LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Και οι 3 ήταν υπέροχοι
Kawasaki KVF 650
Οδηγώντας
Όποιος τυχερός καβαλήσει το KVF 650, θα καταλάβει τι θα πει δέος. Αρχικά αναφωνείς, πω πω…! Τα επόμενα λεπτά περνούν ανακαλύπτοντας τον κόσμο, σαν μικρό παιδί και μετά το πρώτο μισάωρο έχουν ήδη αρχίσει τα παιχνίδια. Όσο ογκώδες και να φαίνεται το KVF, στην πράξη τα πράγματα είναι αλλιώς. Στην επιλογή 2x4 πραγματικά δεν μπορεί να κρατηθεί σε ευθεία. Στην επιλογή 4x4 τα πράγματα βελτιώνονται αρκετά, αλλά και πάλι ο 100% μπλοκέ πίσω άξονας, προσπαθεί σε κάθε στροφή να πετάξει το πίσω μέρος του KVF εκτός τροχιάς. Στην άσφαλτο, οι στροφές με μεγάλες ταχύτητες και άξονα 100% μπλοκέ μπορεί να αποβούν μοιραίες. Και στο χώμα όμως με μεγάλες ταχύτητες και ανώμαλο έδαφος, η σταθερότητα μειώνεται αισθητά. Η απουσία δυνατότητας προφόρτισης των μπροστινών ελατηρίων είναι ένα ακόμα αρνητικό στοιχείο του KVF. Στρίβοντας απότομα, ο μπροστινός εξωτερικός τροχός βουλιάζει κάτω από το βάρος και την πίεση της αδράνειας και αμέσως ο πίσω εσωτερικός σηκώνεται στον αέρα. Δύσκολη στιγμή. Οι ικανότητες του KVF σε εδάφη ακραίας μορφολογίας, περιορίζονται από τη μικρή απόσταση από το έδαφος και από τον ενιαίο και άκαμπτο άξονα. Ουσιαστικά λόγω του άξονα όλο το πλαίσιο του KVF προσπαθεί να ακολουθήσει τις κινήσεις του, κάνοντας την καθιστή οδήγηση σχεδόν αδύνατη. Το σχετικά μεγάλο φάρδος του KVF, αλλά και το ικανοποιητικό μετατρόχιο σε τέτοιες συνθήκες (909χιλ. μπροστά και 910χιλ. πίσω) ουσιαστικά δε βοηθούν σε τίποτα. Υπάρχουν φορές που το KVF θα νιώσει πραγματικά ότι δε το χωρά ο τόπος.
Κινητήρας
Αναμφισβήτητα, το δυνατό σημείο του KVF είναι ο κινητήρας του. Είναι ο μόνος δικύλινδρος της παρέας (είναι και τετραβάλβιδος) και βέβαια πολύ δυνατότερος από τους άλλους δύο. Το δικύλινδρο δούλεμα γίνεται αισθητό αμέσως μόλις πάρει μπροστά. Έχει τους λιγότερους κραδασμούς, βγάζει την πιο όμορφη μελωδία, είναι και σχετικά ήσυχος, αλλά σχεδόν πάντα χρειάζεται choke. Για την εκκίνηση υπάρχει διαθέσιμο και κορδόνι, αλλά δεν το δοκιμάσαμε (κορδόνι σε δικύλινδρο 650κ.εκ.! μπρρρ). Αν λοιπόν έχετε αρχίσει ήδη να συγκρίνετε αυτό το μοτέρ με μοτοσικλέτας, καλά θα κάνετε να σταματήσετε αμέσως. Η ιπποδύναμή του, σύμφωνα με την Kawasaki, δεν ξεπερνά τους 42 ίππους (στις 6.500 σ.α.λ.) Λίγοι ε; Τι να τους κάνει όμως ένα επαγγελματικό ATV τους περισσότερους; Η ουσία στο KVF είναι η δύναμη στις χαμηλές και στις μεσαίες. Και είναι τόσο έντονη η επιτάχυνση σε εκείνο το φάσμα, που με επιλεγμένη κίνηση μόνο πίσω, το KVF σχεδόν κάνει σούζα (δεν είχε τα σωστά λάστιχα), χωρίς να τραβήξεις το σώμα ή να κάτσεις στη σχάρα, παρά μόνο με το γκάζι. Η απόδοση παρόλ' αυτά είναι γραμμική, ενώ η κατανάλωση, αν το παρακάνεις, κυριολεκτικά εκτοξεύεται στα ουράνια! Με όχι ιδιαίτερα ακραία οδήγηση (μαζί και άσφαλτο) καταφέραμε και πετύχαμε το αστρονομικό νούμερο των 18,23 λίτρων για 100 χλμ. Καλό;
Μετάδοση
Συν
- Πανίσχυρος κινητήρας
- Το πιο σταθερό στην άσφαλτο
- Αποτελεσματικά φρένα

