Το Sportster αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλο της αμερικάνικης φίρμας. Οι μαζεμένες του διαστάσεις, τα πολλά -αλλά λίγα για Harley- κυβικά του καθώς και το γεγονός ότι είναι το πιο φτηνό μεταξύ των υπολοίπων μοντέλων της φίρμας, το έχουν κάνει αγαπητό στην ελληνική αγορά.
Το 883 Sportster μπορεί να διαφέρει από την υπόλοιπη σειρά των αμερικάνικων
custom, αλλά αυτό είναι που το έχει καταστήσει την πιο αναγνωρίσιμη παρουσία μεταξύ των μοντέλων της Harley Davidson. Η σειρά των Sportster έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της αμερικάνικης φίρμας, μιας και ως μοντέλο υπάρχει από το 1957! Το
Sportster αντιπροσωπεύει ό,τι ακριβώς υπονοεί το όνομά του. Είναι επιθετικό για custom μοτοσικλέτα, τόσο στην αισθητική του όσο και στο χαρακτήρα του, καταφέρνοντας, αν και σε μικρή συσκευασία, να δίνει μεγάλες δόσεις μοτοσικλέτας... Σχεδίαση: Από τις πίστες flat track Αν και το Sportster είναι λιτό, καταφέρνει να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Η αισθητική του έχει σαφείς επιρροές από τις μοτοσικλέτες flat track, μιας και στους συγκεκριμένους αγώνες μοντέλα της Harley έχουν δρέψει δάφνες ουκ ολίγες φορές. Οι λιτές "επιφάνειες" της μοτοσικλέτας έρχονται σε όμορφη αντιπαράθεση με την έντονη διαφορά όγκου τους: λεπτό και στενό ρεζερβουάρ τοποθετημένο πάνω από τον προκλητικά μεγάλο κινητήρα και φαρδύ πίσω ελαστικό με το συνοδευτικό μίνιμαλ φτερό. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο, ενώ η μοτοσικλέτα είναι προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Θέση οδήγησης Η θέση οδήγησης του 883 είναι και αυτή ιδιόμορφη, όπως το σύνολο της κατασκευής. Τα κάτω άκρα του αναβάτη στηρίζονται σε μαρσπιέ που βρίσκονται μπροστά και χαμηλά, ενώ για να φτάσουν τα χέρια του το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι πρέπει ο κορμός του σώματός του να γείρει αρκετά μπροστά. Η σέλα είναι αρκούντως άνετη, ενώ η θέση για το συνεπιβάτη (σε όσες εκδόσεις διατίθεται) κατέχει σχεδόν διακοσμητικό ρόλο. Κινητήρας: Μικρός και θαυματουργός
Όλη η μαγεία των Harley Davidson μοτοσικλετών εντοπίζεται στη "ζωντανή" λειτουργία του κινητήρα τους, συν κάποιους έξτρα κραδασμούς. Από αυτόν τον κανόνα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση το Sportster. Αν και αρχικά μοιάζει το αδικημένο παιδί της οικογένειας, διαθέτοντας τη μικρότερη χωρητικότητα κινητήρα (883 κ.εκ.) από οποιοδήποτε άλλο Harley, ενστερνίζεται το πνεύμα της εταιρείας. Η ιπποδύναμη του κινητήρα μπορεί να μην προκαλεί μεγάλες συγκινήσεις, αλλά η ροπή που "γεννούν" τα δύο φαρδιά έμβολα και ο βαρύς στρόφαλος, καταφέρνει και κινεί το λεπτοκαμωμένο 883 αξιοζήλευτα. Οδηγώντας: Entry level σε ένα διαφορετικό κόσμο
Το Sportster αποτελεί την καλύτερη entry level μοτοσικλέτα στον κόσμο των Harley Davidson. Η χαμηλή σέλα, σε συνδυασμό με τη στενή σιλουέτα, παρέχει το ιδανικότερο καλωσόρισμα στον πρωτάρη της custom σχολής.
