Η Aprilia στο Μιλάνο παρουσίασε μία μοτοσικλέτα που θα έπρεπε να αντιγράφει το Scarver, αν η βαυαρική εταιρία το είχε φιλοσοφήσει περισσότερο ανατρεπτικά. Το Mana 850 αποτέλεσε τη μεγάλη έκπληξη, δίνοντας το πρώτο στίγμα για τις μοτοσικλέτες που θα παρουσιαστούν τα επόμενα χρόνια. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Mana 850 είναι μια ολοκαίνουργια, τόσο από αισθητικής άποψης όσο και από τον περιφερειακό της εξοπλισμό, μοτοσικλέτα.
Ολοκαίνουργιος κινητήρας, φυσικά V2, ιδιαίτερο πλαίσιο και λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να σε κάνουν να το χαζεύεις ώρες.
Ο κινητήρας είναι δικύλινδρος σε διάταξη V και η περιεχόμενη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων είναι 90 μοίρες. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ενώ στην κεφαλή εδρεύουν 4 βαλβίδες.
Το σημαντικότερο όμως στοιχείο σε αυτόν τον κινητήρα είναι το ημιαυτόματο, 7 σχέσεων παρακαλώ, κιβώτιο ταχυτήτων. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ πλήρους αυτόματου κιβωτίου που διαθέτει τρεις προγραμματισμούς, sport, touring, rain! Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής σχέσεων από λεβιέ στο πόδι όπως και από μπουτόν στο αριστερό γκριπ.
Το πλαίσιο είναι τύπου χωροδικτύωμα, ατσάλινο και εντυπωσιακό στην όψη. Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο, με το αμορτισέρ να είναι στηριγμένο πάνω του στη λογική των ER6 και Versys 650. Το εμπρός πιρούνι, αν και στη φιλοσοφία της κατασκευής θα περιμέναμε κάποιο συμβατικού τύπου, η Aprilia έκανε την έκπληξη και τοποθέτησε ανεστραμμένο 43 χιλ.
Η αισθητική της μοτοσικλέτας είναι ιδιαίτερα προχωρημένη, ιταλική γαρ, λαχταριστά όμορφη και προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια. Το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται κάτω από τη σέλα του οδηγού (όπως ΒΜW), ενώ η τάπα του βρίσκεται κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη. Ετσι μένει διαθέσιμος... αποθηκευτικός χώρος για ένα full face κράνος εκεί που οι άλλες μοτοσικλέτες βάζουν την ...βενζίνη τους!
SL 750 Shiver-Δεν είμαι Τuono 750!
Το νέο γυμνό της Aprilia έκανε φανερές τις προθέσεις του να διαφοροποιηθεί πλήρως από το Tuono 1000. Το SL 750 Shiver, στη λογική της εταιρίας αλλά και στα δεδομένα του Mana, χρησιμοποιεί δικύλινδρο V κινητήρα 90 μοιρών. Ο τελευταίος είναι ιδιαίτερα προηγμένος τεχνολογικά, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση κάνουν και οι μικρές, εξωτερικές του διαστάσεις. Το λάδωμα στην ντίζα του γκαζιού δε θα απασχολήσει τους ιδιοκτήτες του Shiver, μιας και η ride by wire τεχνολογία εξασφαλίζει την ιδανική τροφοδοσία με καύσιμο, όχι άμεσα από το γκριπ του γκαζιού, αλλά από εντολή που θα δώσει μια ηλεκτρονική μονάδα, αφού πάρει την απαιτούμενη εντολή από το άνοιγμα του δεξιού χειριστηρίου. Η κίνηση των τεσσάρων βαλβίδων σε κάθε κεφαλή γίνεται μέσω δύο εκκεντροφόρων επικεφαλής. Οι τελευταίοι δέχονται κίνηση από το στρόφαλο μέσω γραναζιών και καδένα με σκοπό τη μείωση του πλάτους του κινητήρα και την αξιοπιστία. Το πλαίσιο εκτός από την πανέμορφη αισθητική του φέρει και πρωτοτυπίες, παντρεύοντας το ατσάλι με το αλουμίνιο και το χωροδικτύωμα με τους δοκούς. Συγκεκριμένα, από το λαιμό και μέχρι το μισό του συνολικού μήκους του διαμορφώνεται από ατσάλινους σωλήνες που δημιουργούν ένα ευτραφές χωροδικτύωμα. Στο σημείο αυτό