Θέλεις μοτοσικλέτα με εμφάνιση και χρηστικότητα scooter; Θέλεις scooter με συμπεριφορά μοτοσικλέτας; Ψάχνεις ένα παραδοσιακό mega scooter με επιρροές από μοτοσικλέτα για να απολαύσεις όλες τις ανέσεις που έχει σχεδιαστεί για να σου προσφέρει; Έχουμε τη λύση
Και τα τέσσερα έχουν επηρεαστεί σχεδιαστικά από τις μοτοσικλέτες. Οι κινητήρες τους βρίσκονται εντός πλαισίου, με στόχο την βέλτιστη κατανομή βάρους και την αυξημένη ακαμψία. Ποιο όμως από τα τέσσερα scooter καταφέρνει να βρεθεί πιο κοντά στην αίσθηση που δίνει μια μοτοσικλέτα; Ποιο χάνει περισσότερο από την πολυπόθητη πρακτικότητα που προσφέρουν τα παραδοσιακά mega scooters;
Εργονομία – Ανεση
Ένα scooter οφείλει να προσφέρει άνεση στις μετακινήσεις, πολύ περισσότερο αν ανήκει στην μεγάλη κατηγορία, όπως τα τέσσερα συγκεκριμένα μοντέλα. ¶ψογη είναι η εργονομία στο C650, με τον οδηγό να απολαμβάνει μια ιδιαίτερα άνετη θέση οδήγησης. Η σέλα έχει μεγάλη επιφάνεια και αφρώδες με αρκετή πυκνότητα, το τιμόνι βρίσκεται σχετικά κοντά και χαμηλά, ενώ ο διαθέσιμος χώρος είναι υπεραρκετός, ακόμα και για ψηλούς αναβάτες. Ο συνεπιβάτης έχει στην διάθεση του αρκετό χώρο, άνετη και φαρδιά σέλα, καθώς και δυο μεγάλες και σωστά τοποθετημένες χειρολαβές για να στηρίζεται. Κάτω από την σέλα, υπάρχει χώρος για ένα κράνος και το έξυπνο σύστημα Flex Case. Όταν το Sport βρίσκεται σε στάση λοιπόν, μπορεί κανείς να διπλασιάσει τον αποθηκευτικό του χώρο, αποθηκεύοντας, δύο κράνη. Μικροπράγματα μπορούν να αποθηκευτούν και στα δύο ντουλαπάκια της ποδιάς, τα οποία όμως δεν κλειδώνουν. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικό ταχύμετρο που συνδυάζεται με ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Η θέση οδήγησης του Integra είναι «scototerίσια» τοποθετώντας τον οδηγό σε άνετη στάση, με το τιμόνι να πέφτει «φυσικά» στα χέρια και τα πόδια να ξεκουράζονται στις μεγάλες πλατφόρμες της ποδιάς, δεξιά και αριστερά του τούνελ που διέρχεται από το κέντρο του διαμήκη άξονα. Ο συνεπιβάτης όμως δεν τυγχάνει τέτοιων προνομίων, καθότι η σέλα του είναι πιο λεπτή, μικρότερη σε επιφάνεια και στενή στο πίσω μέρος της, με αποτέλεσμα η αναλογία άνεση προς διανυόμενη απόσταση να μην είναι ίδια με αυτή του οδηγού. Ο χώρος κάτω από την σέλα είναι μικρός και δεν μπορεί να χωρέσει κράνος κλειστού τύπου, ενώ το μοναδικό ντουλαπάκι στα αριστερά της ποδιάς δεν κλειδώνει. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι μερικώς έγχρωμος και προσφέρει κάποιες δυνατότητες παραμετροποίησης. Η ναυαρχίδα της Kymco προσφέρει πλήθος εργονομικών χαρακτηριστικών προς όφελος της ευχρηστίας και της άνεσης του αναβάτη. Η σέλα είναι αναπαυτική με πλούσιο αφρώδες και ο χώρος για το πόδια είναι ικανοποιητικός ακόμα και για μεγάλα αναστήματα. Αρκετός είναι ο χώρος και για τον συνεπιβάτη και σε συνδυασμό με τις μεγάλες πρακτικές χειρολαβές δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα ακόμα και σε μακρινές αποστάσεις. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα επαρκεί για την τοποθέτηση ενός full face και ενός jet κράνους. Δύο ντουλαπάκια αριστερά και δεξιά στο εσωτερικό της ποδιάς, εκτός από έξτρα χώρο για μικροαντικείμενα διαθέτουν υποδοχή USB, αλλά δεν κλειδώνουν. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από 3 ψηφιακές οθόνες, με το στροφόμετρο, ταχύμετρο, και στην κεντρική οθόνη μέσω του συστήματος διασύνδεσης noodoe, ο αναβάτης έχει πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες και χρήσιμες ενημερώσεις. Η θέση οδήγησης του ΤΜΑΧ είναι επικεντρωμένη στο σπορ χαρακτήρα, προδιαθέτοντας τον αναβάτη να κινείται σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ είναι όσο άνετο χρειάζεσαι ώστε να απολαμβάνεις τη βόλτα στην πόλη ή στο ταξίδι χωρίς να πιάνεσαι. Σε αυτό συμβάλλουν, οι αρκετές θέσεις για τα πόδια και η σέλα που είναι άνετη και για τους δύο επιβαίνοντες. