Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
  • Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
  • Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
  • Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
  • Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια
  • Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια

Oruga Unitrack - Εκτός δρόμου όχημα με κεντρική ερπύστρια

Στα 100-150 kW μπορεί να κυμαίνεται η ισχύς του
Μεγάλη, κεντρική, καμπυλωτή ερπύστρια παντός εδάφους
Το μοντέλο αποτελεί concept για την ώρα
Μόνο για την στήριξη του οδηγού υπάρχει το τιμόνι

Στα 100-150 kW μπορεί να κυμαίνεται η ισχύς του

Το Unitrack της Oruga είναι ένα ηλεκτρικό όχημα παντός εδάφους που αναπτύσσει η εταιρεία από την Λετονία και ευελπιστεί να φέρει στην αγορά τον επόμενο χρόνο. Δεν υπάρχουν ακόμα λεπτομέρειες σχετικά με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, την αυτονομία και το βάρος του οχήματος. Σε μία έκθεση στην Ρίγα όμως όπου παρευρέθηκε η Oruga, η ομάδα που εξελίσσει το μοντέλο έκανε ερωτήσεις στο κοινό σχετικά με το τι επιδόσεις και χαρακτηριστικά θα επιθυμούσαν να έχει, αλλά και το εύρος της τιμής που θεωρούν κατάλληλη. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν πως το κοινό θα περίμενε από ένα τέτοιο όχημα να έχει τελική κοντά στα 100 χλμ/ω, μία μεγάλη αυτονομία στα 100-200 χιλιόμετρα και ισχύ που να κυμαίνεται στα 100-150 kW (134 με 200 άλογα δηλαδή). Τα νούμερα αυτά βέβαια είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθούν καθώς για μία τέτοια ισχύ θα χρειάζονταν πιθανότατα 2 ηλεκτροκινητήρες, η μπαταρία του θα έπρεπε να είναι αρκετά μεγάλη ώστε να πετυχαίνει αυτή την αυτονομία, πράγματα τα οποία θα οδηγούσαν και στην αύξηση του βάρους του ελαττώνοντας σε ένα βαθμό τις δυνατότητές του σε ανώμαλα εδάφη και η τιμή του επίσης θα ήταν πολύ υψηλή.
 

Μεγάλη, κεντρική, καμπυλωτή ερπύστρια παντός εδάφους

Σύμφωνα με την ομάδα ανάπτυξης θα αποτελεί: "Το πρώτο, παντός εδάφους ηλεκτρικό όχημα με ερπύστρια, σχεδιασμένο να είναι ευέλικτο, στιβαρό και ανθεκτικό με γνώμονα το περιβάλλον που μπορεί να επιχειρεί σε όλα τα είδη εδάφους και όλες τις εποχές". Αντικαθιστά τους παραδοσιακούς τροχούς και ελαστικά με μία μεγάλη κεντρική ερπύστρια ώστε να κατανέμεται το βάρος του σε μία μεγαλύτερη επιφάνεια. Θεωρητικά, εξακολουθεί να είναι μοτοσυκλέτα, αφού οι δύο άξονές του (που συνοδεύονται και από ένα τρίτο άξονα ώστε να "σκαρφαλώνει" το Oruga πάνω από εμπόδια) έχουν δύο ζευγάρια τροχών τοποθετημένα πού κοντά μεταξύ τους, με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που συναντάμε σε εκείνη την ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα με τον V10 κινητήρα από ένα Dodge Viper. Δεν μοιάζει όμως με τίποτα που κυκλοφορεί στην αγορά αυτή τη στιγμή. Έχουν υπάρξει στο παρελθόν οχήματα "monotrack", όπως αποκαλούνται τα οχήματα με ένα κεντρικό σημείο επαφής με το έδαφος, αλλά είχαν παραχθεί όλα σε περιορισμένο αριθμό, ενώ η Oruga σκοπεύει να παντρέψει την ιδέα αυτή με ένα ηλεκτροκίνητο όχημα στο οποίο τοποθετούνται μάλιστα αναρτήσεις, ένα πολύ ξεχωριστό στοιχείο του. Η κεντρική του ερπύστρια είναι επίσης καμπυλωτή ώστε να επιτρέπει στο Unitrack να γέρνει στις στροφές.


Η ασυνήθιστη μοτοσυκλέτα με τον V10 κινητήρα της Dodge και τις "διπλές" ρόδες

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το μοντέλο αποτελεί concept για την ώρα

Προς το παρόν, η Oruga έχει παρουσιάσει επίσημα μόνο κάποια σχέδια του Concept και η ομάδα παρευρέθηκε πρόσφατα στο Outdoor Riga trade show που πραγματοποιείται στην Ρίγα, πρωτεύουσα της Λετονίας, όπου παρουσίασε ένα αντίγραφο του μοντέλου σε μικρότερη κλίμακα. Η εταιρεία παρόλα αυτά έχει καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και έχει κατοχυρώσει τα πνευματικά δικαιώματα του σχεδίου του μοντέλου, στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), κάτι που σημαίνει ότι αυτό θα είναι και το σχέδιο του μοντέλου παραγωγής, με πολύ μικρές διαφοροποιήσεις πιθανότατα. Φαίνεται ότι παρόλο που έχει ερπύστρια, διαθέτει και τρία σετ με δύο συμβατικούς τροχούς και ελαστικά στο καθένα, ώστε να δημιουργείται ένα κενό - οδηγός από το οποίο περνάει το οδοντωτό εσωτερικό της ερπύστριας για να μένει στην σωστή θέση. Τα ελαστικά προσθέτουν παράλληλα μία περαιτέρω απόσβεση παρόλο που το όχημα έχει ήδη αμορτισέρ εμπρός και πίσω.
 

Μόνο για την στήριξη του οδηγού υπάρχει το τιμόνι

Παρά την ύπαρξη ενός τιμονιού, φαίνεται πως αυτό εξυπηρετεί αποκλειστικά στην στήριξη του οδηγού και ως ένα μέρος για την τοποθέτηση των χειριστηρίων του οχήματος, ενώ δεν έχει την δυνατότητα να στρίβει. Η καμπυλωτή ερπύστρια υπάρχει ώστε να επιτρέπει στο Unitrack να στρίβει, οπότε θα χρειάζεται να κινεί ο αναβάτης το σώμα του και να μεταφέρει το βάρος του από την μία μεριά στην άλλη για τον χειρισμό του. Η Oruga σκοπεύει να έχει έτοιμο για δοκιμές ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο αργότερα μέσα στον χρόνο, ενώ η παραγωγή μπορεί να ξεκινήσει το 2025.