Το Xciting της Kymco αποτέλεσε ένα από τα πρώτα scooter που συνδύαζαν τη sport συμπεριφορά με την άνεση και τους μεγάλους χώρους, αλλά και ένα από αυτά που το πέτυχαν με τον καλύτερο τρόπο.
Όταν έκανε την εμφάνισή του το 2005, το Xciting είχε σε ελάχιστους τομείς αντίπαλο. Έφερε sport αισθητική και η συμπεριφορά του ευνοούσε τη γρήγορη οδήγηση, παρά τον όγκο του. Παράλληλα, ήταν άνετο και διέθετε από τους μεγαλύτερους χώρους της κατηγορίας.
Η επιτυχία του ήταν αυτή που ώθησε την Kymco να επεκταθεί στην γκάμα των Xciting και
να σχεδιάσει δύο επιπλέον εκδόσεις (τις εκδόσεις R), αλλά και να αναβαθμίσει το 250άρι μοντέλο, προσφέροντάς του αρχικά ψεκασμό και αργότερα κινητήρα 300 κ.εκ. Σχεδίαση: Sport επιρροές Για μια εταιρεία όπως η Kymco, η οποία δεν διαθέτει τμήμα που να ξημεροβραδιάζεται στους αγώνες, η αισθητική του Xciting προκαλεί έκπληξη με τις
sport επιρροές της. Βέβαια, ο όγκος του αναιρεί το χαρακτηρισμό sport, ωστόσο το scooter ήταν αρκετά αιχμηρό για την κατηγορία και τις τάσεις της εποχής του. Η μάσκα του είναι επιβλητική και στο κέντρο της δεσπόζει ένα μεγάλο φανάρι. Λίγο παραπάνω είναι τοποθετημένη και η μεγάλη ζελατίνα. Οι μεγάλες επιφάνειες συνεχίζουν μέχρι και την ουρά του Xciting, στην οποία βρίσκονται δύο μεγάλες χειρολαβές. Γενικότερα, πρόκειται για ένα επιβλητικό και μεγαλοπρεπές scooter, το οποίο είναι βαρύ, αλλά όχι όσο δείχνει. Χώροι / ¶νεση: Παραπάνω από ικανοποιητικά Όταν η σέλα του Xciting σηκωθεί, θα φανερώσει έναν αρκετά μεγάλο χώρο. Χώρος υπάρχει και στην ποδιά και μάλιστα με κλειδαριά, ενώ μερικά μικροπράγματα θα χωρέσουν και στο μπροστινό τμήμα της σέλας, το οποίο διαθέτει ένα μικρό ντουλαπάκι. Και ο τομέας της άνεσης είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του ένα μεγάλο κομμάτι σέλας, καθώς και μια μικρή πλατούλα. Επιπλέον, μπορεί να επιλέξει τη στάση του σώματος, χάρη στο μεγάλο χώρο και για τα πόδια. Οδηγώντας: Σε sport ρυθμούς
Οι δυναμικές εκκινήσεις και οι ισχυρές επιταχύνσεις είναι από τα βασικότερα ατού του Xciting. Το τράβηγμα του γκαζιού θα φέρει αυτόματα το δείκτη του στροφόμετρου κάπου στις 6.000 σ.α.λ. και το ογκώδες scooter θα… πετάξει, αδιαφορώντας για τα κιλά του. Επιπλέον, σε σχέση με αυτό για το οποίο σε προϊδεάζει ο όγκος του, θα κινηθεί αρκετά ευέλικτα και γρήγορα μέσα στην κίνηση. Το τιμόνι κόβει πολύ και οι τεράστιοι καθρέφτες που βρίσκονται σε αυτό, δεν πρόκειται να βρουν στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Επιπλέον, θα στρίψει και θα κρατήσει σταθερή τη γραμμή του, χωρίς να αγχώσει τον αναβάτη. Το Xciting 250 θα ταξιδέψει σχετικά άνετα, αλλά όχι από την εθνική -θα προτιμήσει παράδρομους και επαρχιακούς. Μάλιστα, οι τελευταίοι θα προκαλέσουν τον αναβάτη να βρει συνεχόμενες στροφές, ώστε να δοκιμάσει τα όρια του scooter υπό κλίση. Και, πιστέψτε μας, τα όρια αυτά θα έρθουν πιο αργά από όσο νομίζετε. Τι να προσέξετε
Δεν έχουν ακουστεί ιδιαίτερα παράπονα για το Xciting, το οποίο αποδεικνύεται ότι έχει αντοχή στο χρόνο. Οι τυπικοί έλεγχοι που θα πρέπει να κάνετε πριν την απόκτησή του αφορούν κυρίως στα ελαστικά, αλλά και στα τακάκια των φρένων. Τι να αλλάξετε Σίγουρα ένα top case θα αυξήσει τους ήδη μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους του Xciting, ενώ ένα aftermarket τελικό εξάτμισης μπορεί να του δώσει περισσότερη δύναμη στις υψηλές στροφές, όπου
εμφανίζεται λίγο αδύναμο. Συμπέρασμα: Μεγάλο αλλά ευκίνητο Μπορεί το Xciting να είναι scooter μεσαίου κυβισμού, ωστόσο διαθέτει άνεση και χώρους (αλλά και όγκο) ενός μεγάλου. Οι διαστάσεις και το βάρος του μπορούν και να γυρίσουν εναντίον του, αλλά αν είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε αυτό το τίμημα, θα αποζημιωθείτε με άνεση, αλλά και ευκινησία στα όρια της sport συμπεριφοράς, η οποία φανερώνει ότι το Xciting ξέρει καλά να κρύβει το βάρος του.
Η αισθητική είναι ακριβώς ίδια με του μοντέλου των 500 κ.εκ.
Η σέλα μένει ανοιχτή χάρη στο ειδικό αμορτισέρ και χωρά ένα full face κράνος και μικροπράγματα.
Χώρος υπάρχει και στο ντουλαπάκι της ποδιάς, όπου θα φιλοξενηθούν μικροπράγματα.
Οι αναρτήσεις του είναι μαλακές, αλλά θα διατηρήσουν αρκετά σταθερό το scooter υπό κλίση.
Ο ανταγωνισμός
Daelim Freewing 250
To Freewing 250 αποτελεί ένα ακόμη από τα 250άρια scooter που η κατασκευάστρια εταιρεία τους προίκισε με υψηλά επίπεδα άνεσης και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Ωστόσο, σε αντίθεση με το Xciting, το scooter της Daelim δεν θα ακολουθήσει sport ρυθμούς στην οδήγηση. Θα κινηθεί πιο χαλαρά και με μικρότερες επιταχύνσεις.
Gilera Nexus 250
To Nexus ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με το Xciting, όσον αφορά στις sport βλέψεις και τις μεγάλες διαστάσεις. Ωστόσο, διαφοροποιείται στο γεγονός ότι το scooter της Gilera διαθέτει πιο sport συμπεριφορά (ψηλότερη σέλα, πολεμική θέση οδήγησης, πιο σφιχτές αναρτήσεις) και μικρότερους αποθηκευτικούς χώρους.
Piaggio X8 250
Από τα δημοφιλέστερα GT scooter για πολλά χρόνια, το X8 μπορεί να μην έχει sport διαθέσεις, ωστόσο τα επίπεδα άνεσης και οι αποθηκευτικοί χώροι προς εκμετάλλευση θα σε κάνουν να ξεχάσεις όλα τ’ άλλα. Αν και μεγαλόσωμο, μπορεί να κινηθεί με άνεση μέσα στην πόλη, ειδικά όταν ο αναβάτης του συνηθίσει το βάρος του.