LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πίεση σε Rossi και Lorenzo φημολογείται ότι ασκεί η Yamaha για να συμμετάσχουν στον διάσημο 8ωρο αγώνα αντοχής στη Suzuka.

Ο νεότατος τότε Rossi είχε κερδίσει το 2001 το 8ωρο της Suzuka για λογαριασμό της Honda.

Rossi και Lorenzo στο 8ωρο της Suzuka;

Έντονες πιέσεις προς τους δύο εργοστασιακούς της αναβάτες στην MotoGP φημολογείται ότι ασκεί η Yamaha προκειμένου να τους πείσει να τρέξουν φέτος στον περίφημο οκτάωρο αγώνα αντοχής της Suzuka. Λέτε;

 
Φέτος η Yamaha γιορτάζει τα εξηκοστά της γενέθλια και ένας ωραιότατος τρόπος να υπογραμμίσει το γεγονός είναι και μια νίκη στις 8 ώρες της Suzuka, τον διάσημο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής που έχει πολύ μεγάλη σημασία για τους Ιάπωνες φίλους των δύο τροχών και φυσικά για την εγχώρια ιαπωνική αγορά μοτοσικλέτας.

Ήδη από τον πρώτο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος MotoGP στο Κατάρ οι φήμες μιλούσαν για πολύ έντονες πιέσεις της Yamaha προς τους Valentino Rossi και Jorge Lorenzo ώστε να τους πείσει να συμπράξουν για τη νίκη στον συγκεκριμένο αγώνα αντοχής, αν και μαθαίνουμε πως αμφότεροι είναι αρνητικοί στο ενδεχόμενο. Το γεγονός που έχει αλλάξει πολύ την κατάσταση είναι η επιβεβαίωση της συμμετοχής του Casey Stoner με τη Honda, με αποτέλεσμα οι πιέσεις να έχουν γίνει ακόμη ισχυρότερες.

Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως το πλάνο της Yamaha για νίκη στον φετινό αγώνα της Suzuka έχει ξεκινήσει προ πολλού, παντρεύοντας την παρουσίαση του νέου R1 με το γεγονός αυτό, ενώ άλλο ένα γεγονός που συνδέεται με τον συγκεκριμένο αγώνα αφορά στα λάστιχα. Ως πρόπερσι η Yamaha έτρεχε παραδοσιακά με Michelin ή σποραδικά με Dunlop, ωστόσο πέρυσι αιφνιδίασε τους πάντες ανακοινώνοντας τη συμφωνία της να τρέξει με Bridgestone, γεγονός που επίσης εκτιμάται πως έγινε με γνώμονα τη φετινή της συμμετοχή.

Παράλληλα δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το νέο R1 είναι μια μοτοσικλέτα που εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με τον Valentino Rossi, ο οποίος μάλιστα πήγε αρκετές φορές στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του νέου μοντέλου ώστε να συμβάλλει με τα πολύτιμα φώτα του.

Ο Rossi έχει ξανατρέξει στη Suzuka για λογαριασμό της Honda το 2000 και το 2001, και τις δύο φορές παρέα με τον Colin Edwards και το VTR1000 SP2. Το μεν 2000 ο Ιταλός έπεσε ενώ προηγείτο, ενώ το 2001 επέστρεψε για να κερδίσει τον θρυλικό αγώνα αντοχής. Έκτοτε λέγεται πως έχει δηλώσει ότι δε θέλει να υποβάλλει τον εαυτό του ξανά σε αυτή τη δοκιμασία, η οποία συνιστά ιδιαίτερα έντονη καταπόνηση για το σώμα
Φέτος ο αγώνας της Suzuka γίνεται στις 26 Ιουλίου, καταμεσής του ζεστού και υγρού ιαπωνικού καλοκαιριού. Μπαίνει δηλαδή σφήνα ανάμεσα στο Γερμανικό GP (12/7) και το GP της Indianapolis (9/8), οπότε εύλογα ο 35χρονος πλέον Rossi θα φοβάται την επίπτωση που μπορεί να έχει μια τόσο έντονη καταπόνηση μια εβδομάδα πριν από ένα Grand Prix –ειδικά αν εξακολουθεί να βρίσκεται μέσα στους διεκδικητές του τίτλου. Μη αφήσουμε βέβαια απέξω και το ενδεχόμενο μιας πτώσης, τις συνέπειες της οποίας δεν τις γνωρίζει κανείς από πριν…

Ο Jorge Lorenzo από την άλλη πλευρά δεν έχει τρέξει ποτέ σε αγώνα αντοχής, ενώ από όσο γνωρίζουμε, δεν έχει καν βρεθεί στη σέλα αγωνιστικού superbike, τουλάχιστον όχι επίσημα. Λόγω ηλικίας, η κούραση για τον Ισπανό μπορεί να έρχεται σε δεύτερη μοίρα, αλλά ακριβώς τα ίδια με τον Rossi ισχύουν στο ενδεχόμενο πτώσης.

Για το φιλοθεάμον κοινό αυτό το ζευγάρι απέναντι στον Stoner φαντάζει ως ένας ιδανικός συνδυασμός για έναν σπουδαίο αγώνα, ωστόσο είναι βέβαιο πως η Yamaha θα έχει μπροστά της ένα τιτάνιο έργο προκειμένου να πείσει τους δύο εργοστασιακούς αναβάτες της να αναλάβουν μια τέτοια υποχρέωση.

Πάντως, πέρα από τους παραπάνω λόγους που παραθέσαμε υπάρχουν και άλλοι εξίσου σημαντικοί που δείχνουν ότι η φημολογούμενη πίεση της Yamaha προς τους δύο αναβάτες της είναι μάλλον απλά μια φήμη.

Οι δύο πρώτοι και πιο σημαντικοί ακούν στα ονόματα των GMT94 Yamaha και Yamaha Austria Racing Team –(ΥART) τις οποίες είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά κατά παρουσίαση των αγωνιστικών ομάδων της Yamaha στην Ιταλία, πριν από ενάμιση περίπου μήνα. Αυτές είναι οι δύο επίσημες ομάδες των Ιαπώνων στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με την GMT94 να αποτελεί την περσινή παγκόσμια πρωταθλήτρια, και φαβορί και για φέτος, ενώ η YART πήρε τον τίτλο το 2009. 

Με τα μέλη τους να γνωρίζονται χρόνια ολόκληρα, αυτές οι δύο ομάδες προετοιμάζονται όλη τη χρονιά για να συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και αυτός είναι ο επόμενος λόγος που η συμμετοχή των Rossi και ο Lorenzo μάλλον θα παραμείνει όνειρο: Είναι πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί μια ομάδα από το μηδέν και να προσπαθήσει να πάρει νίκη σε αγώνα αντοχής με την ελάχιστη δυνατή προετοιμασία.

Ο τρίτος και τελευταίος σημαντικός λόγος που μπορούμε να σκεφτούμε είναι το ενδεχόμενο επικράτησης άλλης ομάδας με μοτοσικλέτα άλλου κατασκευαστή, ειδικά αν εκείνη δεν λέγεται Honda και δεν έχει ως αναβάτη της τον Casey Stoner.

Τι λες μετά, ως Yamaha στο κοινό σου, που κατέβασες ένα από τα πιο εξελιγμένα superbike των τελευταίων ετών με αναβάτες δύο παγκόσμιους πρωταθλητές MotoGP και τελικά, για τον ένα ή τον άλλο λόγο δεν πήρες τη νίκη…;

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