- Πλην
Παίρνει μπροστά με ταχύτητα στο κιβώτιο
- Δεν έχει επιλογή Parking
- Ελάχιστοι αποθηκευτικοί χώροι
- Μαλακές αναρτήσεις
Η μετάδοση του KVF 650 είναι βέβαια αυτόματη, με επιλογές νεκράς, όπισθεν, γρήγορου και αργού. Θέση PParking δεν υπάρχει και χρέη χειρόφρενου εκτελεί το "κλείδωμα" της αριστερής μανέτας. Για να αλλάξεις ταχύτητα το KVF πρέπει να είναι ακίνητο…αυστηρώς, κάτι που ισχύει σε όλα τα ATV. Οι σχέσεις όμως, εν στάση, αλλάζουν γρήγορα, εύκολα και αθόρυβα. Επίσης το KVF έχει και αυτόματο ηλεκτρικό φρένο κινητήρα, ονόματι KEBC (Kawasaki Engine Brake Control). Ενεργοποιείται μόνο του στο κλείσιμο του γκαζιού, με ταχύτητα πάνω από τα 3χλμ/ώρα, αλλά είναι απότομο στη λειτουργία του. Αν οδηγείς όρθιος με χαμηλή ταχύτητα και αφήσεις απότομα το γκάζι, θα σε πιάσει απροετοίμαστο. Στο αριστερό χέρι υπάρχει μια κίτρινη έξτρα μανέτα για manual έλεγχο της εμπλοκής του μπροστινού διαφορικού. Έξυπνη λύση, προηγμένη, αλλά μπελαλίδικη στη χρήση της. Για τους πίσω τροχούς μην ψάχνετε. Η κίνηση είναι 100% μπλοκέ, γιατί απλά δεν υπάρχει διαφορικό. Στο δεξί χέρι υπάρχει επιλογέας για την επιλογή 2x4 ή 4x4. Τον πατάς και όλα γίνονται μόνα τους, αλλά μερικές φορές αργεί να ενεργοποιηθεί. ¶ντε τώρα να είσαι ακινητοποιημένος σε τεράστια κατηφόρα και να περιμένεις το 4x4 να ξυπνήσει για να κάνεις όπισθεν.
Αναρτήσεις
Στους μπροστινούς τροχούς το KVF 650 φοράει γόνατα MacPherson και αμορτισέρ χωρίς καμία δυνατότητα ρύθμισης, με σχετικά μέτρια διαδρομή στα 170χιλ. Πίσω τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά, καθώς ο άκαμπτος και ενιαίος άξονας χωρίς διαφορικό, απαιτεί μόνο ένα τεράστιο θεόμακρο ψαλίδι, δύο γερές εδράσεις κοντά στον κινητήρα και ένα μόνο αμορτισέρ με δυνατότητα προφόρτισης ελατηρίου και διαδρομή 184χιλ. Ένα από τα μειονεκτήματα του ενιαίου άξονα, πλην του ότι δεν έχει διαφορικό, είναι η πολύ μικρή απόσταση από έδαφος, μόλις στα 192 χιλ., όσο δηλαδή η ακτίνα του τροχού, συν το προφίλ του ελαστικού, πλην τα πάχος του σταυρού του άξονα και της mini ποδιάς. Αντίθετα η μέγιστη απόσταση της κοιλιάς KVF από το έδαφος είναι πιο λογική, στα 235χιλ.
Φρένα
Τα φρένα του KVF, παρά τα 273 ολόκληρα κιλά της μαούνας, είναι τα καλύτερα και τα πιο εύκολα στη χρήση από τα τρία ATV της παρέας. Η μανέτα στο δεξί χέρι επεμβαίνει μόνο στους μπροστινούς τροχούς (πολύ σωστά), δέχοντας το μεγαλύτερο ποσοστό της επιβράδυνσης (πάρα πολύ αποδοτικό και κυρίως σωτήριο στην άσφαλτο) και η μανέτα στο αριστερό χέρι και το ποδόφρενο και στους 4 τροχούς. Μια σημαντική καινοτομία της Kawasaki στο KVF είναι το εσωτερικό πολύδισκο και υγρό φρένο, που δουλεύει μέσα στο λάδι του σταυρού του πίσω άξονα. Όσο και να χρησιμοποιηθεί, η απόδοσή του είναι αμετάβλητη και το σημαντικότερο, δεν κινδυνεύει από κανέναν εξωτερικό παράγοντα.

 
 ΑΤV
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Yamaha Kïdiak 450
Kawasaki KVF 650
Polaris sportsman 500
Συμπέρασμα


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