Τιμή: 10.150 ευρώ
Πινακίδα:Όχι
Μοντέλο: 2004
Χρώματα: Πράσινο,
κόκκινο, μπλε
Στοιχεία: Στην Αμερική κυκλοφορεί ήδη το καινούργιο Kodiak με ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω, και κάνει θραύση. Το περιμένουμε με αγωνία.
Το σημαντικότερο προσόν του Kodiak είναι οι μαζεμένες διαστάσεις του. Μπορεί να έχει τη μικρότερη δύναμη, ευστάθεια, μεταξόνιο και μετατρόχιο, αλλά υπάρχουν μέρη όπου το χαμηλότερο βάρος και οι μικρές αποστάσεις μεταξύ των τροχών κυριολεκτικά θα το σώσουν. Και δεν ήταν λίγες οι φορές που μας έτυχε. Τι ειρωνεία, το Sportsman και το KVF να μη χωράνε, ενώ το μικρότερο Kodiak να ξεκολλάει για πλάκα και να συνεχίζει.
Από την πρώτη βόλτα το Kodiak είναι φιλικό και εύκολο. Μπορεί να το χωρίζουν μόνο 23 κιλά από το αμέσως βαρύτερο KVF, αλλά πραγματικά φαίνονται πολύ περισσότερα. Η τετρακίνηση είναι εκπληκτική και η εμπλοκή-απεμπλοκή της γίνεται άμεσα. Το εντυπωσιακό με το Kodiak είναι πως είτε με 4x4, είτε με 2x4, η συμπεριφορά στο χωματόδρομο δε μεταβάλλεται δραματικά. Το πίσω μέρος θα φύγει έτσι κι αλλιώς δύσκολα, λόγω μικρού μήκους και βάρους. Με τη δυνατότητα προφόρτισης μπορεί εύκολα να μειωθεί το εκνευριστικό βούλιαγμα της μούρης, όπως γίνεται σε όλα τα μαλακά ATV, χωρίς όμως να μειωθεί απαραίτητα και η άνεση. Το αίσθημα της άνεσης και της σιγουριάς όμως, θα μειωθεί στο Kodiak σε δύο περιπτώσεις. Πρώτον στις μεγάλες ταχύτητες, σε άσφαλτο και χώμα, και δεύτερον στις μεγάλες κλίσεις κατά τον εγκάρσιο άξονα, όπου το μικρομεσαίο Kodiak αμέσως θα γυρίσει στο πλάι με άμεσο κίνδυνο τούμπας. Τους ίδιους περιορισμούς που έχει το KVF λόγω ενιαίου πίσω άξονα, έχει ακριβώς και το Kodiak. Μόνο που στο Kodiak, το οποίο επίσης υστερεί σημαντικά απέναντι στο μεγάλο Kawasaki στον τομέα διασκέδαση, γίνονται πιο εμφανείς.
Κινητήρας
Ο κινητήρας του Kodiak, αν και μπροστά σ' αυτόν της Kawasaki μοιάζει με ψείρα, μπορεί και στέκεται άξια στο ανάστημά του. Είναι ο ένας εκ των δύο μονοκύλινδρων του θέματος, και οι επιδόσεις του βέβαια, είναι πιο πρέπον να συγκριθούν με αυτές του Sportsman, παρά με του KVF, μέσα απ' την οποία σύγκριση, καταλήγει μάλλον και στην τελευταία θέση. Αντίθετα όμως, σε άλλους τομείς είναι καλύτερος, και από του Sportsman, αλλά και από του KVF. Κατ' αρχήν είναι ο οικονομικότερος, και μάλιστα με τεράστια διαφορά, αφού έκαψε 6 λίτρα λιγότερα από τους άλλους σε μια αντιστοιχία 100 χιλιομέτρων! ¶σε που παίρνει και μπροστά για πλάκα, χωρίς choke, χωρίς γκάζι, χωρίς τίποτα. Το μονοκύλινδρο μοτεράκι του Kodiak με λίγα λόγια είναι το πιο ετοιμοπόλεμο και το μόνο που θυμίζει τόσο πολύ κινητήρα μοτοσικλέτας, χάρη στο ελεύθερο ανοξείδωτο τελικό, απ' όπου βγαίνουν γνήσιες και ηχηρές μονοκύλινδρες κανονιές. Γενικότερα η απόδοση του μονοκύλινδρου διβάλβιδου κινητήρα είναι γραμμική, με μεγάλα αποθέματα ροπής στις χαμηλές σ.α.λ. Είναι φιλικός, δε σε τρομάζει, ακούει αμέσως στις εντολές της σκανδάλης και δημιουργεί μια ευχάριστη διάθεση. Η κατανάλωσή του, αντίθετα από τους άλλους δύο, σταμάτησε στα 12,38 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Ακούγεται αρκετά λογική!
