Όλοι περιμέναμε μια RS 440, αλλά η Αprilia έκανε την έκπληξη και παρουσίασε στο Misano (εν όψει του Grand Prix του San Marino) την ολοκαίνουρια RS 457 που ήρθε να βάλει σε μπελάδες τον ανταγωνισμό.
Οι πρώτες κατασκοπικές φωτογραφίες της νέας Αprilia RS εμφανίστηκαν στις αρχές του 2023, ωστόσο το τότε μοντέλο ήταν αρκετά καμουφλαρισμένο και οι φωτογραφίες χαμηλής ανάλυσης. Τον Ιούλιο το μοντέλο επανεμφανίστηκε δίπλα σε μια Moto Guzzi Stelvio και σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες που είχαμε, μια RS 440 βρισκόταν καθ`οδόν. Τώρα το Σεπτέμβριο η Aprilia αποκάλυψε το νέο μοντέλο της και τελικά πρόκειται για μια Aprilia RS 457.
Η RS 457 ήρθε για να παίξει στην κατηγορία Α2 και κινείται ακριβώς στα όριά της, καθώς ο ολοκαίνουριος υγρόψυκτος, εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας της παράγει 48 ίππους (35 kW) που είναι το όριο της κατηγορίας. ¶λλος ένας περιορισμός είναι το κατώτατο βάρος που θα πρέπει να είναι 175 κιλά και ακριβώς εκεί σταματάει τη ζυγαριά η RS 457, κάνοντάς την αυτή τη στιγμή τη μόνη μοτοσυκλέτα Α2 που έχει καταφέρει να έχει τον κινητήρα με τη μεγαλύτερη απόδοση και το μικρότερο συνολικά βάρος.
Ο νέος αυτός κινητήρας περιβάλλεται από ένα αλουμινένιο πλαίσιο που οπτικά μοιάζει πολύ με το πλαίσιο του RS 660, όπως είχε φανεί και από τις φωτογραφίες. Το ψαλίδι φαίνεται να είναι από αλουμίνιο, αλλά είναι φτιαγμένο από ατσάλι - θα έπρεπε η Aprilia να φτιάξει κάτι από ατσάλι για να "πιάσει" το κατώτατο όριο κιλών.
Στις αναρτήσεις βρίσκουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41mm μπροστά, με 120mm διαδρομή και ρυθμιζόμενη προφόρτιση, ενώ το αμορτισέρ που συνεργάζεται με το σιδερένιο ψαλίδι είναι επίσης ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά, ενώ η διαδρομή του είναι 130mm.
Oι αλουμινένιες ζάντες των 17" φιλοξενούν ελαστικά διαστάσεων 110/70 μπροστά και 150/60 πίσω, ενώ το σταμάτημα της μοτοσυκλέτας αναλαμβάνει η Bybre, με μια τετραπίστονη δαγκάνα να πιάνει σε ένα δίσκο 320mm μπροστά, ενώ πίσω μια μονοπίστονη δαγκάνα συνεργάζεται με ένα δίσκο 220mm, ενώ το δικάναλο ABSμπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό.
Στον εξοπλισμό έχουμε μια οθόνη TFT 5", πλήρως LED φωτισμό, 3 riding modes, traction control και στον προεραιτικό εξοπλισμό υπάρχει quickshifter, αλλά δεν ξέρουμε ακόμα αν θα είναι δύο κατευθύνσεων όπως στην RS 660.
Η RS 457 θα κυκλοφορήσει σε 3 χρώματα, ένα μαύρο, ένα μαύρο με αρκετές κόκκινες λεπτομέρειες και ένα λευκό με μαύρες λεπτομέρειες. Δεν είναι ακόμα σαφές ποιά και πόσα από αυτά θα έρθουν στην Ελλάδα και το κυριότερο, πότε και με ποιά τιμή, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι η Aprilia RS 457 ήρθε για να γίνει πρωταγωνιστής στην κατηγορία της.