Το CBR 1000RR αποτέλεσε μία από τις πλέον πρωτοπόρες μοτοσικλέτες της κατηγορίας των SS του λίτρου από το 2004. To 2006 η Honda δεν προχώρησε σε ευρείας κλίμακας ανανέωση, αλλά σε μικροαλλαγές ουσίας.
Το αποτέλεσμα αυτών των μικροεπεμβάσεων ήταν να μη χάσει καθόλου το χαρακτήρα του το CBR,αλλά παράλληλα να ενισχυθεί στα σημεία. Μπορεί πλέον τα νέα μοντέλα που θυμίζουν σε τεράστιο βαθμό τους αγωνιστικούς συγγενείς τους να μη μας κάνουν τόση εντύπωση, ωστόσο πριν μερικά χρόνια μια αγωνιστική μοτοσικλέτα δρόμου με αγωνιστική αμφίεση δεν ήταν τόσο συνηθισμένη. Το CBR 1000RR βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο RC211V, όχι μόνο στον τομέα της αισθητικής, αλλά και σε αυτό των μηχανολογικών λύσεων, που θα έφερνε υψηλότερες επιδόσεις και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Η ανανεωμένη αισθητική, ο βελτιωμένος κινητήρας, οι αλλαγές σε γωνία κάστερ και μεταξόνιο και οι μεγαλύτεροι δίσκοι στα φρένα αποτέλεσαν τις αλλαγές που εκτόξευσαν το συγκεκριμένο μοντέλο. Αισθητική: Πολλά κοινά με το RC211V
Οι ρευστές επιφάνειες των πλαστι κών και τα ενιαία τμήματα του φέρινγκ έδωσαν μια πιο σύγχρονη και αιχμηρή εμφάνιση στο CBR, ενώ οι συγκεκριμένες αλλαγές, σε συνδυασμό με άλλες, όπως είναι η μεταφορά του ram-air στο κέντρο της μάσκας. Εκτός των παραπάνω, το SS της Honda απέκτησε και νέο καπάκι στο τελικό της εξάτμισης, ενώ και το ψαλίδι έγινε μαύρο, εναρμονίζοντας το χρώμα του με αυτό του πλαισίου. Κινητήρας: Ελαφρύτερος και ισχυρότερος
Το CBR 1000RR του 2006 ήταν ισχυρότερο από τον προκάτοχό του, χάρη στις επεμβάσεις που δέχτηκε από τους μηχανικούς της Honda. Νέες εισαγωγές στην κεφαλή του τετρακύλινδου εν σειρά κινητήρα, μεγαλύτερη διάμετρος στους αυλούς εξαγωγής, νέο σύστημα εξάτμισης, νέες βαλβίδες εισαγωγής, αύξηση συμπίεσης (από τα 11,9:1 στα 12,2:1) και καινούργια χαρτογράφηση στον ψεκασμό ήταν οι αλλαγές που χάρισαν αυξημένη ιπποδύναμη και μικρότερο βάρος Φρένα: Ασφαλή και προοδευτικά
Στο συγκεκριμένο μοντέλο συναντάμε δύο δίσκους 320 χιλ. και τετραέμβολες radial δαγκάνες μπροστά και δίσκο 220 χιλ. και μονέμβολη δαγκάνα πίσω. Το σύστημα των φρένων (ανανεωμένο και αυτό στο μοντέλο του 2006) είναι προοδευτικό και προσφέρει ασφάλεια, αν και στερείται του αρχικού δαγκώματος. Οδηγώντας: Ακλόνητο!
Αν και διαθέτει επιθετική θέση, το CBR δεν αποτελούσε ένα από τα πιο ακραία της κατηγορίας. Η μοτοσικλέτα έχει ελαφριά αίσθηση και οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με περισσότερη ευκολία σε σύγκριση με το μοντέλο του 2004, χάρη στο κοντύτερο μεταξόνιο. Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά μαλακή λειτουργία, κάτι που ευνοεί τις καθημερινές μετακινήσεις, ωστόσο, αν οι ρυθμοί ανέβουν, χρειάζονται νέο σετάρισμα.