Μετάδοση
Το Kodiak 450, είναι και αυτό αυτόματο, με επιλογές νεκράς, όπισθεν, high (γρήγορου), low (αργού) και P (parking). Επομένως, χειρόφρενο σε κάποια εκ των δύο μανετών δεν υπάρχει. Το κιβώτιο είναι καλό και οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται θετικά, αλλά όχι και πάντα εύκολα. Όλες οι επιλογές μεταξύ 2x4 και 4x4 και μεταξύ 100% μπλοκέ διαφορικού ή όχι (μόνο για μπροστά), γίνονται από δύο κουμπάκια στο δεξιό διακόπτη του τιμονιού. Έξυπνο σύστημα, πολύ πρακτικό, γρήγορο, πάντοτε αποτελεσματικό, αλλά αρκετά μπερδεψιάρικο και με πολύ μικρά γραμματάκια. Κάποιος μη εξοικειωμένος με την τεχνολογία, θα αναγκαστεί να σταματήσει και να κοιτάξει από κοντά τα χρωματιστά κουμπάκια του Kodiak για να καταλάβει τι γίνεται. Το πίσω μέρος του Kodiak είναι παρόμοιο με του Kawasaki. Ο πίσω άξονας είναι ενιαίος και άκαμπτος, διαφορικό δεν υπάρχει και η κίνηση στους δύο τροχούς είναι πάντα 100% μπλοκέ. ¶ρα τα κουμπάκια που λέγαμε πριν απευθύνονται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Επίσης δεν υπάρχει ηλεκτρικό φρένο. Τέλος, πρέπει να τονίσουμε ότι οι ηλεκτρονικοί επιλογείς του Kodiak είναι άψογοι και ανταποκρίνονται άμεσα. Οι ενδείξεις στο ταμπλό είναι επίσης οι πιο κατανοητές.
Αναρτήσεις
Οι μπροστινοί τροχοί του Kodiak στηρίζονται σε διπλά ψαλίδια και δύο αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου σε 5 διαφορετικές θέσεις. Το Kodiak είναι το μόνο ATV εκ των τριών που έχει ρυθμιζόμενη προφόρτιση εμπρός. Η διαδρομή των μπροστινών αμορτισέρ είναι 160χιλ., ακόμα πιο μικρή δηλαδή από του KVF κατά ένα πόντο. Πίσω, λόγω του ενιαίου άξονα υπάρχει ένα κεντρικό αμορτισέρ με διαδρομή 180χιλ., 4 μόλις χιλ. μικρότερη από του KVF. Η απόσταση της κοιλιάς του Kodiak από το έδαφος είναι 246χιλ. Δεν μπορέσαμε όμως να μάθουμε την πραγματική ελάχιστη απόσταση του Kodiak από το έδαφος, που μετριέται από το σταυρό του πίσω άξονα. Λογικά όμως θα είναι μεγαλύτερη από του Kawasaki, μιας και η Yamaha δε χρησιμοποιεί ποδιά και ενσωματωμένο πολύδισκο υγρό φρένο. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα όμως του Kodiak είναι το χαμηλό βάρος του, που δεν ξεπερνά τα 250 κιλά.
Φρένα
Ευτυχώς, τα φρένα του Kodiak δίνουν ελευθερία κινήσεων και επιλογών στον αναβάτη του. Η δεξιά μανέτα ενεργοποιεί μόνο τους δύο μπροστινούς δίσκους, ενώ η αριστερή και το ποδόφρενο και τους 4 τροχούς. Πάντα όμως, όταν κάτι σου αρέσει, θα εμφανιστεί κάτι που θα στη χαλάσει. Το ποδόφρενο είναι σχεδόν κρυμμένο κάτω από το δεξί πλαστικό καπάκι του κινητήρα και ψάχνεις για να το βρεις, ενώ το πίσω δισκόφρενο μετά από συνεχόμενη χρήση, ψήνεται και σταματάει να λειτουργεί. Ο πίσω δίσκος όμως του Kodiak έχει το πιο δύσκολο έργο απ' ό,τι στα άλλα δύο ATV. Το πίσω φρένο του KVF κάνει μπάνιο στο λάδι και ψύχεται, ενώ το πίσω φρένο του Sportsman χρησιμοποιεί απλά δύο δίσκους.