
O προβολέας είναι επίσης ελαφρώς καμουφλαρισμένος σε αυτή την RC 990, πολύ περισσότερο από ότι στην Duke 990, αλλά φαίνεται ότι είναι το ιδιο φωτιστικό σώμα που είδαμε και στα προηγούμενα 2 μοντέλα που έπιασε ο κατασκοπικός φακός και φαίνεται ότι αυτή ειναι η νέα πρόταση του Kiska για τους Αυστριακούς. Παρόλο που το πρωτότυπο φαίνεται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό έτοιμο από τις φωτογραφίες του 2022 οι προσδοκίες ανέφεραν το 2025 ως χρονιά λανσαρίσματος. Βέβαια, όντας μόλις στο κατώφλι του Αυγούστου του 2023 - και με το πρωτότυπο να είναι στο στάδιο του τεσταρίσματος - δεν είναι απίθανο η ΚΤΜ να κάνει την κίνηση έκπληξη μέσα στο 2024.