Υπάρχουν άχρηστα συστήματα στις μοτοσυκλέτες;

Υπάρχουν άχρηστα συστήματα στις μοτοσυκλέτες;

- Πλέον οι νέες μοτοσυκλέτες έχουν όλο και περισσότερα συστήματα άνεσης.
- Πολλοί τα θεωρούν χρήσιμα, καθώς κάνουν τη χρήση της μοτοσυκλέτας απλούστερη.
- ¶λλοι λένε ότι είναι αχρείαστοι εντυπωσιασμοί που απλά ανεβάζουν το κόστος.
- Οι νέοι οδηγοί μαθαίνουν πιο εύκολα έτσι ή τους στερείται η χαρά της οδήγησης μοτοσυκλέτας;

Πλέον οι νέες μοτοσυκλέτες έχουν όλο και περισσότερα συστήματα άνεσης

Στη σύγχρονη εποχή βλέπουμε σχεδόν όλους τους κατασκευαστές να επιδίδονται σε έναν "αγώνα εξοπλισμών" στα μοντέλα τους και η αγορά από την πλευρά της φαίνεται να τα ζητά αυτά, ειδικά από τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Έτσι τα αναλογικά όργανα έχουν δώσει την θέση τους σε οθόνες TFT, αρκετών ιντσών, με κάποιες από αυτές Touch και σχεδόν όλες πλέον έχουν και σύστημα συνδεσιμότητας. Τον ίδιο χορό έχουν ακολουθήσει και τα ηλεκτρονικά, με Cruise Control, Traction Control, Engine Brake Control, υποβοηθούμενους συμπλέκτες, μέχρι και Start Stop system στα Scooter. Σχεδόν κάθε κατασκευαστής επίσης έχει και την δική του εφαρμογή για Android και Apple, που δίνει συνήθως ακόμα περισσότερες δυνατότητες πέρα από ένα "απλό" mirroring. 

Πολλοί τα θεωρούν χρήσιμα, καθώς κάνουν τη χρήση της μοτοσυκλέτας απλούστερη

Και - όπως κάθε τι νέο - έτσι και η πληθώρα συστημάτων έρχεται να διχάσει τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Από την μια πλευρά στέκονται οι υπέρμαχοι αυτών των συστημάτων που αναφέρονται στα - ομολογουμένως πολλά - πλεονεκτήματά τους. Το να έχεις π.χ. θερμαινόμενα γκριπ και σέλα σίγουρα αυξάνει την άνεση του ταξιδιού τους χειμερινούς μήνες. Το ίδιο ισχύει (για όλο το χρόνο) και για το Cruise Control ή το ακόμα πιο βελτιωμένο Adaptive Cruise Control. Όλα τα συστήματα βεβαίως έχουν την χρησιμότητά τους και το αντίστοιχο κοινό τους, το οποίο τα αποζητά. 

¶λλοι λένε ότι είναι αχρείαστοι εντυπωσιασμοί που απλά ανεβάζουν το κόστος

Από την άλλη πλευρά υπάρχουν οι επικριτές, οι οποίοι αναφέρουν ότι όλα αυτά τα συστήματα έχουν ανεβάσει πολύ το κόστος των μοτοσυκλετών και ότι στην πραγματικότητα είναι αχρείαστα. Και ενώ οι περισσότεροι μπορούν να συμφωνήσουν ότι ένα ABS και ένα Traction Control είναι αρκετά χρήσιμα (ειδικά σε πιο αρχάριους αναβάτες) από εκεί και πέρα η "αντίσταση" μεγαλώνει. Ειδικά όσον αφορά τις οθόνες TFT, που χαρακτηριστικά αποκαλούν "τάμπλετ", θεωρώντας ότι τα αναλογικά όργανα έκαναν μια χαρά τη δουλειά τους και - ίσα ίσα - οι οθόνες αποσπούν τον αναβάτη από το δρόμο. 

Οι νέοι οδηγοί μαθαίνουν πιο εύκολα έτσι ή τους στερείται η χαρά της οδήγησης μοτοσυκλέτας;

Ένα ακόμα κλασσικό επιχείρημα είναι ότι εν τέλει αυτή η υπερπληθώρα νέων συστημάτων βλάπτει τους νέους αναβάτες, οι οποίοι δεν μαθαίνουν να οδηγούν μοτοσυκλέτα όπως οι παλαιότεροι και βασίζονται όλο και περισσότερο σε αυτά τα συστήματα - τα οποία εν τέλει τους κάνουν χειρότερους οδηγούς. Από την άλλη υπάρχει το επιχείρημα ότι ακριβώς η ύπαρξη αυτών των συστημάτων κάνει την οδήγηση πιο εύκολη, φέρνει περισσότερο κόσμο στο χώρο της μοτοσυκλέτας και φυσικά αποτρέπει ατυχήματα που σε παλαιότερες εποχές θα συνέβαιναν (αυτό το τελευταίο αφορά κυρίως τα συστήματα ασφαλείας και όχι συστήματα όπως το Cruise Control ή τα θερμαινόμενα γκριπ). Εν τέλει βέβαια η επιλογή επαφύεται στον ίδιο τον αναβάτη, καθώς παρά την πληθώρα των συστημάτων υπάρχουν ακόμα αρκετές επιλογές για όσους θέλουν πιο "κλασσικές" μοτοσυκλέτες - από οποιαδήποτε άποψη. Και στο τέλος αυτό είναι το καλό που προσφέρει η πληθώρα εταιρειών και μοντέλων που υπάρχει στις μέρες μας. Ο καθένας μπορεί να διαλέξει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα και να κάνει ακριβώς αυτό που θέλει. 

BMW
AUTOAGORA