Τα 4 Mega On-Off με την μικρότερη κατανάλωση

Τέσσερις μεγάλες on-off μοτοσυκλέτες, που παράλληλα με την άνεση, το κορυφαίο στήσιμο για κάθε χρήση και τους τόνους τεχνολογίας που κουβαλούν, δεν είναι ασύμφορες στην μετακίνηση.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Τα mega on-off είναι μια κατηγορία η οποία βρίσκεται σε ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και των κινητήρων, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις των αναβατών που θέλουν μια μοτοσυκλέτα να τα κάνει όλα και πολύ καλά, έχουν οδηγήσει στην εξέλιξη πολλών μοντέλων με εξαιρετικά χαρακτηριστικά, στην κατηγορία. Κινητήρες με μεγάλη ισχύ, στήσιμο σε κορυφαία επίπεδα, άνεση και τεχνολογία στο έπακρο και δυνατότητες κίνησης σε κάθε τερέν, με αξιώσεις. Και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να ξοδεύετε ένα σωρό χρήματα σε καύσιμα. Ας δούμε τα τέσσερα πιο οικονομικά mega on-off σε κατανάλωση.

BMW R 1200 GS Adventure: 18.600 ευρώ

Σε Ταξίδια, σε χωμάτινα μονοπάτια, σε δρόμους με στροφές, στην καθημερινή μετακίνηση, σε κάθε είδους διαδρομή, θα ανταποκριθεί σε όλα εξαιρετικά. Η εμφάνιση της R 1200GS, έχει πλέον καθιερωθεί αλλά και παράλληλα καθιερώσει τον όρο του επιβλητικού, σε ότι αφορά την Adventure κατηγορία. Η βαφή και η συναρμογή των υλικών βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και όλα δίνουν την εικόνα μιας συμπαγούς κατασκευής. Η σέλα είναι δύο επιπέδων με πλούσιο αφρώδες υλικό, κάτι το οποίο την κάνει ιδανική για πολύωρη οδήγηση. Tο μηχανικό σύνολο των 1200 κυβικών αποδίδει 125 ίππους στις 7.750σαλ και η μέγιστη ροπή των 12,7 κιλών εμφανίζεται στις 6.500σαλ. Οι χαρτογραφήσεις Road και Rain, Enduro και Dynamic έχουν διαφορετική απόκριση και διαφορετικό βαθμό παρέμβασης των ηλεκτρονικών.  Νέο στοιχείο για το φετινό μοντέλο είναι ότι ο αναβάτης, μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στις χαρτογραφήσεις Pro,  αυξάνοντας το επίπεδο της εξατομίκευσης. Ο κινητήρας δεν είναι αδηφάγος σε καύσιμο, αρκεί να μην είστε συνέχεια με τον καρπό στραμμένο προς τα επάνω. Η μέση τιμής κατανάλωσης των 6,8λ/100χλμ είναι απολύτως αποδεκτή. Το ατσάλινο πλαίσιο δύο τμημάτων χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο και έχει σχεδιαστεί, ώστε να προσφέρει αυξημένη ακαμψία και εύκολο χειρισμό. Στην ανάρτηση οι λύσεις είναι γνωστές, Telelever με το κατακόρυφο στήριγμα και το κεντρικό αμορτισέρ μπροστά και μονόμπρατσο ψαλίδι με Paralever πίσω. Το νέο Adventure μπορεί τώρα να εξοπλιστεί με το τελευταία γενιάς Dynamic ESA. Μέσω αισθητήρων, η μοτοσυκλέτα αντιλαμβάνεται τις αλλαγές στον τρόπο οδήγησης και το οδόστρωμα και προσαρμόζει ανάλογα τις αναρτήσεις ανάλογα με το φορτίο που δέχεται, ώστε να επιτύχει τη βέλτιστη πρόσφυση και σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες. Στον τομέα της πέδησης, το GS μπροστά φοράει μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες Brembo με πλευστούς δίσκους 305 χιλιοστών. Της ίδιας εταιρίας είναι και η πίσω δαγκάνα δύο εμβόλων που δαγκώνει ένα δίσκο 276 χιλιοστών. Το ABS Pro με τους αισθητήρες κλίσης, είναι η εκδοχή της BMW για το cornering ABS. 

