Η ΚΤΜ έχει αποκτήσει το 25,1% της MV Agusta με σκοπό να προχωρήσει κατά τα επόμενα χρόνια σε πλήρη εξαγορά. Ήδη η ΚΤΜ έχει εμπλέξει τις εταιρείες των οποίων κατέχει το 100% (GASGAS, Husqvarna) στα MotoGP. Θα δούμε και πάλι την ιστορική Ιταλική εταιρεία στους αγώνες ταχύτητας, εκεί που θριάμβευσε κατά τις δεκαετίες του `60 και του `70;
Πηγαίνοντας πίσω στο Μάρτιο του 2021, ο CEO της MV Agusta, Timur Sardarov, είχε ανακοινώσει ότι η εμπειρία που μαζεύει η εταιρεία από τη συμμετοχή της στη Moto2 (σε συνεργασία με την Forward που κατασκεύαζε το πλαίσιο) θα χρησιμοποιούταν για μια μετέπειτα προσπάθεια στα MotoGP.
Από τότε άλλαξαν πάρα πολλά βέβαια. Η συνεργασία MV Agusta και Forward έσπασε και η τελευταία συνεχίζει μόνη της στο Πρωτάθλημα, ενώ η ΚΤΜ έχει αποκτήσει πλέον το 25,1% του πακέτου μετοχών της ιστορικής Ιταλικής εταιρείας. Μέρος αυτής της συμφωνίας ήταν και η διανομή μοτοσυκλετών και ανταλλακτικών της Agusta, ανοίγοντας έτσι ένα μεγαλύτερο δίκτυο που πριν δεν ήταν διαθέσιμο στους Ιταλούς.
Αυτή την περίοδο υπάρχει ένας άτυπος «πόλεμος» δηλώσεων από τους CEO των 2 εταιρειών, με τον Stefan Pierer να δηλώνει ότι θέλουν να αποκτήσουν το 100% και τον Timur Sardarov από την πλευρά του να αρνείται κάθε τέτοιο ενδεχόμενο.
Στο τελευταίο σετ συνεντεύξεων, ο Pierer (CEO της ΚΤΜ) αναφέρθηκε στις δυνατότητες της MV Agusta για μια είσοδο στα MotoGP (μια επιστροφή αν προτιμάτε). Μάλιστα έδωσε και χρονοδιάγραμμα για το πότε θεωρεί καλύτερο χρονικό σημείο για να γίνει αυτή η επιστροφή. Το 2027.
Γιατί το 2027; Τότε ετοιμάζεται μια αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς του MotoGP, κάτι που θα επιτρέψει (θεωρητικά) σε νέους κατασκευαστές να μπουν στο Πρωτάθλημα και να έχουν μια καλύτερη ευκαιρία να αντιπαρατεθούν με τους υπόλοιπους.
Αυτή τη στιγμή όλοι οι κατασκευαστές έχουν αγγίξει σε μεγάλο βαθμό την τελειότητα. Ακόμα και κατασκευαστές που φαίνεται να έχουν μείνει πολύ πίσω δεν είναι στην πραγματικότητα τόσο μακριά (σύμφωνα με τον Mat Oxley ακόμα και η χειρότερη μοτοσυκλέτα αυτή τη στιγμή στο Grid είναι μόλις 0,4 % πιο αργή από την καλύτερη).
Οι διαφορές πλέον μετρούνται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, όμως μια αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς θα «ξαναμοιράσει» την τράπουλα, καθώς η διαδικασία ανάπτυξης των μοτοσυκλετών θα ξεκινήσει σε νέα, «αχαρτογράφητα» νερά. Εκεί ακριβώς είναι η ευκαιρία για εταιρείες όπως η MV Agusta, η Kawasaki, ή η BMW να κάνουν την είσοδό τους.
Η Dorna το θέλει αυτό καθώς οι δύο κενές θέσεις που άφησε η Suzuki με την αποχώρησή της το 2022 δεν έχουν συμπληρωθεί ακόμα από έναν νέο κατασκευαστή.
Τα σχέδια της ΚΤΜ
Η KTM από την πλευρά της έχει εμπλακεί εξαιρετικά ενεργά στους αγώνες, βάζοντας τον εαυτό της και στις 3 κατηγορίες, ενώ φέτος «ανέβασε» την Husqvarna στη Moto2 και την GASGAS στη μεγάλη κατηγορία (αν και με την ίδια KTM RC16 που χρησιμοποιεί στην εργοστασιακή της ομάδα). Τώρα φαίνεται ότι ο Pierer θέλει να φέρει άλλη μια εταιρεία στο παιχνίδι – αυτή τη φορά με δική της μοτοσυκλέτα. Για την MV Agusta αυτό σημαίνει ένα μεγάλο κόστος ανάπτυξης κινητήρα και μοτοσυκλέτας, το οποίο δεν βγάζει ακριβώς νόημα για μια εταιρεία που πουλάει 6.000 μοτοσυκλέτες το χρόνο.
Όμως η MV Agusta έχει πλούσια ιστορία στους αγώνες. 37 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και 38 Παγκόσμια Πρωταθλήματα αναβατών στις κατηγορίες 500cc, 350cc, 250cc και 125cc δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα νούμερα. Και είναι αυτή η πλούσια ιστορία που μπορεί να είναι αρκετά καλός λόγος για μια επιστροφή ως ξεχωριστός κατασκευαστής.
Αυτή φαίνεται να είναι η θέληση της ΚΤΜ για το μέλλον της Ιταλικής εταιρείας. Όσο για το «αγκάθι» του Timur Sardarov, ο Pierer ήταν λακωνικός αλλά απόλυτος.
«Νομίζω ότι ο πατέρας του (Rashid Sardarov)πληρώνει και παίρνει τις αποφάσεις. Αυτός είναι ο ιδιοκτήτης».