Στα πλαίσια του στρατηγικού της σχεδιασμού «Safety Road Maps 2025», η Ducati παρουσίασε νέα εργασία στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών της: Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για σύστημα επικοινωνίας όχημα-προς-όχημα, το οποίο στοχεύει να αυξήσει κατακόρυφα το επίπεδο ασφάλειας των οχημάτων στους δρόμους στο μέλλον.
Σε συνεργασία με την Audi και με την χρήση ενός A4 και ενός Q7, η Ducati παρουσίασε πρώτη σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, την λειτουργία των συστημάτων διασύνδεσης και επικοινωνίας, μεταξύ των δύο αυτοκινήτων και μιας Ducati Multistrada 1200 Enduro. Ανάμεσα στις δοκιμασίες της παρουσίασης, συμπεριλήφθηκε μια δοκιμή αποφυγής κινδύνου σε διασταύρωση, όπου ένα αυτοκίνητο αποφεύγει την σύγκρουση με μοτοσυκλέτα, η οποία έχει προτεραιότητα. Ακόμη, πραγματοποιήθηκε δοκιμή αυτόματης αποφυγής σύγκρουσης αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας σε αριστερή στροφή, αλλά και τεστ απότομου φρεναρίσματος, με την μοτοσυκλέτα μπροστά και το αυτοκίνητο πίσω.
Η δοκιμή είναι η πρώτη του project ConVeX (Connected Vehicle to Everything), το οποίο μπορεί πραγματικά να μεταμορφώσει την οδηγική πραγματικότητα του μέλλοντος. Στο μέλλον, οι κατασκευαστές οραματίζονται την διασύνδεση όλων των χρηστών του δρόμου μεταξύ τους, είτε πρόκειται για αυτοκίνητα και βαρέα οχήματα, είτε μοτοσυκλέτες, ποδήλατα, ακόμα και πεζούς!
Πως αυτά τα συστήματα μπορούν να εξελιχθούν όμως στο μέλλον; Σίγουρα, μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην αύξηση της ασφάλειας, όμως αυτό σημαίνει και αύξηση της αυτονόμησης των οχημάτων. Πόσο όμως το θέλουμε αυτό; Οι εξελίξεις τρέχουν και είμαστε μάρτυρες, μιας από τις πιο ενδιαφέρουσες τεχνολογικές περιόδους όλων των εποχών.