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του Sportster, σε σύγκριση με των υπολοίπων μοντέλων της φίρμας, αλλά και η μικρότερη στροφορμή του κινητήρα, παρέχουν ευκολία χειρισμών.
Ο συμπλέκτης, αν και υδραυλικός, θα χρειαστεί γυμνασμένο, αριστερό πήχη, ενώ το σασμάν είναι στα γνώριμα επίπεδα των αμερικάνικων μοτοσικλετών, με μεγάλες διαδρομές, βαρύ και σαφές. Οι συνολικά δύο δίσκοι του συστήματος πέδησης θα ακινητοποιήσουν ικανοποιητικά τη μοτοσικλέτα, αρκεί ο οδηγός να έχει στο νου του ότι σε αντίθεση με τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες, μεγαλύτερη ευθύνη για την ακινητοποίηση του 883 φέρει το πίσω φρένο. Τι να προσέξετε
Οι μοτοσικλέτες της Harley Davidson αποτελούν το ιδανικότερο πεδίο αλλαγών από τον εκάστοτε ιδιοκτήτη. Φυσικά, για οποιοδήποτε επιπλέον αξεσουάρ θα πρέπει να εκτιμήσετε αρχικά την αξία του, ώστε στο σύνολο να δικαιολογεί την επιβάρυνση της τιμής του μεταχειρισμένου. Τι να αλλάξετε
Αν επιλέξετε την αγορά κάποιου 883 τετραετίας, η ιδανικότερη αλλαγή που μπορείτε να πραγματοποιήσετε αφορά στα τελικά των εξατμίσεων. Οι περιορισμοί έχουν "πνίξει" αισθητά το μοναδικό ήχο του αμερικάνικου δικύλινδρου κινητήρα. Συμπέρασμα: Το 883 Sportster είναι μια καθαρόαιμη Harley Davidson μοτοσικλέτα σε προσιτή τιμή. Τα λιγότερα κυβικά του κινητήρα, σε σχέση με των υπολοίπων μοντέλων της φίρμας, δεν έχουν στερήσει στο ελάχιστο το πνεύμα ελευθερίας που διακατέχει τα αμερικάνικα custom. Αν θέλετε για πρώτη φορά να αγγίξετε το αμερικάνικο όνειρο, το 883 Sporster είναι ό,τι καλύτερο, μιας και θα αντιμετωπίσει με συμπάθεια τόσο εσάς όσο και την τσέπη σας.
Η αισθητική του Sportster θυμίζει έντονα τις μοτοσικλέτες flat track
Ο κινητήρας του 883 δεν θα εντυπωσιάσει με την δύναμη του αλλά με τα αποθέματα ροπής του
Η τελική μετάδοση όπως σε όλα τα Harley Davidson γίνεται με ιμάντα
Η σέλα είναι ανατομική και καλοσχεδιασμένη
Το εμπρός φρένο δεν θα εντυπωσιάσει με την δύναμη του.
To 883 είναι το πιο φιλικό Harley γι αυτό και αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα για την εισαγωγή στις Αμερικάνικες μοτοσικλέτες.
Ο ανταγωνισμός
Kawasaki VN 900
To VN της Kawasaki αποτελεί σήμερα την πλέον εμπορική μοτοσικλέτα της custom κατηγορίας από το ιαπωνικό στρατόπεδο. Με σαφείς επιρροές από την αμερικάνικη κουλτούρα, αλλά διαθέτοντας ιαπωνικό "δούλεμα", παντρεύει αρμονικά δύο τελείως διαφορετικές σχολές.
Moto Guzzi Nevada 750
Το Nevada αποτελεί μια εναλλακτική ευρωπαική custom μοτοσικλέτα, με αισθητική που τείνει προς το ρετρό. Στη λογική της εξωτερικής του εμφάνισης είναι και ο χαρακτήρας του, που είναι περισσότερο ήπιος από εκείνον της αμερικάνικης μοτοσικλέτας.