Θα έρθουν στην Ελλάδα οι AI κάμερες ή θα μείνουμε στα… μπλόκα;

Θα έρθουν στην Ελλάδα οι AI κάμερες ή θα μείνουμε στα… μπλόκα;

- Ήδη οι πρώτες AI κάμερες δοκιμάζονται στην Αγγλία.
- Το πρόγραμμα εντοπίζει τις παραβάσεις και στέλνει ειδοποίηση στην αστυνομία.
- Στην Ελλάδα περιμένουμε μόνο τα… μπλόκα.
- Θέλουμε εισπρακτικά μέτρα ή ασφάλεια στους δρόμους;

Ήδη οι πρώτες AI κάμερες δοκιμάζονται στην Αγγλία

Όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά - όντας μοτοσυκλετιστές - ότι ακόμα και αν εμείς προσέχουμε στο 100%, ο κίνδυνος να κάνει κάποιος άλλος το λάθος ή την απροσεξία είναι μεγάλος. Ειδικά στη χώρα μας κάποιες "κακιές" συμπεριφορές στο δρόμο έχουν περάσει οριακά στην κουλτούρα μας, όπως το να μη φοράμε ζώνη/κράνος, ή να μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο εν ώρα οδήγησης. Διόλου περίεργο βέβαια οτι αυτά δεν είναι αποκλειστικά ελλαδικά φαινόμενα και έτσι η αστυνομία σε δύο κομητείες της Αγγλίας θα δοκιμάσει ένα νέο σύστημα (που έκανε τα πρώτα του βήματα στην Αυστραλία το 2021) για να συνετίσει και τους "χειρότερους". Κάμερες με AI πρόγραμμα, το οποίο θα εντοπίζει την παράβαση άμεσα, με βάση τα δεδομένα που έχει.

Το πρόγραμμα εντοπίζει τις παραβάσεις και στέλνει ειδοποίηση στην αστυνομία

Το σύστημα λειτουργεί ως εξής: Υπάρχουν δύο κάμερες στο δρόμο, η μια παίρνει μια μεγάλη εικόνα από ψηλά, ενώ η άλλη στοχεύει στις "καμπίνες" των αυτοκινήτων και των φορτηγών και καταγράφει το ο,τιδήποτε μπορεί να αποτελεί παράβαση, όπως το να μιλάς στο κινητό, να οδηγείς χωρίς ζώνη ή να κάνεις το ο,τιδήποτε σε αποσπά από την οδήγηση (αφήστε τη φαντασία σας να οργιάσει εδώ).
Το πρόγραμμα AI λοιπόν εντοπίζει τις παραβάσεις και στέλνει αμέσως τα στοιχεία στο αρμόδιο τμήμα της αστυνομίας, το οποίο αφού εξακριβώσει την παράβαση προχωρά στην επίβολη της αντίστοιχης ποινής. Η διαφορά με τις "απλές" κάμερες είναι ότι δεν χρειάζεται κάποιος να δει όλο το υλικό, καθώς το πρόγραμμα στέλνει μόνο τις παραβάσεις και επίσης η διαφορά με ένα ραντάρ είναι ότι μπορεί να πιάσει όλες τις παραβάσεις και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα.

Στην Ελλάδα περιμένουμε μόνο τα… μπλόκα

Εδώ βρισκόμαστε σε ένα τελείως διαφορετικό στάδιο. Όποιος κυκλοφορεί κάθε μέρα στους δρόμους, θα έχει σίγουρα παρατηρήσει ότι για να φάει κάποιος πρόστιμο στο δρόμο – εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις – πρέπει να πέσει πάνω σε μπλόκο. Πόσους σύντροχους βλέπουμε χωρίς κράνος κάθε μέρα στους δρόμους, ακόμα και δίπλα σε μοτοσυκλέτες της ΔΙ.ΑΣ., χωρίς να τρέχει κάστανο. Αν βάλουμε και στην εξίσωση τα αυτοκίνητα, εκεί τα πράγματα ξεφεύγουν. Κινητά ή… τάμπλετ στα χέρια, ζώνες σαν διακοσμητικά αξεσουάρ κλπ κλπ. Όλα αυτά κάθε μέρα και παντού, με εθελοτυφλία που τα φέρνει στα όρια της… νομιμότητας. Εκτός από το μπλόκο. Όταν κάποιος πέσει εκεί τότε όλες αυτές οι παρανομίες πληρώνονται (κυριολεκτικά). Αλλά… μόνο εκεί.

Θέλουμε εισπρακτικά μέτρα ή ασφάλεια στους δρόμους;

Κάτι που εύλογα κάνει τους περισσότερους να αντιδρούν και να μιλούν απλά για… εισπρακτικά μέσα. Και πώς να μην τους δώσεις δίκιο; Πολλές φορές οι νόμοι (αλλά και η εφαρμογή τους) στην Ελλάδα θυμίζουν ένα φθηνό τρόπο για να μαζεύει το κράτος χρήματα και στην προκειμένη περίπτωση δεν δείχνει να νοιάζεται και πολύ για την ασφάλεια στους δρόμους. Το θέμα είναι ότι ο φόρος αίματος που πληρώνουμε κάθε χρόνο στους δρόμους είναι τεράστιος, ειδικά για εμάς τους μοτοσυκλετιστές. Και ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των θανάτων θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί, μέσω της παιδείας και μέσω της «τιμωρίας». Μέχρι λοιπόν να φτιάξουμε την παιδεία (κάτι που θα αναλυθεί σε άλλο άρθρο), μήπως να είμαστε λίγο πιο σοβαροί στο θέμα της τιμωρίας;