O μονοκύλινδρος των 500 κυβικών είναι επαρκής για το μοντέλο, αλλά θα μπορούσε να ναι πιο ζωηρός στα χαμηλά. Μέσα στην μετάδοση, κρύβεται ο ηλεκτροκινητήρας της όπισθεν.

Κινητήρας

Ο μεγαλύτερος κινητήρας της γκάμας των MP3 δεν μας είναι άγνωστος, αφού έλκει την καταγωγή του από την αειθαλή μονάδα του Beverly 500. Φυσικά η τεχνολογία έχει εισβάλλει πολύ περισσότερο πλέον και ο 500άρης μονοκύλινδρος επωφελείται από αυτό. Ο κινητήρας ανήκει στην οικογένεια HPE – High Performance Engine της Piaggio και αποδίδει 44,2 ίππους και 4,8 kgm ροπής, όντας υγρόψυκτος και 4βάλβιδος. Το σύστημα ελέγχου του γκαζιού είναι ride-by-wire με πλήρως ηλεκτρονική λειτουργία, κάτι που συνδυάζεται με το σύστημα ASR και τη λειτουργία κλειδώματος της εμπρός ανάρτησης (αν το MP3 δεν έχει αναβάτη και ανοίξεις το γκάζι, ο κινητήρας δεν ανεβάζει στροφές). Το μοτέρ χρησιμοποιεί επίσης σύστημα ανάφλεξης διπλού σπινθήρα και δύο χαρτογραφήσεις (STD και ECO), που εναλλάσσονται αυτόματα ανάλογα με το στυλ οδήγησης. Το σύστημα ASR επεμβαίνει όταν ανιχνεύσει ολίσθηση του πίσω τροχού, περιορίζοντας την ισχύ του μοτέρ και κρατώντας σταθερό το όχημα σε κακό οδόστρωμα (θα θέλαμε να είναι κάπως λιγότερο παρεμβατικό αφού πολλές φορές «έπιανε» πολύ νωρίς και έντονα). Το σύστημα της όπισθεν που το Sport Advanced φέρει, είναι αποκλειστικό της έκδοσης: Αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος ενεργοποιείται με τον διακόπτη «R» και το πάτημα του κουμπιού της μίζας, εύκολα και γρήγορα. Στόχος των μηχανικών της Piaggio ήταν η χαμηλή κατανάλωση και η ομαλή λειτουργία, με παράλληλη διατήρηση της ανθεκτικότητας και της αξιοπιστίας του κινητήρα. Στις μετρήσεις μας, το MP3 «ζήτησε» 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, μια διόλου κακή απόδοση αν σκεφτεί κανείς τα κυβικά και το φυσιολογικά αυξημένο βάρος του MP3. Υπό το «αυστηρό βλέμμα» του GPS, ο μονοκύλινδρος πέτυχε τις εξής επιδόσεις: Τα πρώτα 50 χλμ/ώρα ήρθαν σε 4,2 δλ, για τα 100 χλμ/ώρα χρειαστήκαμε 14,2 δευτερόλεπτα, ενώ μια ρεπρίζ από 40-80 χλμ/ώρα χρειάστηκε 5,9 δευτερόλεπτα.


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