Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.
Στο άβατο του Κύρου Γρανάζη!
Η άποψη της ομοσπονδίας
Περί παράνομης δραστηριότητας
Ο κ. Δέδες επιβεβαίωσε πως είναι πάρα πολλά τα συνεργεία που λειτουργούν χωρίς άδεια. "Ο καθένας ανοίγει ένα μαγαζάκι 5x5, μαθαίνει τη δουλειά εμπειρικά, βάζει μια πινακίδα και ανοίγει συνεργείο. Το άσχημο είναι ότι η εφορία θεωρεί τα βιβλία του, παρότι ο νόμος με εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών ορίζει πως για τη θεώρηση απαιτείται η προσκόμιση της σχετικής άδειας λειτουργίας", τόνισε χαρακτηριστικά.
Για την γνώμη του κοινού
Δεν υπάρχει καλό όνομα στην αγορά για τους επισκευαστές μοτοσικλετών, σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα, αλλά σιγά-σιγά γίνονται βήματα για αντιστροφή του κλίματος. Η κακή εικόνα προέρχεται από το παρελθόν, συμπλήρωσε, καθώς πλέον υπάρχουν αρκετοί σοβαροί άνθρωποι στο χώρο της μοτοσικλέτας, οι οποίοι λειτουργούν ως επιχειρηματίες και βρίσκονται αυτή την περίοδο σε φάση εκσυγχρονισμού και επενδύσεων.
Σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο
“Πολλοί είναι εκείνοι που επεμβαίνουν στη μοτοσικλέτα τους χωρίς να έχουν τη γνώση, λες και είναι ποδήλατο,” ανέφερε ο κ.Δέδες, θέτοντας ζήτημα ασφάλειας. Παράλληλα μας γνωστοποίησε πως η ομοσπονδία έχει καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις στο Υπουργείο για τον Τεχνικό Έλεγχο μοτοσικλετών και την καθιέρωση της κάρτας καυσαερίων και στις μοτοσικλέτες.
Ελεύθερο ή εξουσιοδοτημένο;
"Το ποιοτικό αποτέλεσμα και η συμφέρουσα λύση για την τσέπη του είναι αυτά που προτιμά ο κόσμος". Ειδικά στην περίπτωση που ένα "ελεύθερο" συνεργείο συνθέτει τους παραπάνω παράγοντες και μπορεί να δώσει εναλλακτικές λύσεις πέρα από τις κλειστές - και αυστηρές λόγω συμβάσεων - των εξουσιοδοτημένων που υποχρεώνονται να βάλουν ανταλλακτικά του εργοστασίου, θα προτιμηθεί, σύμφωνα με τον κ. Δέδε. Από την άλλη όμως, το εξουσιοδοτημένο συνεργείο έχει πιο άμεση πρόσβαση στην τεχνολογία. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία, πάντως, προστατεύει τα "ελεύθερα" συνεργεία από το μονοπώλιο.
Επιμόρφωση μηχανικών
Η ομοσπονδία διενεργεί σε καθημερινή βάση τεχνικά σεμινάρια που εκπαιδεύουν μηχανικούς και βοηθούς, τόσο των ελεύθερων, όσο και των εξουσιοδοτημένων συνεργείων.
Περί κόστους
Ο κ. Δέδες μας διαβεβαίωσε ότι αυτό κατά μεγάλο ποσοστό διαμορφώνεται από την τιμή των ανταλλακτικών και όχι από την εργασία. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, η αναλογία ανταλλακτικού προς παροχή είναι 9 προς 1, ενώ ο μέσος όρος είναι 70-30.
Γίνονται κρατικοί έλεγχοι;
Το 10% των συνεργείων θα έπρεπε να ελέγχεται ετησίως για να υπάρχει επαρκές στατιστικό δείγμα. Ωστόσο, οι έλεγχοι έχουν ανατεθεί στις νομαρχίες, οι οποίες δε διαθέτουν επαρκές προσωπικό. Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, οι έλεγχοι δεν είναι πουθενά αυτοί που θα έπρεπε και γίνονται μόνο κατόπιν καταγγελίας, ωστόσο, δεν μπορεί η Ομοσπονδία να υποκαταστήσει το κράτος.
Προτινόμενος τιμοκατάλογος
Η Ομοσπονδία διαμορφώνει μέχρι το τέλος του 2006 το νέο ηλεκτρονικό σύστημα κοστολόγησης των εργασιών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, βάσει των εργοστασιακών χρόνων κατασκευής. Από αυτόν θα προκύπτει ο χρόνος ολοκλήρωσης κάθε εργασίας (ανάλογα με τη μοτοσικλέτα) αλλά και η κατώτατη προτεινόμενη τιμή.
Εγγύηση μετά το service
Ο κ. Δέδες μας διαβεβαίωσε ότι σε περίπτωση αστοχίας της μηχανικής εργασίας εντός ενός έτους, ο μηχανικός είναι υποχρεωμένος να αποκαταστήσει το πρόβλημα. Η Ομοσπονδία επίσης προτείνει σε όλους να έχουν κάποιες πρόσθετες ασφαλιστικές καλύψεις στο μαγαζί τους, αλλά λίγοι το κάνουν.
Επιπλέον, στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται όλα τα μέλη της ομοσπονδίας να λειτουργούν με σύστημα ευρωπαϊκής εγγύησης για την εισαγωγή και διαμονή της μοτοσικλέτας στο συνεργείο.
Περί αποζημιώσεων
Σε περίπτωση βλάβης ή λανθασμένης επισκευής, ο κ. Δέδες συμβουλεύει τους μοτοσικλετιστές να απευθύνονται στην Ομοσπονδία, η οποία θα φροντίσει να λύσει το θέμα ακόμη και αν το εν λόγω συνεργείο δεν αποτελεί μέλος της.
Οι συμβουλές του
Το βασικότερο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να βεβαιωθεί ότι στο συνεργείο υπάρχει άδεια λειτουργίας και άδεια άσκησης επαγγέλματος.