Ducati 1200 Multistrada Enduro: Από 22.900 ευρώ

Προσαρμόσιμη σε κάθε τερέν και με απίστευτη παραμετροποίηση, είναι ικανή να ανταποκριθεί άριστα στις απαιτήσεις που έχουν διαμορφωθεί στην κατηγορία των Mega On-Off. Η εικόνα -κυρίως στην περιοχή της μάσκας- βασίζεται στην Multistrada 1200, από εκεί και έπειτα όμως, το “Enduro” ακολουθεί τον δικό του δρόμο με τον τεράστιο όγκο στην περιοχή του ρεζερβουάρ, να δεσπόζει και να επισκιάζει οτιδήποτε άλλο. Αριστα υλικά, καλή συναρμογή, βαφή και φινιρίσματα ποιότητος. Η θέση οδήγησης είναι κλασσική On – Off, με τον κορμό σε όρθια θέση, το “χορταστικό” σε πλάτος τιμόνι να βρίσκεται σχετικά κοντά στον οδηγό και τα πόδια να τοποθετούνται σε πολύ άνετες γωνίες στα μαρσπιέ. Ο L2 υγρόψυκτος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1.198,4 κ.εκ., τέσσερις βαλβίδες... δέσμιες του desmo, μεταβλητός χρονισμός (DVT), δύο μπουζί ανά κύλινδρο και απόδοση 160 ίππων στις 9.500σ.α.λ. και 13,8 kg-m ροπής στις 7.500σ.α.λ. Αρκετά ισχυρό το μοτέρ και η Ducati πέραν των riding modes (Εnduro, Urban, Touring, Sport), έχει φροντίσει επίσης την καταπολέμηση των συμπτωμάτων που προκύπτουν από τον ατίθασο χαρακτήρα του, με συστήματα Wheelie Control  και DTC Traction Control. Οι ανάγκες σε καύσιμο είναι 7,4λ/100χλμ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, ενώ το ψαλίδι είναι αλουμινένιο. Στον τομέα των αναρτήσεων, έχουμε ανεστραμμένο μπροστινό 48 χλστ. και μονό, χωρίς μοχλικό αμορτισέρ της Sachs, με διαδρομή 200 χλστ. και στις δύο περιπτώσεις. Το σύστημα DSS (Ducati Skyhook Suspension), τους προσδίδει ενεργητικά χαρακτηριστικά. O τομέας της πέδησης είναι εξίσου hi-tech, αφού ελέγχεται από ABS μονάδα 9.1 της Bosch, ενώ η επιβράδυνση να είναι ομαλή σε κάθε συνθήκη, ακόμα και υπό κλίση (cornering ABS).  Δεν είναι όμως μόνο o... software τομέας που εντυπωσιάζει στην πέδηση αλλά το hardware, δηλαδή τα φρένα αυτά καθεαυτά. Δύο δίσκοι διαμέτρου 320 χλστ. μπροστά, συνδυάζονται με ακτινικής έδρασης, τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες της brembo οι οποίες με την σειρά τους ελέγχονται από επίσης ακτινική, τρόμπα φρένου. Πίσω ο δίσκος είναι διαμέτρου 265 χλστ. και συνδυάζεται με πλευστή δαγκάνα της brembo.
 
