Ξεκίνησαν ως μόδα αλλά, όπως φαίνεται, ήρθαν για να μείνουν. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ενισχύουν τη δημοτικότητά τους μέρα με τη μέρα. Τα supermoto οφείλουν πολλά στο διασκεδαστικό αλλά και, σε πολλές περιπτώσεις, χρηστικό χαρακτήρα τους και τα μοντέλα που θα δούμε παρακάτω βάζουν και αυτά το λιθαράκι τους, προκειμένου τα μοντέλα της κατηγορίας να θεωρούνται κάτι παραπάνω από “απλά enduro με μικρούς ασφάλτινους τροχούς”.
Η αρχή έγινε στην Ευρώπη, όταν, πριν από καμιά δεκαετία περίπου, είδαμε τα μπαρουτοκαπνισμένα enduro των αγώνων να χαμηλώνουν, να αλλάζουν αναρτήσεις και να αποκτούν τροχούς 17 ιντσών με ασφάλτινα λάστιχα. Τα νέα αυτά μοντέλα ήταν προκλητικά και αρχικά ξένιζαν, ωστόσο, απέδειξαν ότι δικαιούνται επίσης μια θέση στην πίστα. Αυτό που αρχικά υποτιμήθηκε ως μόδα, αργότερα έκανε και τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα. Οι κάτοχοι enduro έψαχναν, πειραματίζονταν και τελικά μετέτρεπαν τις μοτοσικλέτες τους σε supermoto, άλλοτε με μεγάλη και άλλοτε με μικρή επιτυχία. Από εκεί και πέρα, δεν άργησε και η στιγμή που είδαμε μοτοσικλέτες, γεννημένες enduro, να μπαίνουν σε ασφάλτινη πίστα, σε οριακές πλαγιολισθήσεις και αναβάτες με κράνη ΜΧ και δερμάτινες φόρμες.
Οι εξελίξεις αυτές, που “σάρωσαν” ολόκληρη σχεδόν την Ευρώπη, τράβηξαν την προσοχή των εταιριών, οι οποίες έβαλαν στο δρόμο προς την παραγωγή τα νέα αυτά μοντέλα, πολιτικά ή αγωνιστικά.
Σήμερα, η κατηγορία των supermotard διαθέτει αρκετούς αντιπροσώπους, με διαφορετικούς χαρακτήρες. ¶λλοι είναι αγωνιστικοί, άλλοι χρηστικοί, άλλοι πολιτισμένοι και άλλοι… χούλιγκαν, αλλά το βασικό κοινό τους είναι ένα: απευθύνονται σε όσους λαχταρούν τη διασκέδαση μέσα στην πόλη και επιθυμούν να διανθίσουν την καθημερινή τους μετακίνηση με παιχνίδια στην άσφαλτο.