Χρησιμοποιώντας αμορτισέρ αντί για χυτά μπράτσα ή ακτίνες, η Softwheel δημιούργησε ένα πρωτότυπο τροχό που λειτουργεί ουσιαστικά και σαν ανάρτηση. Για χρήση σε ποδήλατα και αμαξίδια, προς το παρόν.
Ακτίνες ή μπράτσα τροχών που λειτουργούν ως αναρτήσεις έχουμε δει και στο παρελθόν να εφαρμόζονται σε ποδήλατα με τη μορφή ελαστικών φύλλων τύπου σούστας. Για να καταλάβετέ τι εννοούμε δείτε αυτό εδώ το βίντεο. Αυτή, ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τις ακτίνες-μπράτσα να αντικαθίστανται από αμορτισέρ, μία σαφώς πιο ολοκληρωμένη λύση, αφού πέρα από το ελατήριο υπάρχει και το στοιχείο που του επιτρέπει να ταλαντώνεται όσο χρειάζεται, δηλαδή το αμορτισέρ.
Το πιο εντυπωσιακό από όλα είναι η ιστορία πίσω από τον συγκεκριμένο τροχό με την ιδέα να ανήκει στον Gilad Wolf, επαγγελματία…αγρότη! Ο Wolf έσπασε τη λεκάνη του πριν από έξι περίπου χρόνια και αναγκάστηκε να περάσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο. Ο Wolf ήθελε να συνεχίσει να εργάζεται παρά τον τραυματισμό του και το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισε ήταν το να επιθεωρεί τα χωράφια του με το εν λόγω αμαξίδιο. Έτσι ξεκίνησε να σκέφτεται ιδέες για να λύσει το πρόβλημά του και έπειτα από χρόνια εξέλιξης παρουσίασε τον τροχό που βλέπετε στη φωτογραφία! Την ιδέα του την ασπάστηκε η Softwheel η οποία με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομικών του Ισραήλ αλλά και από την «Rad Biomed Accelerator» (εταιρία που βοηθά με διάφορους τρόπους νέες εταιρίες να αναπτυχθούν) κατάφερε να βγάλει στην παραγωγή τον εν λόγω τροχό.
Ο τροχός της SoftWheel, σύμφωνα με την εταιρία, λειτουργεί όπως ένας κανονικός τροχός, όσο το έδαφος είναι ομαλό. Όταν όμως βρει ανωμαλία, τα αμορτισέρ, χάρη στην ιδιαίτερη στήριξή τους στο κέντρο του τροχού, καταφέρνουν να το μετατοπίζουν με τέτοιο τρόπο εντός της στεφάνης ώστε να απορροφούν την ανωμαλία. H εξέλιξη του τροχού της SoftWheel συνεχίζεται, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας οι οποίοι θα ήθελαν κάποια στιγμή στο μέλλον να τον δουν να εφαρμόζεται σε ηλεκτρικά δίκυκλα αλλά και μικρές μοτοσικλέτες.
Δεν ξέρουμε κατά πόσο αυτή η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί στα μηχανοκίνητα δίκυκλα καθώς οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στον τροχό και στο κέντρο του (προς και από όλες τις κατευθύνσεις) είναι πολύ μεγαλύτερες σε σχέση με ένα ποδήλατο. Ωστόσο είναι μια ιδέα που δεν έχουμε ξανασυναντήσει η οποία δείχνει με τον καλύτερο τρόπο ότι έχουμε να δούμε ακόμη πολλά όσον αφορά την εξέλιξη των τροχών.