Royal Enfield Scram 440: Περισσότερα κυβικά, 6ατάχυτο κιβώτιο και απενεργοποιούμενο ABS

Royal Enfield Scram 440: Περισσότερα κυβικά, 6ατάχυτο κιβώτιο και απενεργοποιούμενο ABS
4 Φωτογραφίες »

• Στόχος οι αστικές μετακινήσεις με στυλ και ασφάλεια
• Εξατάχυτο κιβώτιο για περισσότερα γκάζια ή τελική;
• Με απενεργοποιούμενο ABS και δύο εκδόσεις, για χώμα και δρόμο
• Προσιτή με 795 mm ύψος σέλας αλλά και ασφαλής με 200 mm απόσταση από το έδαφος

Στόχος οι αστικές μετακινήσεις με στυλ και ασφάλεια

Η Royal Enfield παρουσίασε στην έκθεση Motoverse 2024 τη νέα Scram 440, η οποία διαδέχεται τη Scram 411. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει μικρές αλλά σημαντικές αναβαθμίσεις και αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο του 2025. Στόχος της είναι οι λάτρεις των scrambler και η αγορά των μικρών adventure μοτοσυκλετών. Η Himalayan έκανε γνωστή τη Royal Enfield στο ευρύ κοινό των τελευταίων 8 ετών και η ινδική εταιρεία συνεχίζει να αναζητά τρόπους να έρθει πιο κοντά σε ακόμα μεγαλύτερη μερίδα νέων οδηγών. Για κάποιους λοιπόν που δεν έχουν στους στόχους τους τα ταξίδια και θα χρησιμοποιήσουν τη μοτοσυκλέτα τους κατά βάση σε αστικό περιβάλλον, αλλά ταυτόχρονα επιθυμούν να οδηγούν κάτι όμορφο και ρετρό με αυξημένη διαδρομή αναρτήσεων για λακούβες και ανωμαλίες, η απάντηση είναι scrambler κι εκεί στοχεύει η Scram.
 

Εξατάχυτο κιβώτιο για περισσότερα γκάζια ή τελική;

Η Scram 440 θα διαθέτει μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 443 κ.εκ., ο οποίος προέρχεται από τον προηγούμενο της Scram 411. Με κατά 3 mm μεγαλύτερη διάμετρο εμβόλου, ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 25 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. και ροπή 3,5 kgm στις 4.000 σ.α.λ., ξεπερνώντας ελαφρώς τα χαρακτηριστικά του προκατόχου της. Η κύρια τεχνική αναβάθμιση όμως είναι το νέο 6ατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, που αντικαθιστά το προηγούμενο 5ατάχυτο. Ανάλογα με την κλιμάκωση που θα έχει, κάτι που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, θα κάνει τη Scram πιο αποδοτική χαμηλά, άρα και στο αστικό πλαίσιο που θα χρησιμοποιηθεί κυρίως ή θα δώσει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, καθιστώντας την πιο άνετη σε μικρά ταξίδια και εκδρομές;
 

Με απενεργοποιούμενο ABS και δύο εκδόσεις, για χώμα και δρόμο

Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: την Trail και τη Force. Η έκδοση Trail είναι προσανατολισμένη στην off-road χρήση, με ακτινωτούς τροχούς και ελαστικά με σαμπρέλα και σχεδιασμό block-pattern, ενώ η Force απευθύνεται κατά βάση σε χρήση δρόμου, με χυτές αλουμινένιες ζάντες και tubeless ελαστικά. Και στις δύο εκδόσεις οι ζάντες παραμένουν ίδιες σε διαστάσεις, 19 ίντσες μπροστά και 17 πίσω. Επίσης, αν και οι δίσκοι έχουν το ίδιο μέγεθος με του προκατόχου της (300 mm μπροστά και 240 mm πίσω) το φρενάρισμα αναμένεται να έχει ενισχυθεί, με μεγαλύτερες δαγκάνες και στάνταρ δικάναλο ABS, το οποίο πια μπορεί και να απενεργοποιηθεί με σκοπό κυρίως τη μεγαλύτερη ευκολία στις (ήπιες) εκτός δρόμου διαδρομές.
 

Προσιτή με 795 mm ύψος σέλας αλλά και ασφαλής με 200 mm απόσταση από το έδαφος

Η Scram 440 διατηρεί τη γενική σχεδιαστική φιλοσοφία της Scram 411, με χαρακτηριστικά όπως στρογγυλό LED προβολέα, μονό ψηφιακό κοντέρ και εργονομική μονοκόμματη σέλα. Το ύψος της τελευταίας είναι 795 mm, ενώ η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 200 mm, αρκετή για ήπιες διελεύσεις από μικρούς χωματόδρομους. Παράλληλα, οι πέντε χρωματικές επιλογές δίνουν μια έξτρα δυνατότητα να βρει ο υποψήφιος αναβάτης αυτή που να του ταιριάζει, καθώς οι δύο εκδόσεις έχουν και διαφορετικά χρώματα: Μπλε, γκρίζο και ανοιχτό πράσινο για τη Force, σκούρο πράσινο και σκούρο μπλε για την Trail.