Με τον καιρό να κάνει τα δικά του επαναφέρουμε την προσοχή σας σε ένα πολύ σημαντικό θέμα για την ασφάλειά σας που δεν είναι άλλο από την οδήγηση στη βροχή.
Τέτοια εποχή κανονικά θα έπρεπε να… σιγοκαιγόμαστε ανάσκελα σε κάποια παραλία. Το αφεντικό, ωστόσο, που λέγεται καιρός, τρελάθηκε φέτος με αποτέλεσμα ο Ιούνιος να θυμίζει Φθινόπωρο. Ιδού, λοιπόν, κάποια πράγματα που πρέπει να θυμάστε για να αντιμετωπίσετε με ασφάλεια τις ξαφνικές καλοκαιρινές μπόρες και να βγείτε αλώβητοι από αυτές τις περίεργες καιρικές συνθήκες.
·Τσεκάρουμε το δελτίο καιρού πριν βγούμε στο δρόμο αλλά και τις κυκλοφοριακές συνθήκες και δεν αφήνουμε το αδιάβροχο στο σπίτι!
·Επιλέγουμε να κινηθούμε από γνωστές διαδρομές ώστε να αποφύγουμε άγνωστες σε εμάς λακκούβες και κακοτεχνίες του δρόμου που μπορεί να έχουν καλυφθεί με νερό και δεν φαίνονται.
·Βροχή μετά από πολύ καιρό σημαίνει καταρχήν ότι οι ελληνικοί δρόμοι μετατρέπονται σε παγοδρόμια όσον αφορά τον συντελεστή τριβής τους, τουλάχιστον μέχρι να «ξεπλυθούν». Μεγάλη προσοχή λοιπόν στο άνοιγμα του γκαζιού αλλά και στα φρένα, ειδικά στο κέντρο της πόλης. Χρησιμοποιούμε τα φρένα πάντα συνδυαστικά ασκώντας πίεση απαλά και προοδευτικά σε μανέτα και λεβιέ αντίστοιχα.
·Όσο πιο όρθια είναι η μοτοσικλέτα, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να γλιστρήσουμε και να πέσουμε. Οπότε ρυθμίζουμε ανάλογα την ταχύτητά μας στις στροφές, ώστε οι κλίσεις μας να είναι οι μικρότερες δυνατές.
·Θυμηθείτε ότι οι αποστάσεις φρεναρίσματος, θέλουμε δεν θέλουμε, αυξάνονται δραματικά στο βρεγμένο. Οπότε καθορίζουμε ανάλογα και τις αποστάσεις που κρατάμε από τα προπορευόμενα οχήματα και προσπαθούμε πάντα να είμαστε σε θέση να «προγραμματίσουμε» το φρενάρισμά μας.
·Στην οδήγηση στη βροχή κρατάμε το σώμα μας χαλαρό, όπως όταν οδηγούμε σε στεγνή άσφαλτο. Δεν ξεχνάμε να κοιτάμε μακριά και εκεί που θέλουμε να πάμε. Αν δεν νιώθουμε άνετα σε αυτές τις συνθήκες καλύτερα να αφήσουμε το δίκυκλο στο σπίτι μας. Η οδήγηση στη βροχή, πάντως, μας βοηθά να βελτιωθούμε ως αναβάτες και να καταλάβουμε καλύτερα το πώς συμπεριφέρεται το δίκυκλό μας
·Μεγάλη προσοχή στο δρόμο! Το αρχικό στάδιο της βροχής, όπως είπαμε, μετατρέπει το δρόμο σε παγοδρόμιο. Το τελικό στάδιο της βροχής (ειδικά στις μπόρες) έχει κατεβάσει όλα τα χώματα από τις κατηφόρες και τα έχει στρώσει όμορφα-όμορφα επάνω στις ευθείες.
·Αν νιώθετε άνετα με τις ικανότητές σας μπορείτε να «τεστάρετε» την πρόσφυση του οδοστρώματος, εφόσον το δίκυκλό σας δεν έχει ABS. Μπορείτε να πιέσετε προοδευτικά τα φρένα μέχρι να μπλοκάρουν (το καθένα ξεχωριστά..) για να ξέρετε πόσο δυνατά μπορείτε να φρενάρετε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
·Εκμεταλλευόμαστε το «φρένο» του κινητήρα, αν οδηγούμε μοτοσικλέτα με χειροκίνητο κιβώτιο. Κλείνοντας το γκάζι ή κατεβάζοντας μία σχέση στο κιβώτιο, η ταχύτητά μας μειώνεται ούτως ή άλλως. Προσοχή, όμως, στα απότομα και βίαια κατεβάσματα, καθώς μπορεί να μπλοκάρουν τον πίσω τροχό.
·Ανά τακτά χρονικά διαστήματα «τσιμπάμε» λίγο τα φρένα ώστε να καθαρίζουν-στεγνώνουν τα δισκόφρενα και να διατηρείται η απόδοση του συστήματος πέδησης σταθερή. Ειδικά, στις εθνικές και στα ταξίδια.
·Η ζελατίνα του κράνους σας είναι ήδη βρεγμένη και ήδη εμποδίζει την ορατότητα. Προσοχή, λοιπόν, στο σπρέι από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά και τις ριπές νερού από εκείνους που σας προσπερνάνε. Δεν ξεχνάμε να την καθαρίσουμε όταν φτάσουμε στον προορισμό μας.
·Γραμμές τρένων, εγκάρσιες λακκούβες, ξυμένη άσφαλτος και λοιπά δείγματα ελληνικής οδοποιίας, θα πρέπει να έρχονται κάθετα στους τροχούς μας και με μικρή ταχύτητα.