Κάποιος που γνωρίζει από vintage αυτοκίνητα, σίγουρα ξέρει την Pierce-Arrow, την πρώτη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων πολυτελείας μέσα της δεκαετίας του 1930. Λιγότερη γνωστή είναι η σύντομη ενασχόληση της εταιρείας με μοτοσυκλέτες, παράγοντας το πρώτο 4κυλίνδρο μοντέλο στις ΗΠΑ.
Το 1909 Pierce Four είναι ένα όμορφο παράδειγμα του πρώτου έτους της παραγωγής, κατασκευασμένο από τον Pierce-Arrow. Ήταν μια πρωτοποριακή μοτοσυκλέτα για την εποχή της. Ο 4κύλινδρος κινητήρας της ήταν βελγικού σχεδιασμού.
Το Pierce Four ήταν το πρότζεκτ του γιου του ιδιοκτήτη, George Pierce. Το 1908 ο Pierce παρήγγειλε από το Βέλγιο μια αναβαθμισμένη FN 4κύλινδρη μοτοσυκλέτα για να τη χρησιμοποιήσει ως βάση για το δικό του μοντέλο. Οι μηχανικοί του Pierce έκαναν σημαντικές βελτιώσεις και το μοντέλο βγήκε στην παραγωγή το 1909.
Ο κινητήρας είχε χωρητικότητα 700 κ.εκ. και παρά την ύπαρξη μιας και μοναδικής σχέσης στην μετάδοση, μπορούσε να επιταχύνει την μοτοσυκλέτα των 124 κιλών, μέχρι τα 96 χλμ./ώρα. Μεταγενέστερες εκδόσεις της μοτοσυκλέτας, ωστόσο, είχαν κιβώτιο ταχυτήτων με δύο σχέσεις.
Όπως φαντάζεστε, οι μοτοσυκλέτες αυτές απευθύνονταν στους ίδιους πλούσιους αγοραστές των αυτοκινήτων Pierce-Arrow. Το πρόβλημα ήταν ότι όσο ακριβή ήταν η αγορά ενός τέτοιου μοντέλου, τόσο ακριβή ήταν και η κατασκευή του. Έτσι η εταιρεία αντί να κερδίζει, έχανε χρήματα από την αγορά ενός μοντέλου. Κατά συνέπεια η Pierce-Arrow αποφάσισε να κλείσει το τμήμα της μοτοσυκλέτας το 1914.
Κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους, μόνο περίπου 500 Pierce Four μοτοσυκλέτες κατασκευάστηκαν, καθιστώντας τα μοντέλα αυτά μοναδικά και συλλεκτικά σήμερα. Για το λόγο αυτό, είναι δύσκολο να αμφισβητήσει κανείς τη ζητούμενη τιμή των 142.000 ευρώ. Το Pierce Four απευθύνεται για ακόμη μια φορά μόνο σε πλούσιους αγοραστές.
Το Pierce Four θα μπορούσε να είναι το κεντρικό θέμα οποιασδήποτε συλλογής μοτοσυκλετών. Ποιος δε θα ήθελε να έχει στην κατοχή του ένα αξιοσημείωτο κομμάτι της ιστορίας και ένα όμορφο παράδειγμα της βιομηχανικής τέχνης;