Παρά το μικρότερο μεταξόνιο, το CBR είναι σταθερό και ακλόνητο, τόσο κοντά στην τελική του όσο και σε παρατεταμένες στροφές. Το ηλεκτρονικό σταμπιλιζατέρ λειτουργεί εξαίσια, αλλά και διακριτικά, ενώ η δύναμη του κινητήρα είναι γραμμική και δεν θα λείψει από τον αναβάτη. Τι να προσέξετε
Δεν έχουν ακουστεί κάποια παράπονα για το CBR 1000RR, ωστόσο καλό θα είναι να προσέξετε κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Ρίξτε μια ματιά στα πλαστικά και στο τιμόνι για τυχόν γρατζουνιές που μαρτυρούν πτώση και ελέγξτε την κατάσταση των ελαστικών. Τι να αλλάξετε Η προφανής πρόταση είναι το τελικό της εξάτμισης, το οποίο, αν αντικατασταθεί, μπορεί να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις στο CBR 1000RR. Οι προτάσεις για το συγκεκριμένο μοντέλο στην αγορά των aftermarket είναι πολλές. Συμπέρασμα: Ανταγωνιστικό Ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, το CBR 1000RR του 2006 είναι μια μοτοσικλέτα ανταγωνιστική και σύγχρονη. Οι αλλαγές που δέχτηκε εκείνη τη χρονιά, είχαν ως αποτέλεσμα να αποτελεί το καλύτερο μοντέλο της οικογένειας των CBR μέχρι τότε, ενώ δεν έπαψε ποτέ να είναι ανταγωνιστικό απέναντι στους αντιπάλους του. Η αξία του έχει παραμείνει σταθερή, κάτι που φαίνεται και στην επιτυχία του στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
4Τ, 4Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.)
169/11.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)
11,6/10.000
Τροφοδοσία
Ηλ. ψεκασμός
Συμπίεση
12,2:1
Ρεζερβουάρ (λίτρα)
18
Εκκίνηση
Μίζα
Μήκος (εκ.)
2.030
Πλάτος (εκ.)
720
Ύψος σέλας (εκ.)
831
Μεταξόνιο (εκ.)
1.400
Βάρος (κιλά)
176
Ελαστικό εμπρός
120/70-17"
Ελαστικό πίσω
190/50-17"
Φρένα εμπρός
2Δ/320
Φρένα πίσω
Δ/220
Τιμή(ευρώ)
7.650-8.500
Το 2006, το CBR ανανεώθηκε αισθητικά και έγινε πιο αιχμηρό, αλλά και αεροδυναμικό.
Ο κινητήρας αποδίδει 169 ίππους στις 11.250 σ.α.λ. και είναι ελαφρύτερος από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου.
H θέση οδήγησης είναι επιθετική, αλλά όχι τόσο ακραία όσο σε κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού.
Οι μπροστινοί δίσκοι έχουν διάμετρο 320 χιλ. και οι δαγκάνες είναι τετραέμβολες radial.
Οι αναρτήσεις είναι σχετικά μαλακές και προσφέρουν άνεση στην καθημερινή μετακίνηση.
Ο ανταγωνισμός
Kawasaki ZX-10R
Το ZX 10R εκείνης της χρονιάς προοριζόταν για να προσφέρει συγκινήσεις με τις τρομακτικές του ρεπρίζ και με την ευκολία που ανέβαζε χιλιόμετρα μέχρι την τελική του. Δεν προσπαθούσε να κρύψει τον όγκο του ούτε τον ατίθασο χαρακτήρα του και αποτελούσε τη διαφορετική πρόταση στην κατηγορία του λίτρου.
Suzuki GSX-R 1000 Κ5-Κ6 To GSX-R 1000 K5-Κ6 είναι μία μοτοσικλέτα θρύλος που δίνει στον αναβάτη της την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Διαθέτει οριακή συμπεριφορά, αλλά ταυτόχρονα φιλική για τον οποιονδήποτε.
Yamaha YZF-R1 2006
Το R1 βελτιώθηκε επίσης σε αρκετά σημεία εκείνη τη χρονιά, ενώ την παράσταση είχε κλέψει και η έκδοση Inter Color, στα χρώματα της αγωνιστικής μοτοσικλέτας του KennyRoberts, καθώς αποτελούσε ένα πακέτο που είχε βελτιωθεί αισθητά στην εμφάνιση