Οδηγώντας

    Ανοίγοντας τον κεντρικό διακόπτη, το ΜΤ-125 σε καλωσορίζει με την φράση «Hi Buddy» (γεια σου φιλαράκο) στα όργανα. Μπορεί να σας φαίνεται φαιδρό, αλλά η πρόθεση της Yamaha να δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα που «συνδέεται» με τον αναβάτη της παραμένει σαφής. Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά χιλιόμετρα για να καταλάβεις την ευχρηστία του πολύ μαλακού συμπλέκτη και του ακριβέστατου σασμάν, αλλά και την αίσθηση μεγάλης μοτοσυκλέτας που αποπνέει το MT, μια «κλισέ» φράση που στην περίπτωση της μοτοσυκλέτας αυτής ισχύει στον υπερθετικό βαθμό. Η στιβαρότητα κύλισης στην ευθεία και η αίσθηση απόκρισης στο τιμόνι είναι κάτι που πρέπει να ζήσει κανείς για να το πιστέψει, εξυψώνοντας το MT για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η αίσθηση που φθάνει στον αναβάτη από τους τροχούς είναι σε υψηλά επίπεδα (σε αυτό βοηθά και το μικρό μέγεθος του MT) αναβαθμίζοντας κι άλλο την οδηγική εμπειρία αλλά και την ασφάλεια που ο αναβάτης νιώθει. 


    Έχοντας παραλάβει το MT με μόλις… 111 χιλιόμετρα, ουσιαστικά αναλάβαμε το στρώσιμο του, παρακολουθώντας πως η διαδικασία εξελίσσεται. Τα 15 άλογα του 125άρη κινητήρα είναι επαρκέστατα για τις ανάγκες του MT και αποδίδονται γραμμικά, αλλά και χωρίς «το κάτι παραπάνω». Για έναν νέο αναβάτη βέβαια αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Το σύστημα VVA,  δηλώνει διακριτικά το παρόν, με ένα «κλικ» που ενεργοποιεί το 2ο «στάδιο» του κινητήρα: Η αλλαγή στην συμπεριφορά γίνεται αρκετά αισθητή στο δρόμο, με το μοτέρ να «τραβάει» περισσότερο μέχρι την επέμβαση του κόφτη. Στις αστικές συνθήκες, ο 125άρης κάνει πολύ καλή δουλειά παραμένοντας αρκετά ελαστικός, αν και κάποιες φορές ένα κατέβασμα θα τον βοηθήσει για αμεσότερη ισχύ. Παράλληλα, η πολύ μικρή κατανάλωση του συνάπτει τις ανάλογες φιλίες με την τσέπη σας. 

    Οι αναρτήσεις είναι αρκετά σφιχτά ρυθμισμένες αλλά λειτουργούν ολόσωστα. Μπορεί ο αναβάτης να αισθάνεται κάπως παραπάνω τις οδικές κακοτεχνίες, όμως σε έντονη οδήγηση η αίσθηση και η πρόσφυση διατηρούνται στο ακέραιο, θυμίζοντας σπορ μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού –και μάλιστα, σωστά ρυθμισμένες! Τα φρένα, αφού «έστρωσαν» στα πρώτα χιλιόμετρα, αποκάλυψαν το κανονικό τους πρόσωπο: Η 4πίστονη ακτινική δαγκάνα εμπρός πρωταγωνιστεί, αντισταθμίζοντας την ελαφρώς μειωμένη αίσθηση στην μανέτα με ικανή ισχύ πέδησης και άριστη προοδευτικότητα. Το πίσω φρένο επικουρεί όπως πρέπει, ενώ τα υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης του MT συνέβαλαν στην σπανιότατη ενεργοποίηση του ABS, όσο και αν πιέσαμε τα φρένα. Τα 31 μέτρα απόστασης ακινητοποίησης, από τα 80 χιλιόμετρα την ώρα, είναι μια πολύ καλή επίδοση. Μετά από κάθε βόλτα με το MT, το χαμόγελο είναι εγγυημένο. Και η μοτοσυκλέτα θα σε αποχαιρετήσει με ένα σύντομο μήνυμα στην οθόνη, στο κλείσιμο του διακόπτη: See you…

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