Honda Africa Twin Adventure Sports 1000: Από 16.290 ευρώ

Mια γνήσια On-Off μοτοσυκλέτα που τιμά τις ονομασίες Africa Twin και Adventure χωρίς να έχει την ανάγκη εφάμιλλης ιπποδύναμης με superbike για να εντυπωσιάσει.Με τα παραδοσιακά χρώματα της Honda άσπρο-μπλε-κόκκινο να κυριαρχούν, τα χρυσά στεφάνια των ζαντών και τον όγκο της, τραβά πολλά βλέμματα στο πέρασμά της με ιδιαίτερη ευκολία. Τόσο στον τομέα των μηχανικών μερών όσο και στα πλαστικά ή στην εντυπωσιακή μεταλλική βαφή αυτών, η μοτοσυκλέτα δείχνει ότι έχει κατασκευαστεί με μεγάλη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Το ύψος της προκαλεί εντύπωση με την αφρώδη σέλα στη χαμηλή θέση να βρίσκεται σε απόσταση 900χιλ από το έδαφος (920χιλ στην standard). Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα σε τυπική στάση για On-Off μοτοσυκλέτα και το φαρδύ fat-bar τιμόνι βρίσκεται αρκετά ψηλά επιτρέποντας να οδηγείς άνετα όρθιος στο χώμα. Ο συνεπιβάτης έχει το δικό του ξεχωριστό κομμάτι σέλας το οποίο είναι όσο μαλακό χρειάζεται και επαρκεί για όλα τα αναστήματα. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 998 κυβικών, παράγει 94 ίππους στις 7.500σ.α.λ και 10 κιλά ροπής στις 6.000σ.α.λ  με γραμμική λειτουργία και γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών. Η κατανάλωση φτάνει τα 6,2λ/100χλμ. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα mode (urban,tour,gravel,user), αλλά και ρύθμισης του traction control σε 7 θέσεις. Η Africa Twin adventure Sports δομείται γύρω από ένα ατσάλινο ημί-διπλο κλειστό πλαίσιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευελιξία για την πόλη, την σταθερότητα στο ταξίδι (με συνεπιβάτη και αποσκευές), την στιβαρότητα και την αντοχή για το χώμα. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την showa όπου συναντάμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 45χιλ με διαδρομή 252χιλ και ένα αμορτισέρ με επίσης μεγάλη διαδρομή 240χιλ που εδράζεται με μοχλικό και διαθέτει ρυθμίσεις για την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση ελατηρίου η οποία γίνεται χωρίς εργαλεία. Στον τομέα των φρένων, δύο δίσκοι 310χιλ μπροστά με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και ένας δίσκος 256χιλ πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα, συνεργάζονται  με δικάναλο σύστημα ABS το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί κατ΄επιλογή.

KTM 1290 Super Adventure: Από 18.290 ευρώ

Το νέο 1290 αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους θέλουν να κινηθούν παντού και πάντα χωρίς ενστάσεις. Η νέα σχεδίαση ακολουθεί τις νόρμες της σπορ αισθητικής, ενώ ταυτόχρονα δεν χάνει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Adventure καταγωγής της.  Η ποιότητα της βαφής και των υλικών αλλά και η συναρμογή των επιμέρους μερών είναι υπεράνω κριτικής και όλα συντελούν στην εικόνα μιας συμπαγούς και premium κατασκευής. Βασιλικές ανέσεις θα απολαύσει όποιος βρεθεί στη σέλα του 1290 S. Σε αυτό συνεισφέρουν,  από τη μία το πλούσιο αφρώδες και από την άλλη η άνετη όρθια θέση οδήγησης. Η χωρητικότητα του κινητήρα βρίσκεται στα 1.301 κυβικά, και η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 160 ίππους στις 8.750σαλ με μέγιστη ροπή 14,3kg-m στις 6.750σαλ. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει  ανάμεσα σε τέσσερα riding modes: Street, Sport, Rain και Off Road, μέσω των οποίων μεταβάλλεται η απόκριση και η απόδοση του γκαζιού. Το Traction Control ρυθμίζεται και αυτό σε τέσσερα modes, τα οποία επιτρέπουν ελεγχόμενη ολίσθηση του πίσω τροχού. Τα 7,2λ/100χλμ είναι μια απόλυτα αποδεκτή τιμή. Το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα προσφέρει εκτός από την απαιτούμενη ακαμψία και εξαιρετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Το 1290 S εξοπλίζεται με ημι-ενεργητικές της WP. Στο εμπρός μέρος βρίσκουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 48 χιλιοστών με διαδρομή 200 χιλιοστά. Πίσω το μονό αμορτισέρ είναι της ίδιας εταιρίας  και έχει ίδια διαδρομή. Ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα modes. Οι αναρτήσεις δεν σετάρονται σε προκαθορισμένη θέση, αλλά μεταβάλλονται σε πραγματικό χρόνο, παίρνοντας δεδομένα από αισθητήρες και επιταχυνσιόμετρα. Εκπληκτικά σε αίσθηση και απόδοση τα φρένα. Η Brembo έχει βάλει και εδώ το χεράκι της ή μάλλον για να το πούμε καλύτερα, τις δαγκάνες της, εξοπλίζοντας το μεγάλο Adventure με δύο τετραπίστονες μπροστά και μια διπίστονη πίσω. Οι διάμετρος των δίσκων είναι 320 και 267 χιλιοστά μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Το σύστημα ABS της Bosch συνεργάζεται με το σύστημα πέδησης, ενώ. λειτουργεί και υπό κλίση (cornering ABS).