Μπορεί στην Ευρώπη οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες να παραμένουν ένα ακριβό αξιοπερίεργο, ωστόσο στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού έχουν τη δική τους αγορά. Η BMW παρεμβαίνει με την eRR.
Δίπλα στο νέο της μικρό μοντέλο, G 310 R, η BMW έδωσε στη δημοσιότητα λιγοστές πληροφορίες για μια ακόμη μοτοσυκλέτα. Αυτή τη φορά δεν αφορά κάποιο μοντέλο παραγωγής, τουλάχιστον όχι άμεσα, καθώς η ηλεκτρική eRR προς το παρόν αποκαλείται "πειραματικό όχημα".
Βασίζεται στο S 1000 RR, χρησιμοποιώντας πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα και όλα τα πλαστικά της τετρακύλινδρης superbike, ωστόσο κάτω από τα φέρινγκ κρύβεται ένας ηλεκτρικός κινητήρας και το ανάλογο πακέτο μπαταριών που θα τον τροφοδοτήσει.
Οι Γερμανοί μας ενημερώνουν πως τα τεχνικά στοιχεία του eRR θα δοθούν στη δημοσιότητα "σε μελλοντική ημερομηνία", χωρίς να διευκρινίζουν τι ακριβώς σημαίνει αυτό. Μήπως την επόμενη εβδομάδα στο Μιλάνο ή όταν θα είναι έτοιμη για παραγωγή η ηλεκτρική τους μοτοσυκλέτα;
Προς το παρόν το μόνο που αναφέρουν είναι πως το πειραματικό αυτό μοντέλο φτιάχτηκε για να εξερευνήσει τον συνδυασμό της ηλεκτρικής ισχύος σε ένα σπορ πακέτο. Έχοντας ήδη στην παραγωγή το ηλεκτρικό σκούτερ C Evolution (το οποίο δεν έρχεται στην Ελλάδα, αν και σε άλλες χώρες πωλείται κανονικά), η BMW μας λέει πως η επιτάχυνσή του στα πρώτα μέτρα, ως και τα 50-60 χ.α.ώ. είναι ανώτερη του S 1000 RR, οπότε το γεγονός αυτό τους ιντριγκάρει να δοκιμάσουν την τύχη τους με ισχυρότερα σύνολα.
Δεδομένου ότι το C Evolution αποδίδει κάτι λιγότερο από 50 ίππους, είναι δεδομένο πως το eRR θα πρέπει να βγάλει πολλά περισσότερα για να είναι ανταγωνιστικό. Και κάπου εδώ φτάνουμε στην ουσία.
Αν ρίξουμε μια ματιά στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, οι Αμερικανοί έχουν αρκετές δραστήριες εταιρείες που παράγουν ηλεκτρικές γκάμες, με μοντέλα από απλά καθημερινά ως και τρελές supersport κατασκευές. Για παράδειγμα, η Lightning LS-218 πρέπει να είναι ό,τι ισχυρότερο υπάρχει με πινακίδα σε δύο ρόδες, παρέχοντας επιταχύνσεις που μπορούν να συγκριθούν μόνο με αγωνιστικές dragster όταν μιλάμε για κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αν αυτό δεν πείθει, ρίξτε μια ματιά στη λίστα εκκίνησης του TT Zero στο Isle of Man. Υπάρχει η κυρίαρχη μοτοσυκλέτα της Mugen-Honda και από πίσω μια στρατιά αμερικανικών μοτοσυκλετών. Μάλιστα πλέον ως δεύτερη δύναμη αναδεικνύεται η Victory, με τη μοτοσυκλέτα της Brammo που μόλις πρόσφατα εξαγόρασε.
Απέναντι σε αυτόν τον ανταγωνισμό η BMW σίγουρα θέλει να σπεύσει να μπει στην ηλεκτρική αγορά πριν να είναι αργά. Ταυτόχρονα, αυτό της δίνει το πλεονέκτημα της πρωτοπορίας μεταξύ των Ευρωπαίων και Ασιατών κατασκευαστών, αφού μέχρι τώρα κανένας άλλος δεν έχει σπορ μοντέλα σε παραγωγή, οι περισσότεροι ούτε καν ως πρωτότυπα. Μόνο η ΚΤΜ ίσως, αν και τα Freeride ανήκουν σε μια άλλη κατηγορία, μακριά από τα supersport.
Αυτό που μπορούμε να διακρίνουμε στη στρατηγική της BMW, λοιπόν, είναι η αντιγραφή των κινήσεων που έχει κάνει στον χώρο των αυτοκινήτων. Πρώτα ξεκίνησε με το μικρό i3 το 2013 και πέρυσι χτύπησε με το σπάνιο και πανάκριβο σπορ i8. Μια ανάλογη κατάσταση διαμορφώνεται και στις μοτοσυκλέτες της, εφόσον το eRR βγει σύντομα σε παραγωγή.
Μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως θα είναι τουλάχιστον αλμυρό σε τιμή, όπως επίσης θα στοιχηματίζαμε πως αργά ή γρήγορα θα δούμε μια ομάδα της BMW με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα να μπαίνει στη μάχη του TT Zero στο Isle of Man. Έχει δημοσιότητα και είναι ο δρόμος του μέλλοντος. Το πραγματικό ερώτημα είναι: ποιος άλλος Ευρωπαίος κατασκευαστής μπορεί να ακολουθήσει; Διότι η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα έρχεται και όποιος δεν το βλέπει, απλώς εθελοτυφλεί.