Το κινητήριο σύνολο του ΧΤ σε ακόμα μια επιτυχημένη εφαρμογή του
Ο κινητήρας του Trail είναι όμοιος με του Strada, με την ίδια χαρτογράφηση και ρυθμίσεις ψεκασμού.
Το δούλεμά του είναι γλυκό, γραμμικό, και όμορφα απλωμένο από αρκετά χαμηλά, μέχρι και κοντά στους κόφτες, ενώ και το σκορτσάρισμα, που είναι αναπόφευκτο από τη φύση του, είναι περιορισμένο. Οι διαφορετικές ρυθμίσεις του κινητήρα του Trail (σε σχέση με του ΧΤ), έχουν χαρίσει έναν ελαφρώς διαφορετικό χαρακτήρα στο μονοκύλινδρο υδρόψυκτο μοτέρ, με μια τελική αίσθησή "γάντι" στο νέο χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Με λίγα λόγια, δεν χρειάζεται να αλλάζεις συνέχεια ταχύτητες, και το δούλεμα του κινητήρα σχεδόν σε παροτρύνει να κρατάς την κάθε σχέση πάντα λίγο παραπάνω. Σίγουρα δεν έχει το "ξερό" γκαζάκι του ΧΤ στις χαμηλές σ.α.λ., αλλά σε καμία περίπτωση δεν του λείπει. Με απλές λέξεις, θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την απόδοση του κινητήρα του Trail ως τουριστική, ανάλαφρη και εύστροφη. Όμορφο, αεράτο και αθόρυβο δούλεμα, χωρίς κραδασμούς, με πολύ ελαφρύ κιβώτιο σε αίσθηση, ελαφρύ συμπλέκτη και ακριβή ψεκασμό. Οι χαρακτήρες πλαισίου-κινητήρα του Trail, ταιριάζουν σχεδόν στο απόλυτο.