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν, είναι ικανός να φιλοξενήσει δύο κράνη τύπου jet ή ένα full face και διάφορα μικροαντικείμενα. Το ντουλαπάκι στο επάνω μέρος της ποδιάς έχει παροχή ρεύματος και κλειδώνει πατώντας το κουμπί που υπάρχει στο τιμόνι. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, που συνδυάζονται με μία ψηφιακή οθόνη TFT. Χάρη στην εφαρμογή TMAX Connect με το ενσωματωμένο σύστημα GPS, μπορείς να έχεις πρόσβαση σε ακόμα περισσότερες πληροφορίες,
Κινητήρες
Οι δικύλινδροι κινητήρες των τεσσάρων μοντέλων υπόσχονται σβέλτες και απολαυστικές διαδρομές. Ο κινητήρας του ΤΜΑΧ δεν έχει υποστεί ουσιαστικές αλλαγές, με τον κυβισμό να παραμένει στα 530κ.εκ, και την απόδοση στους 45 ίππους στις 6.750σαλ. και τη ροπή στα 5.4kg στις 5.250σαλ. Το νέο ΤΜΑΧ όμως είναι το πρώτο μοντέλο της Yamaha με μετάδοση CVT και ηλεκτρονικό γκάζι που συνεργάζεται με μια ECU 32bit, προσφέροντας ομαλή λειτουργία και άμεση απόκριση. Εφοδιάζεται, επίσης με traction control αλλά και δύο διαφορετικούς χάρτες απόδοσης, sport και touring. Η καρδιά του νέου ΑΚ, είναι ένας υδρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και crossplane διάταξη στροφάλου στις 270 μοίρες. Τα 550 κυβικά, από τα οποία πήρε το όνομα του το ΑΚ, αποδίδουν 53,5 ίππους στις 7.500σαλ και 5,6 κιλά ροπής στις 5.500σαλ. Υπάρχουν διαθέσιμοι δύο διαφορετικοί χάρτες απόδοσης. Στο Full Power τα νούμερα είναι τα παραπάνω, ενώ στο Rain, η απόδοση πέφτει στους 46,5 ίππους στις 7.500σαλ με μειωμένη απόκριση, για καταστάσεις μειωμένης πρόσφυσης. Ο κινητήρας του Integra αποδίδει 54 ίππους στις 6.250σαλ. και 6,9kg-m ροπής στις 4.750σαλ., από τα 745κ.εκ. της χωρητικότητας του. To DCT βελτιώθηκε στα σημεία και απέκτησε μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων. Συγκεκριμένα, υπάρχουν πλέον τρεις διαβαθμίσεις στο πρόγραμμα «S», με το S1 να είναι το λιγότερο δυναμικό, το S2 είναι το μεσαίο και το S3 αλλάζει τις σχέσεις κοντά στα κόκκινα, προσδίδοντας την πιο sport συμπεριφορά. Το Integra εφοδιάζεται και με σύστημα ανίχνευσης κλίσεων. Ο υγρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας του Sport με 647κ.εκ. χωρητικότητα, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, αποδίδει 60 ίππους στις 7.750σαλ. και 6,4kg-m ροπής στις 6.000σαλ. Στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά πολιτισμένος στην λειτουργία του, χάριν στους δύο αντικραδασμικούς άξονες που φέρει. Οι περισσότερες αλλαγές, έχουν συντελεσθεί στο σύστημα της μετάδοσης: Νέα υλικά τριβής, νέα κλιμάκωση και βελτίωση στα αντίβαρα του συμπλέκτη. Εκτός από ποιοτική αναβάθμιση, προσδίδουν σύμφωνα με την BMW πιο δυναμικές επιταχύνσεις στο Sport.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Δεν φτάνει να σε αποκαλούν σπορ, πρέπει να είσαι κιόλας. Σε αυτή τη λογική κινούνται και τα τέσσερα mega scooter που εξοπλίζονται με τα κατάλληλα περιφερειακά. Το Integra φέρει ένα ατσάλινο ανοικτό σωληνωτό πλαίσιο. Το πιρούνι, διαθέτει πλέον την τεχνολογία της Showa: Showa Dual Bending Valves. Πρόκειται για ένα απλό και ελαφρύ σύστημα, που προσφέρει ευθέως ανάλογες στην ταχύτητα συμπίεσης και εκτόνωσης της ανάρτησης αποσβέσεις, παρουσιάζοντας έτσι μια ομοιομορφία στην απόδοση. Σε ότι αφορά στα φρένα, έχει τοποθετηθεί νέα διπίστονη δαγκάνα της