Το Japan Mobility Show λαμβάνει χώρα στα τέλη Οκτωβρίου, λίγο πριν την EICMA, και είναι ένα πεδίο φουτουριστικού ανταγωνισμού, με τους Ιάπωνες κατασκευαστές να επιδεικνύουν εικόνες από τα μελλοντικά τους οράματα.
Για τη Yamaha φέτος αυτό το όραμα αντικατοπτρίζεται στο MOTOROiD2, το οποίο αποτελεί εξέλιξη του MOTOROiD, ένα κόνσεπτ που παρουσιάστηκε το 2017. Η Yamaha έχει ασχοληθεί γενικά με το κόνσεπτ των αυτοκινούμενων οχημάτων, όμως το MOTOROiD2 είναι η πιο προχωρημένη ιδέα, καθώς συνδυάζει την ανάδραση του αναβάτη με την τεχνητή νοημοσύνη.
“To MOTOROiD2 είναι ένα όχημα που μπορεί να αναγνωρίσει τον ιδιοκτήτη του, να σηκώσει το σταντ και να κινηθεί δίπλα του”, αναφέρει η Υamaha. To σύστημα αναγνώρισης δεν βασίζεται μόνο σε φωτογραφίες προσώπου, αλλά και στη στάση σώματος και τις χειρονομίες, τις οποίες αναγνωρίζει!
Χρησιμοποιώντας ένα AMCES (Active Mass Center Control System) το MOTOROiD2 μπορεί να κρατάει από μόνο του ισορροπία, ενώ η κατασκευή του πλαισίου του του επιτρέπει να αντιδρά ανάλογα με τις κινήσεις του αναβάτη, συμμετέχοντας έτσι και το ίδιο ενεργά στη διαδικασία της οδήγησης. Σύμφωνα με τη Yamaha, η όλη ιδέα πίσω από το MOTOROiD2 είναι να «έχει μια αίσθηση ζωής και μια παρουσία περισσότερο σαν σύντροφος ζωής».
Όμως το MOTOROiD2 δεν θα είναι το μόνο πειραματικό έκθεμα της Yamaha, καθώς θα υπάρχουν ηλεκτρικά ποδήλατα, ένα υβριδικό όχημα με δύο μπροστινούς τροχούς (όπου ο ηλεκτροκινητήρας θα τροφοδοτεί τους μπροστινούς τροχούς και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τον πίσω), ένα ηλεκτρικό σκούτερ με σύστημα αυτοσταθεροποίησης και ένα ATV buggy με κινητήρα 100% υδρογόνου, με τη Yamaha να δηλώνει ότι "εξερευνεί τις δυνατότητες του υδρογόνου ως εναλλακτικό τρόπο για την απεξάρτηση από τα συμαβτικά ορυκτά καύσιμα, με τη συνέχιση χρήσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης".