Η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας μας στο δρόμο, εξαρτάται από μια πληθώρα παραγόντων, στους οποίους μπορούμε να επέμβουμε με τρόπο που θα βελτιώσει την οδηγική εμπειρία μαζί της.
Πρωταρχικό στόχο αποτελεί η ασφάλεια, η δική μας και των γύρω μας και έχοντας αυτό ως γνώμονα, μπορούμε να αυξήσουμε τα επίπεδα της . Παρακάτω θα ιεραρχήσουμε τα βήματα που πρέπει να γίνουν στην κατεύθυνση αυτή, αρχίζοντας από τα πιο σημαντικά.
Βήμα πρώτο: Φρένα
Αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο όσο αναφορά την ενεργητική ασφάλεια. Ξεκινάμε με την αλλαγή μιας τρόμπας φρένου, με κάποια καλύτερη, καθώς όσο καλό σύστημα φρένων και αν διαθέτουμε, αν δεν πρεσάρει σωστά η υπάρχουσα τρόμπα, είναι δώρο άδωρο. Μια σχετικά οικονομική λύση που έχει θεματικά αποτελέσματα. Συνεχίζοντας, θα αλλάζαμε τα σωληνάκια των φρενών, με κάποια υψηλής πίεσης, με στόχο την καλύτερη ροικότητα των υγρών στο κύκλωμα και την μακροζωία τους. Επόμενη κίνηση θα ήταν η αλλαγή των δισκοφρένων, με κάποια μεγαλύτερης διαμέτρου και καλύτερων υλικών, που αυξάνουν την τριβή, βελτιώνοντας το φρενάρισμα. Παρέα με τις δισκόπλακες, καλό είναι να αλλαχτούν και τα τακάκια, με καλύτερης ποιότητας, που θα ανταποκρίνονταν στις νέες απαιτήσεις. Επιλέγουμε την πάστα, σύμφωνα με το περιβάλλον που οδηγούμε, δηλαδή για συχνή χρήση, προτιμούμε να ζεσταίνονται γρήγορα και να έχουν καλή θερμική απόδοση. Τέλος μια ολοκληρωμένη βελτίωση περιλαμβάνει την αλλαγή στις δαγκάνες. Υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά, πολυμέμβολα συστήματα με δυνατό δάγκωμα, που θα μεταμορφώσουν κυριολεκτικά το φρενάρισμά μας.
Βήμα δεύτερο: Ανάρτηση
Από τις πιο αξιόλογους τομείς που μπορεί να ασχοληθεί κάποιος είναι ο τομέας της ανάρτησης. Μια σχετικά φθηνή και αξιόπιστη λύση είναι η τοποθέτηση σταμπιλιζατέρ, που θα βελτιώσει τυχόν ταλαντώσεις του τιμονιού σε απότομες επιταχύνσεις και τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Επόμενη κίνηση θα ήταν η αντικατάσταση του πίσω αμορτισέρ, με κάποιο ανώτερης ποιότητας και προδιαγραφών, που θα μας προσφέρει δυνατότητα να το ρυθμίσουμε, όπως εμείς επιθυμούμε. Κάνοντας το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας πιο σταθερό, πιθανόν να χρειαστεί να επέμβουμε και στην εμπρός ανάρτηση, όπου έχουμε δύο επιλογές. Η πρώτη αφορά αντικατάσταση των εσωτερικών υλικών των καλαμιών (ελατήρια, λάδια) και έπειτα ρυθμίσεις με τα νέα πράγματα, ή ακόμα και revalving. Η δεύτερη και πιο ακριβή λύση, έχει να κάνει με την αντικατάσταση των καλαμιών με aftermarket που θα κάνουν τη μοτοσυκλέτα πιο στιβαρή και απόλυτη αλλάζοντας δραματικά τον τρόπο που κινείται στο δρόμο.
Βήμα τρίτο: Τροχοί
Οι τροχοί είναι υπεύθυνοι για την ποιότητα κύλισης και την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σε ευθεία και στροφές. Αρχικά θα πρέπει να εξασφαλίσουμε, ότι τα ελαστικά μας βρίσκονται σε τέλεια κατάσταση. Μια αλλαγή στις ζάντες, (μέσω της μείωσης του βάρους στην μη αναρτώμενη μάζα), θα βελτιώσει λίγο τις επιδόσεις, μπορεί να χαρίσει ευκινησία και ευλυγισία στις αλλαγές κατευθύνσεων, καθώς και περισσότερη σταθερότητα στα πολλά. Τυχόν αλλαγές σε ρουλεμάν τροχόυ μειωμένης αντίστασης δεν συνίσταται, καθώς τα αποτελέσματα είναι αμφίβολα.
Συνοψίζοντας, αν ψάχνουμε για value for money επιλογές, μια επέμβαση στα φρένα και στην ανάρτηση επιφέρουν αλλαγές άμεσα αντιληπτές. Αν εξαιρέσουμε τα ελαστικά που είναι το σημαντικότερο κομμάτι, η βελτίωση στους τροχούς αποτελεί μια ουσιαστική, αλλά συνάμα, πολυτελής λύση, καθώς μια ζάντα μαγνησίου αναμένεται να έχει μικρή διάρκεια ζωής στους ελληνικούς δρόμους.