Ηλεκτρικό sportbike ετοιμάζει η Yamaha
High-performance, αυτονομία και χαμηλό βάρος τα κύρια χαρακτηριστικά
Διαθέτει αερόψυκτη λειτουργία
Θερμοκρασία μπαταρίας και βάρος μοτοσυκλέτας τα κύρια προβλήματα
Δεν είναι ξεκάθαρη η τελική της ισχύ
YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
High-performance, αυτονομία και χαμηλό βάρος τα κύρια χαρακτηριστικά
Η Yamaha βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης μιας νέας ηλεκτρικής σπορ μοτοσυκλέτας υψηλών επιδόσεων, σύμφωνα με νέες πατέντες που αποκαλύφθηκαν πρόσφατα. Η νέα μοτοσυκλέτα, με σχεδίαση που μεγιστοποιεί τον χώρο για τις μπαταρίες και ελαχιστοποιεί το βάρος, αναμένεται να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και αυξημένη αυτονομία. Η ιαπωνική εταιρεία με αυτή την κίνηση επιδιώκει να μπει στην αγορά τον ηλεκτρικών high-performance σπορ μοτοσυκλετών ακολουθώντας τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς για φιλικότερα και με υψηλή απόδοση οχήματα. Η Yamaha έχει προσπαθήσει ξανά να βγάλει στην αγορά ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, αλλά από ότι φάνηκε οι συνθήκες δεν ήταν οι κατάλληλες χωρίς όμως να εγκαταλείψει την ιδέα.
Διαθέτει αερόψυκτη λειτουργία
Τα σχέδια της νέας μοτοσυκλέτας της Yamaha δείχνουν ένα κλασικό πλαίσιο σπορ μοτοσυκλέτας με ψαλίδι από αλουμίνιο και αντί για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, η μοτοσικλέτα διαθέτει μια μεγάλη θήκη με πτερύγια. Αυτή η θήκη περιέχει τις μπαταρίες και τα ηλεκτρονικά συστήματα που απαιτούνται για τη λειτουργία της ηλεκτρικής μοτοσικλέτας. Ενώ μερικές υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικές μοτοσικλέτες χρησιμοποιούν μπαταρίες με υδρόψυξη, η σχεδίαση της Yamaha επιλέγει την αερόψυξη στην προσπάθεια για μείωση του βάρους. Όπως υπάρχουν επιχειρήματα υπέρ και κατά της υδρόψυξης ή αερόψυξης στους κινητήρες καύσης, το ίδιο ισχύει και για τις μπαταρίες EV.
Θερμοκρασία μπαταρίας και βάρος μοτοσυκλέτας τα κύρια προβλήματα
Οι μπαταρίες EV είναι ευαίσθητες στη θερμοκρασία, συχνά απαιτώντας θέρμανση όταν είναι κρύες ή ψύξη όταν είναι ζεστές για να μεγιστοποιήσουν τη λειτουργία τους. Η υδρόψυξη βοηθά να διατηρηθούν σε αυτό το ιδανικό σημείο, αλλά απαιτούν συστήματα όπως ψυγεία, σωληνώσεις, αισθητήρες καταλαμβάνοντας χώρο στα ήδη περιορισμένα πλαίσια μιας μοτοσυκλέτας. Η αερόψυξη, από την άλλη, έχει το πλεονέκτημα της μείωσης του βάρους, του κόστους και της πολυπλοκότητας, και με τις μελλοντικές γενιές μπαταριών να αναμένεται να μπορούν να αντιμετωπίζουν ένα ευρύτερο φάσμα θερμοκρασιών.
Δεν είναι ξεκάθαρη η τελική της ισχύ
Η θήκη της μπαταρίας είναι σχεδιασμένη χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο χυτό μέρος και τμήματα πάνω και κάτω σε σχήμα σκάφης ελαχιστοποιώντας τις ραφές και την εισχώρηση νερού. Εσωτερικά υπάρχουν τέσσερις πλατφόρμες που κάθε μια φέρει δύο μπαταρίες. Στον κάτω μέρος και πλευρικά της θήκης της μπαταρίας υπάρχουν πτερύγια που αυξάνουν την επιφάνεια ψύξης και αλλά προσθέτουν και περισσότερη ακαμψία χωρίς να αυξάνουν το βάρος. Το ερώτημα που εγείρεται είναι πόσο ισχυρή θα μπορούσε να είναι αυτή η μοτοσυκλέτα. Η Yamaha ήδη κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες ΕV ισχύος από 35kW (47 hp) έως 350kW (470 hp) για λογαριασμό άλλων εταιρειών και από ότι φαίνεται όπως και πολλές άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες θα εκμεταλλευτεί τις συνθήκες της αγοράς για να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.