Οι ποινές για χαμηλή πίεση ελαστικών στα MotoGP θα ξεκινήσουν από το Silverstone
Ένα μέτρο που είχε ανακοινωθεί από πέρυσι, όταν αποκαλύφθηκε ότι πολλές ομάδες δεν τηρούσαν τις προτεινόμενες πιέσεις της Michelin, θα εφαρμοστεί από το επόμενο Σαββατοκύριακο στο Silverstone. To θέμα είναι, θα κάνει τις προσπεράσεις ακόμα πιο δύσκολες;
To 2022 o Mat Oxley ήταν ο πρώτος που αποκάλυψε στο ευρύ κοινό αυτό που ήταν κοινό μυστικό στο paddock των MotoGP. Πολλές ομάδες και αναβάτες εκμεταλλεύονταν μια γκρίζα ζώνη στους κανονισμούς και χρησιμοποιούσαν πιέσεις ελαστικών που ήταν κάτω από το ελάχιστο προτεινόμενο (λέξη κλειδί το προτεινόμενο). Μετά από αυτό – και τον ντόρο που δημιουργήθηκε γύρω από το θέμα – η Dorna και η FIM άλλαξαν τον κανονισμό για το 2023, θέτοντας κατώτατο ΕΠΙΤΡΕΠΤΟ όριο.
Για τη νέα σεζόν, οι αναβάτες θα έπρεπε να έχουν ως ελάχιστη πίεση το 1,9 bar μπροστά και το 1,7 bar πίσω. Όμως, ενώ αυτός ο κανόνας ήταν στο επίκεντρο της συζήτησης κατά τις χειμερινές διακοπές και λεγόταν ότι θα εφραμοστεί από το 4ο Grand Prix (δηλαδή από τη Jerez), το θέμα σιωπηλά και βολικά «ξεχάστηκε», καθώς χρειαζόταν ακόμα να γίνουν περισσότερα τεστ με τους μετρητές της πίεσης ώστε το σύστημα να είναι αξιόπιστο.
Τώρα έφτασε η στιγμή ο κανόνας αυτός να αρχίσει να εφαρμόζεται και η αρχή θα γίνει το επόμενο Σαββατοκύριακο στο Silverstone. Προς το παρόν η πίεση θα μετριέται μόνο στους αγώνες Sprint και στους αγώνες της Κυριακής.
Οι ποινές θα είναι κλιμακούμενες, με την πρώτη παραβίαση να επιφέρει προειδοποίηση, τη δεύτερη ποινή 3 δευτερολέπτων, μετά 6 και τέλος 12 δευτερόλεπτα θα προστίθενται στο χρόνο του αναβάτη.
Ο αποκλεισμός του αναβάτη θα είναι το τελικό μέτρο, αν η παράβαση σημειωθεί πολλές φορές.
Aπό την πλευρά τους οι αναβάτες έχουν διαμαρτυρηθεί ουκ ολίγες φορές για το πώς όταν βρίσκονται πίσω από κάποιον άλλο αναβάτη η πίεση στο μπροστινό ανεβαίνει ραγδαία και για αυτό, αν θέλουν να έχουν κάποια ελπίδα να προσπεράσουν, πρέπει να χρησιμοποιούν πολύ χαμηλές πιέσεις, στα όρια του επικίνδυνου βάση των μετρήσεων της Michelin.