Nissin στον μπροστινό, μόνο δίσκο των 320 χλστ., ενώ πίσω το δισκόφρενο των 240 χλστ. να συνεργάζεται με μονοπίστονη δαγκάνα. Το δε δικάναλο ABS είναι standard. Το διαιρούμενο αλουμινένιο πλαίσιο του ΑΚ είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει την απαραίτητη ακαμψία για σπορ οδήγηση. Το εμπρός μέρος εξοπλίζεται με ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλιοστών και πίσω τοποθετήθηκε ένα οριζόντιο αμορτισέρ με 3 στάδια αυξομείωσης και ένα διαιρούμενο ψαλίδι αλουμινίου. Το ΑΚ φόρεσε διπλούς wave δίσκους 270 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo για εμπρός και μονό wave δίσκο 260 χιλιοστών πίσω. Το δικάναλο ABS της Bosch είναι το ελαφρύτερο, που υπάρχει σήμερα στην αγορά και προσφέρει ασφάλεια σε περίπτωση ανάγκης. Το αλουμινένιο πλαίσιο του ΤΜΑΧ είναι ελαφρύτερο κατά 30% σε σχέση με τον προκάτοχό του και με γεωμετρία που επιτρέπει τη συγκέντρωση των μαζών πιο κοντά στο κέντρο. Στο εμπρός τμήμα το ανεστραμμένο πιρούνι τύπου μοτοσυκλέτας, είναι μια λύση που αποδεδειγμένα λειτουργεί καλά και είχαμε δει και στο απερχόμενο μοντέλο, ενώ στον τομέα των φρένων, δύο δίσκοι μπροστά 267 χιλ με ακτινικές δαγκάνες και ένα δίσκος 282 χιλ πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα συνδυάζονται με σύστημα ABS και αναλαμβάνουν να σταματήσουν με ασφάλεια το scooter. Αν και scooter, το C650 Sport ακολουθεί μια μοτοσικλετιστική φιλοσοφία σε ότι αφορά στην δομή του. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό. Το ανεστραμμένο πιρούνι των 40 χλστ. δένει στον ευμεγέθη λαιμό του πλαισίου μέσω δυο στιβαρών τιμονόπλακων, ενώ σε ότι αφορά στην πίσω ανάρτηση, αποτελείται από μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλικό σε οριζόντια θέση. Στον τομέα των φρένων, μπροστά έχουν τοποθετηθεί δύο δίσκοι διαμέτρου 270 χλστ, οι οποίοι συνεργάζονται με πλευστές δαγκάνες δύο εμβόλων, ενώ ένας δίσκος ίδιας διαμέτρου και με ίδια δαγκάνα, έχει τοποθετηθεί πίσω.
Συμπέρασμα
Που διαφοροποιείται το Integra; Στην πιο άνετη θέση οδήγησης και στην προστασία, που είναι πολύ πιο αποτελεσματική, ειδικά από τον κορμό και κάτω. Αν λοιπόν κάποιος θέλει αυτό το χαρακτηριστικό και σκοπεύει να τοποθετήσει άμεσα top box για να ισοφαρίσει σε αποθηκευτικούς χώρους, τότε ναι, το Integra είναι μια πολύ δελεαστική πρόταση. Με οδηγική συμπεριφορά που ντροπιάζει πολλές μοτοσικλέτες αλλά διατηρώντας επίσης τις ανέσεις και την πρακτικότητα των scooter, το ΒΜW C650 Sport μπορεί να εξυπηρετεί τον ιδιοκτήτη του τις καθημερινές, ως ένα υπάκουου και εύκολο δίτροχο για αστικές μετακινήσεις, ενώ τα Σαββατοκύριακα, να τον διασκεδάζει. Δεν είναι πάντα εύκολο να παρουσιάσεις μια ποιοτική κατασκευή, που ενσωματώνει χαρακτηριστικά άνεσης και πρακτικότητας, με την σπορ φιλοσοφία και όλα αυτά σε προσιτή τιμή. Κι όμως η Kymco το κατάφερε. Με πλούσιο εξοπλισμό, καινοτόμες λύσεις και σύγχρονη τεχνολογία, το ΑΚ 550 εκπληρώνει τις προσδοκίες και αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή για όσους αναζητούν ένα ξεχωριστό scooter μεγάλου κυβισμού που δεν θέτει περιορισμούς και δεν κάνει παραχωρήσεις. Δεν είναι τόσο οι επιδόσεις που είναι κορυφαίες για την κατηγορία, όσο η συμπεριφορά και η ομοιογένεια του συνόλου, που το κάνουν τόσο ξεχωριστό. Με το ΤΜΑΧ είναι σίγουρο πως δεν θα μετανιώσεις για την επιλογή σου και όταν αφήνεις το TMAX θα ανυπομονείς για την επόμενη βόλτα όταν εμφανίζεται στην οθόνη το μήνυμα See you soon…
ΤΟ ΒΜW EINAI KOΡΥΦΑΙΟ. Ο,ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ.
To integra Με 9200.... Ευρώ!!!! Με κλειστά Μάτια.