Aραγε οι άνθρωποι της Honda περίμεναν ότι το XR600R θα γινόταν αντικείμενο του πόθου για διαφορετικές γενιές αναβατών και θα καθόριζε την πορεία των off-road μοτοσυκλετών;
Το XR600R υπήρχε στη γκάμα της Honda από το 1985 έως το 2000 ως μοντέλο για εκτός δρόμου χρήση και παρέμεινε σχεδόν ίδιο για 12 χρόνια. Τη δεκαετία του 1980 σημείωσε νίκες σε πολλούς και διαφορετικούς αγώνες και αγαπήθηκε από τον κόσμο.
Η είσοδός του στην αγορά έγινε το 1985. Τo πλαίσιο προήλθε από το XR500, ενώ ο βαρύς κινητήρας από το XL600. Η τροφοδοσία του γινόταν από δύο καρμπυρατέρ και είχε διαφορετική διάμετρο και διαδρομή εμβόλου από αυτόν που χρησιμοποιούνταν στο XL. Το 1988 έχασε 9 κιλά, απέκτησε μονό καρμπυρατέρ και ο κύλινδρος είχε επίστρωση Nikasil. Το πλαίσιο επανασχεδιάστηκε με στόχο την καλύτερη απόδοση στους αγώνες και τοποθετήθηκε μίζα για εύκολη εκκίνηση. Από το 1991 και για 10 χρόνια, οι αλλαγές που έγιναν ήταν περιορισμένες σε ένα νέο πιρούνι το 1991 και μικρές αλλαγές στον κινητήρα το 1993. Εκείνη τη χρονιά παρουσιάστηκε το XR650L με αυξημένη κατά 7mm διαδρομή εμβόλου, αλουμινένιο πλαίσιο, ατσάλινο ρεζερβουάρ και φλας.
Το 2000 έκανε την εμφάνισή του το υδρόψυκτο XR650R, το οποίο ήταν ένα εντελώς νέο μοντέλο, που δεν είχε, όμως, την ίδια απήχηση στο κοινό, παρά τις επιτυχίες του στους αγώνες.