Τα υγρά φρένων αποτελούν ένα συστατικό άμεσα συνδεδεμένο με την ασφάλειά μας και την ποιότητα κύλισης της μοτοσικλέτας μας, που όμως δεν του δίνουμε την πρέπουσα προσοχή. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που τα συνεργεία αμελούν την αντικατάσταση των υγρών των φρένων, κυρίως λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας αποκατάστασής τους.
Ο λόγος για τον οποίον πρέπει να αντικαθιστούμε τα υγρά φρένων είναι ο εξής: Η σύνθεση των υγρών φρένων τα κάνει ιδιαίτερα «υγροσκοπικά», έχουν δηλαδή την ιδιότητα να απορροφούν νερό. Το νερό εισχωρεί εύκολα στο κλειστό κύκλωμα του συστήματος πέδησης, είτε από τους πόρους που έχει το μαρκούτσι είτε από το δοχείο που συμπληρώνουμε τα υγρά ή ακόμα και μέσω των τσιμουχών που υπάρχουν στα έμβολα των δαγκάνων κυρίως όταν πλένουμε τη μοτοσικλέτα με πίεση. Η ύπαρξη νερού μέσα στο υδραυλικό κύκλωμα του συστήματος πέδησης έχει ως αποτέλεσμα η μανέτα και το πεντάλ του φρένου να αποκτούν σπογγώδη αίσθηση, ενώ σε διαδοχικά παρατεταμένα φρεναρίσματα να πέφτει η απόδοσή τους. Αυτό συμβαίνει γιατί η θερμοκρασία που αναπτύσσεται μέσα στο κύκλωμα βράζει το υγρό των φρένων, με αποτέλεσμα οι ποσότητες νερού να αρχίσουν να ατμοποιούνται και να δημιουργούν φυσαλίδες.