και μέχρι τη βάση του ψαλιδιού το πλαίσιο ολοκληρώνεται με δύο αλουμινένιες πλάκες. Το ψαλίδι είναι και αυτό κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ διαθέτει τέτοια σχεδίαση που του προσδίδει ελαστικότητα για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Οι αναρτήσεις ακολουθούν τη λογική του Mana 850 και είναι ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 43 χιλ. και μονό αμορτισέρ πίσω. Τα φρένα προέρχονται αυτούσια από τις μεγάλες μοτοσικλέτες της εταιρίας. Μπροστά το radial τετραέμβολο ζεύγος δαγκάνων συνεργάζονται με δίσκους 320 χιλ. Πίσω ο δίσκος είναι 245 χιλ. και υπάρχει δαγκάνα δύο εμβόλων. Αξίζει να σημειωθεί πως τα μαρκούτσια των φρένων διαθέτουν μεταλλική επένδυση. Αισθητικά η μοτοσικλέτα ξεφεύγει από τη λογική του Tuono, μια κίνηση που φάνηκε ευπρόσδεκτη. Το ρεζερβουάρ όπως και η ουρά κινούνται στη λογική των ακμών απουσιάζοντας οι καμπύλες. Τα τελικά των εξατμίσεων φωλιάζουν κάτω από την ουρά, είναι τριοβάλ, ενώ και ο σχεδιασμός των απολήξεών τους έχουν ιδιαίτερα όμορφο σχήμα. Τέλος, η μοτοσικλέτα δείχνει ιδιαίτερα ποιοτική και κάθε λεπτομέρεια έχει ιδιαίτερα προσεγμένο φινίρισμα.
MXV 450: Το πιο εξωτικό Motocross
Hκατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Supermoto και οι αναρίθμητες επιτυχίες στα τοπικά πρωταθλήματα έδωσαν το έναυσμα να παρουσιάσει και μια τρίτη έκδοση των RXV και SXV, την ΜΧV, που όπως προϊδεάζει και το όνομά της πρόκειται για μια έκδοση Motocross. To ΜΧV 450 αποτελεί το πιο εξωτικό Motocross παραγωγής. Ο κινητήρας, αν και δείχνει ίδιος, έχει δεχθεί σημαντικές αλλαγές με σκοπό το χαμηλότερο βάρος και την καλύτερη ευστροφία που απαιτούνται στους αγώνες MX. Ο εκκεντροφόρος πάνω σε κάθε κεφαλή είναι πλέον μονός, ενώ και οι βαλβίδες είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο. Το κάρτερ πλέον είναι υγρό για εξοικονόμηση βάρους και το λάδι του κιβωτίου δεν έρχεται σε πρόσμιξη με αυτό του στροφάλου (όπως στα CRF) για μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αλλά και εξωτερικά ο κινητήρας έχει κάποιες τροποποιήσεις. Τα καπάκια του είναι κατασκευασμένα από μαγνήσιο, ενώ διαφορετική είναι και η χαρτογράφηση. Η μίζα αντικαταστάθηκε με μανιβέλα. Το ψυγείο έγινε ενιαίο από δύο ξεχωριστά που ήταν αρχικά, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση βάρους και τη μεγαλύτερή του επιφάνεια για καλύτερη αποβολή της θερμοκρασίας. Πλαίσιο και ψαλίδι επίσης έχουν μικροεπεμβάσεις, ώστε να εναρμονιστούν με το νέο προφίλ της μοτοσικλέτας. Το θηριώδες, ανεστραμμένο πιρούνι έχει διάμετρο 50 χιλ. και ανήκει στη Marzocchi, ενώ τα φρένα προέρχονται από τη Magura.
Aprilia SXV, RXV, RXV Rally
Τα SXV και RXV ανανεώθηκαν στα σημεία για το 2007, κάτι που θα τα κάνει πιο ετοιμοπόλεμα, τόσο για το δρόμο όσο και για αγωνιστική χρήση. Συγκεκριμένα, αλλαγές εντοπίζονται στα εξής σημεία:
4νέα χαρτογράφηση για ομαλότερη απόδοση
4νέα εξάτμιση
4νέο λεβιέ φρένου περισσότερο ανθεκτικό στις πτώσεις
4500 γρ. ελαφρύτερο πλαίσιο
4νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις.
4νέα χαμηλότερη προς το έδαφος και εργονομικότερη σέλα
4νέα γραφικά
4Επίσης η Aprilia ανακοίνωσε και τη διάθεση κάποιων extra περιφερειακών, που θα μετατρέψουν το RXV σε μοτοσικλέτα Rally και αυτά είναι:
412 λίτρων ρεζερβουάρ
4άλλη σέλα
4προστατευτικά κινητήρα
4βάση για στήριξη του Road Book