Ποιά μοτοσυκλέτα θα αγόραζες αν ήξερες πως θα την κρατούσες 20 χρόνια;
- Η αξιοπιστία καθορίζει πόσο θα κρατήσεις μια μοτοσυκλέτα, αν έβγαλε ακριβές ζημιές δε θα κυκλοφορεί ακόμα σήμερα.
- Πριν 20 χρόνια δεν μας ένοιαζε η κατανάλωση γιατί η βενζίνη ήταν φθηνή, αλλά σήμερα παίζει μεγάλο ρόλο.
- Εκτός από ζημιές & κατανάλωση, για να την κρατήσεις πρέπει να γουστάρεις τη σχεδίαση τα «γκάζια» της.
- Πιθανό να καταλήξεις ξενερωμένος με τη μοτοσυκλέτα σου αν δεν καλύπτει έστω κάτι από τα παραπάνω.
Η αξιοπιστία καθορίζει πόσο θα κρατήσεις μια μοτοσυκλέτα, αν έβγαλε ακριβές ζημιές δε θα κυκλοφορεί ακόμα σήμερα
Μπορεί η αγορά μοτοσυκλέτας να σημειώνει άνοδο τα τελευταία χρόνια και να αρχίζει να θυμίζει εποχές προ κρίσης (έχουμε βέβαια ακόμα δρόμο), όμως υπάρχουν ακόμα πάρα πολλά μοντέλα που είναι 15-20 ετών ή ακόμα και παραπάνω. Φυσικά τα μοντέλα που συνεχίζουν να κυκλοφορούν σε μεγάλους αριθμούς είναι αυτά που αποδείχθηκαν τα πιο αξιόπιστα, καθώς τα υπόλοιπα (όσα βγάλανε σε μεγάλο βαθμό ακριβές ζημιές), σιγά σιγά έφυγαν από τους ελληνικούς δρόμους. Βεβαίως την αξιοπιστία ενός μοντέλου που βγαίνει σήμερα μπορείς να την κρίνεις μετά από μερικά χρόνια, όμως υπάρχουν σίγουρα δείγματα από τις εταιρείες μέχρι τώρα, οπότε μπορεί και όποιος θέλει να αγοράσει μοτοσυκλέτα να έχει έναν γενικό "μπούσουλα".
Πριν 20 χρόνια δεν μας ένοιαζε η κατανάλωση γιατί η βενζίνη ήταν φθηνή, αλλά σήμερα παίζει μεγάλο ρόλο
Ένας τομέας που πριν από 20 χρόνια έπαιζε πραγματικά πολύ μικρό ρόλο ήταν αυτός της κατανάλωσης. Τότε πολύ σπάνια (ή και ποτέ) δεν άκουγες σε κουβέντες μοτοσυκλετιστών να ασχολείται κάποιος με την κατανάλωση του μοντέλου του ή να λέει με περηφάνια: "Αυτό δεν καίει τίποτα". Και ο λόγος ήταν πολύ απλός. Η βενζίνη ήταν αρκετά φθηνότερη ανά λίτρο, όμως το πιο βασικό ήταν ότι οι μισθοί - όχι απαραίτητα σε απόλυτα νούμερα - αλλά σε σχέση με το πραγματικό κόστος ζωής του μέσου ανθρώπου. Έτσι οι περισσότεροι ειχαν αρκετά χρήματα - μετά την κάλυψη των βασικών αναγκών επιβίωσης - ώστε να μην σκέφτονται την κατανάλωση ως σοβαρό παράγοντα επιλογής μοτοσυκλέτας. Σήμερα η αλήθεια είναι τα πράγματα έχουν έρθει "τούμπα", οπότε το πόση βενίζη χρειάζεσαι για να κινηθείς καθημερινά και να πας την βόλτα σου τα Σαββατοκύριακα είναι ένας αρκετά πιο σημαντικός παράγοντας επιλογής.
Εκτός από ζημιές & κατανάλωση, για να την κρατήσεις πρέπει να γουστάρεις τη σχεδίαση τα «γκάζια» της
Πέραν όμως της πρακτικότητας, τις ζημιές και την κατανάλωση που αναφέρθηκαν παραπάνω, κάτι που ήταν, είναι και θα είναι πάντα σημαντικό είναι να σου αρέσει η μοτοσυκλέτα σου. Ξεκινώντας από το κομμάτι της σχεδίασης, αυτό είναι υποκειμενικό για τον καθένα, όμως σε γενικές γραμμές όλοι έχουμε - και σωστό είναι να έχουμε - πολύ "συγκεκριμένες" απόψεις για το τι κάνει μια μοτοσυκλέτα ωραία εμφανισιακά. Το άλλο κομμάτι γούστου είναι φυσικά τα "γκάζια" τα οποία σου δίνει. ¶λλωστε πάντα η μοτοσυκλέτα είχε και αυτό το κομμάτι μέσα της και είτε μιλάμε για ένα "ταπεινό" παπί είτε για ένα Supersport μοντέλο, η συζήτηση ανέκαθεν κινούταν γύρω από τους ίππους, τις τελικές και το "τράβηγμα" (τη ροπή).
Πιθανό να καταλήξεις ξενερωμένος με τη μοτοσυκλέτα σου αν δεν καλύπτει έστω κάτι από τα παραπάνω
Μπορεί λοιπόν τα κριτήρια να αλλάζουν ανά κάποια χρόνια ανάλογα με τις αντικειμενικές πραγματικότητες που επικρατούν στην κοινωνία τριγύρω, όμως πάντα η επιλογή μιας μοτοσυκλέτας είναι μια περίπλοκη διαδικασία, στην οποία πολλοί παράγοντες παιζουν ρόλο. Όμως κάτι που δεν έχει αλλάξει ποτέ και δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ είναι ότι πολλοί από εμάς θα προχωρήσουμε σε αγορά για λάθος λόγους, ή θα αγνοήσουμε τους σημαντικότερους για εμάς και εν τέλει θα καταλήξουμε με μια μοτοσυκλέτα την οποία τελικά ίσως και να μην γουστάρουμε τόσο πολύ. Αυτό βεβαίως μπορεί να διορθωθεί με την μεταπώληση και την αγορά μιας άλλης μοτοσυκλέτας, όμως είναι ένας παραπάνω "μπελάς" ας πούμε. Οπότε, αν σήμερα έπρεπε να αγοράσεις μια μοτοσυκλέτα για την επόμενη 20ετία, ποιά θα ήταν αυτή και με ποιά κριτήρια θα την επέλεγες;