κινητήρας: Hi tech και για πρώτη φορά τετραβάλβιδος
Διαβάστηκε από52144αναγνώστες
Αν και ο κινητήρας του νέου R1 σε ένα μεγάλο ποσοστό παραμένει ίδιος με του περσινού μοντέλου, έχει κάποιες διαφορές που διαφοροποιούν τελείως την απόδοσή του και το τελικό αποτέλεσμα. Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί όχι μόνο τον κάνει τον πιο προηγμένο της σειράς, αλλά διεκδικεί και την πρωτιά στην κατηγορία του για φέτος. Από μηχανολογικής πλευράς οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στην κεφαλή στην οποία έχει αφαιρεθεί μία βαλβίδα. Η πενταβάλβιδη κεφαλή, σήμα κατατεθέν της Yamaha, στο νέο R1 έχει γίνει τετραβάλβιδη, για κάθε κύλινδρο. Οι βαλβίδες εισαγωγής είναι 31 χιλ. και κατασκευασμένες από τιτάνιο, που σε συνδυασμό με την αφαίρεση μιας βαλβίδας είχαν σαν αποτέλεσμα την καλύτερη ευστροφία. Με το ίδιο σκεπτικό οι μηχανικοί της Yamaha κινήθηκαν και για τα ελάσματα επαναφοράς των βαλβίδων, που είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ κράμα μετάλλου, κάτι που επιτρέπει και καλύτερο έλεγχο στην επαναφορά των βαλβίδων στις υψηλές σ.α.λ.. Το άνοιγμα των πεταλούδων του ψεκασμού γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, YCCT (Yamaha Chip Controlled Throttle) τεχνολογία που δανείζεται από το μικρό αδελφό R6. Η Yamaha όμως προχώρησε ένα βήμα μακρύτερα, μιας και οι εισαγωγές της τροφοδοσίας είναι μεταβλητού μήκους. Το σύστημα Y.C.C.I (Yamaha Chip Controller Intake) αυξομειώνει το μήκος των αυλών της εισαγωγής ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα. Στις χαμηλές σ.α.λ., όπου και το σύστημα βρίσκεται στην πλήρη έκταση, τα σώματα του ψεκασμού είναι απομακρυσμένα κατά 140 χιλ. από τις έδρες των βαλβίδων για να καταλήξουν στα 90 χιλ. στο τέρμα γκάζι.