Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Lightning χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη και ένα τρισδιάστατο εκτυπωτή για τη δημιουργία ενός πίσω ψαλιδιού. Το μέλλον είναι ήδη εδώ.
Η τεχνητή νοημοσύνη φτιάξει και εξαρτήματα πλαισίου
Το αν η τεχνητή νοημοσύνη θα «κατακτήσει» σύντομα την ανθρωπότητα δεν το γνωρίζουμε ακόμα, αλλά ξέρουμε ότι όλο και περισσότερες εταιρίες πειραματίζονται μαζί της, όπως και η αμερικανική εταιρεία Lightning που χρησιμοποιεί τις δυνατότητες του λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης της Autodesk. Το λογισμικό σχεδίασε, εξέλιξε και τελικά κατασκεύασε με την βοήθεια ενός τρισδιάστατου εκτυπωτή ένα πρωτότυπο ψαλίδι για την υπερ-μοτοσυκλέτα της, την GLS-218.
20% πιο ελαφρύ, πιο ανθεκτικό και πιο σταθερό από τα συμβατά.
Η Lightning αναφέρει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία επιφέρει ένα πλεονέκτημα βάρους της τάξης του 20% σε σύγκριση με το κλασσικόψαλίδι αλουμινίου που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο μοντέλο της και χρειάζεται λιγότερουλικό για να κατασκευαστεί, ενώ ταυτόχρονα είναι ισχυρότερο και σταθερότερο από το αντίστοιχο χυτό. Όπως φαντάζεστε το μικρότερο βάρος και το λιγότερο υλικό σημαίνει περισσότερηαυτονομία και χαμηλότεροκόστος, ειδικά στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lightning, JoJo Hatfield δήλωσε: « Η τεχνητή νοημοσύνη μειώνει το κόστοςανάπτυξης και το κόστος υλικών βελτιστοποιώντας την αντοχή έναντι του βάρους. Εμείς το μονό που κάναμε ήταν να δώσουμε τις εξωτερικές παραμέτρους - το μήκος, τη θέση του τροχού, το σημείο περιστροφής της βάσης στήριξης του αμορτισέρ και άλλα σημαντικά σημεία - και το λογισμικό έκανε διάφορες προτάσεις».
Δεν είναι γνωστό πότε το ψαλίδι θα χρησιμοποιηθεί στα μοντέλα LS-218, τα οποία στην Αμερική κοστίζουν λίγο κάτω από 40.000 δολάρια και αποδίδουν 244 ίππους.
Δεν είναι η πρώτη προσπάθεια με τεχνητή νοημοσύνη
Βέβαια η Lightning δεν είναι η πρώτη εταιρεία που δουλεύει με εξαρτήματα πλαισίου από τρισδιάστατο εκτυπωτή, ωστόσο, η προσέγγιση του σχεδιασμού εξ ολοκλήρου με τεχνητήνοημοσύνη είναι μοναδική. Μια παρόμοια προσέγγιση με βοήθεια από ΑΙ παρουσίασε και το ΠανεπιστήμιοNebrija της Μαδρίτης το 2022, του οποίου οι φοιτητές σχεδίασαν και εκτύπωσαν ένα πλαίσιο για μια ελαφριά αγωνιστική μοτοσικλέτα, με ένα αλγόριθμο να υπολογίζει τα διαφορετικά πάχη τοιχωμάτων στα διάφορα σημεία του πλαισίου για να επιτευχθεί η κατάλληλη ακαμψία. Το εκτυπωμένο πλαίσιο εξοικονόμησε 1 κιλό σε βάρος σε σύγκριση με τα συμβατικά πλαίσια αλουμινίου και σχεδόν 4 κιλά σε σχέση με τις συμβατικές ατσάλινες κατασκευές.
Η BMW από το 2018 έχει εκτυπωμένα μέρη
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παιχνίδι των τριαδιάστων εκτυπώσεων για το «σασί» της μοτοσυκλέτας έχει μπει ήδη από το 2018 η BMW Μotorrad, η οποία είχε παρουσιάσει ένα πλήρες πλαίσιο με ψαλίδι που όμως το αρχικό σχέδιο είχε δημιουργηθεί από ανθρώπινο χέρι και όχι από τεχνητή νοημοσύνη.
Η τεχνητή νοημοσύνη «καταλαμβάνει» και τη μοτοσυκλέτα
Έξυπνο λογισμικό έφτιαξε μόνο του ένα πίσω ψαλίδι με 3D εκτυπωτή.
20% πιο ελαφρύ, πιο ανθεκτικό και πιο σταθερό από τα συμβατά.
Θα φέρει αύξηση της αυτονομίας και μείωση της τιμής.
Εσύ θα εμπιστευόσουν μια μοτοσυκλέτα που θα έχει φτιάξει ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης;