Test e-Bike: RKS RS III Plus Pro
Σπαστό, εφοδιασμένο με μεγάλη μπαταρία και φαρδιά ελαστικά, το RS III της RKS θα σε πάει παντού και θα το πας παντού.
ESF: Νέες επιλογές για αστική e-μετακίνηση
Τιμή: 1.375 ευρώ
Η ESF έχει πιάσει για τα καλά τον σφυγμό της ηλεκτροκίνησης και πλέον η γκάμα της έχει εμπλουτιστεί και με ηλεκτρικά ποδήλατα για κάθε χρήση. Ένα από αυτά που έχουν τραβήξει τη μεγαλύτερη προσοχή του κοινού είναι το RS III της γνωστής RKS, το οποίο είναι ένα ηλεκτρικό, σπαστό fat bike που δεν περνά απαρατήρητο. Είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις οι οποίες διαφοροποιούνται ως προς τις ζάντες (χυτές αλουμινίου ή παραδοσιακές με ακτίνες) και το μέγεθος της μπαταρίας. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση Plus Pro με την μεγαλύτερη δυνατή μπαταρία που είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμη, αυτή δηλαδή των 13 Ah.
Ένα σπαστό ποδήλατο είναι μια πολύ καλή επιλογή για αστική μετακίνηση και όχι μόνο καθώς σου επιτρέπει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και χωρίς τη χρήση εργαλείων να μειώσεις το μέγεθός του στο μισό. Έτσι μπορείς να το μεταφέρεις εύκολα με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να φτάσεις σε όποιο σημείο της πόλης θέλεις. Επίσης, μπορεί να τοποθετηθεί στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου για να το έχεις μαζί σου στις διακοπές ή σε μικρές διήμερες αποδράσεις. Τέλος, αν είσαι κι εσύ από αυτούς που έχουν το ποδήλατό τους μέσα στο διαμέρισμα, ένα σπαστό ποδήλατο μπαίνει πολύ εύκολα στο ασανσέρ και δεν χρειάζεται να το έχεις όρθιο. Το RS III έχει έναν κεντρικό μεντεσέ στο πλαίσιο που του επιτρέπει να διπλώνει στη μέση, ενώ για να πιάνει ακόμα λιγότερο χώρο ¨σπάει” το τιμόνι και πέφτει προς τα πίσω, ενώ διπλώνουν και τα πετάλια.
RS III διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 36V και 250W της RKS, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο του πίσω τροχού και όχι στη μεσαία τριβή. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του πέντε βαθμίδες υποβοήθησης ή μπορεί να την απενεργοποιήσει τελείως. Ο έλεγχος της υποβοήθησης γίνεται από τα κουμπιά της LCD οθόνης, η οποία διαθέτει ακόμα ταχύμετρο, ολικό χιλιομετρητή και επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Στην έκδοση Plus Pro τροφοδοτείται από μια μπαταρία 36V χωρητικότητας 13Αh (468Wh), που φέρει την υπογραφή της Samsung, η οποία φυσικά είναι αποσπώμενη και κλειδώνει πάνω στο ποδήλατο. Η φόρτισή της διαρκεί 4 με 6 ώρες και προσφέρει αυτονομία 70 χιλιόμετρα οπότε θα μπορείς να φτάσεις πιο μακριά χωρίς κούραση και άγχος.
Το RS III είναι εφοδιασμένο με μια 7άρα κασέτα της κορυφαίας του είδους Shimano, με το χειριστήριο και το ντεραγιέ να προέρχονται από τη σειρά Tourney. Καθώς μπροστά υπάρχει μόνο ένα γρανάζι, το οποίο είναι αρκετά μεγάλο, θα θέλαμε να υπήρχαν περισσότερες ταχύτητες ή αυτές να ήταν λίγο πιο “κοντές”, ώστε το ξεκίνημα σε ανηφόρα να είναι λίγο πιο εύκολο, αν δεν είσαι ιδιαίτερα προπονημένος. Η RKS συνήθως εξοπλίζει πλήρως τα ποδήλατά της και το RS III δεν αποτελεί εξαίρεση αφού διαθέτει εμπρός προβολάκι που ελέγχεται από τα κουμπιά στην οθόνη, πίσω φως μπαταρίας, μια πολύ πρακτική σχάρα, καθώς και μεγάλους λασπρωτήρες στον εμπρός και τον πίσω τροχό.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο 6061 και υπάρχει εμπρός ανάρτηση για μεγαλύτερη άνεση στο αστικό περιβάλλον. Οι όμορφοι τροχοί των 20 ιντσών με τα πέντε διπλά μπράτσα είναι επίσης αλουμινένιοι και δίνουν μια πιο “μοτοσυκλετιστική” εικόνα στο ποδήλατο σε συνδυασμό με τα φαρδιά ελαστικά (4 ίντσες πλάτος) της CST. Το καλό με αυτού του είδους τα ελαστικά είναι ότι προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα, ενώ αν χαμηλώσεις αρκετά τις πιέσεις μπορείς να μπεις και σε χωματόδρομο, αφού απορροφούν σχεδόν τα πάντα. Στον τομέα των φρένων έχουμε μηχανικά δισκόφρενα εμπρός και πίσω με δίσκους 160 χιλιοστών που επιβραδύνουν ικανοποιητικά το ποδήλατο δεδομένου του βάρους του. Όπως συμβαίνει συνήθως με φρένα αυτού του τύπου, χρειάζεται συχνά ρύθμιση, για να μην έχεις μεγάλη διαδρομή στην μανέτα.
Η θέση οδήγησης είναι η τυπική που συναντάμε σε σπαστά ποδήλατα με το τιμόνι να είναι στενό και ψηλά τοποθετημένο κάτι που κάνει εύκολο το πέρασμα ανάμεσα από σταματημένα αυτοκίνητα. Τα πλατιά γκριπ έχουν “φλαπ” στήριξης του καρπού που είναι πολύ βολικό και κρατά ξεκούραστα τα χέρια, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η σέλα με το πλούσιο αφρώδες. Ο ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία αφού κάνεις 3-4 πεταλιές και το σύστημα δεν υπολογίζει τη δύναμη που ασκείς στα πετάλια, αλλά μόνο το επιλεγμένο επίπεδο της υποβοήθησης. Για τον λόγο αυτό δεν θα πρέπει να ξεχνάς να κατεβάζεις ταχύτητα όταν σταματάς, καθώς στο ξεκίνημα θα πρέπει να ¨σπρώξεις” ένα ποδήλατο που ζυγίζει 27 κιλά, μέχρι να ξεκινήσει το μοτέρ. Η ώθηση που δίνει μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο επίπεδο και είναι πάντα αισθητή. Φυσικά όπως ορίζεται από τον νόμο, στα 25 χιλιόμετρα την ώρα σταματά και σε υποβοηθάει τόσο ώστε να διατηρείς σταθερή αυτή την ταχύτητα. Μόνο σε έντονες ανηφόρες θα αναζητήσεις λίγη ροπή παραπάνω, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα σπαστό ποδήλατο πόλης.
Το RKS RS III θα σε πάει παντού, ακόμα και σε βατό χωματόδρομο και χάρη στη μεγάλη του μπαταρία δεν χρειάζεται να ανησυχείς μήπως μείνεις από ρεύμα στη μέση της διαδρομής. Μέσα σε δευτερόλεπτα διπλώνει και πιάνει λίγο χώρο για να το μεταφέρεις παντού, ενώ η τιμή του είναι χαμηλή αν αναλογιστούμε τα οφέλη που προσφέρει.
Σου επιτρέπει μέσα σε δευτερόλεπτα και χωρίς τη χρήση εργαλείων να μειώσεις το μέγεθός του στο μισό.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »