Η σειρά των Scarabeo θα μπορούσε να αποτελεί τη Vespa της Aprilia, καθώς είναι βασισμένη στην ξεχωριστή αισθητική, αλλά και την καθημερινή πρακτικότητα που χαρακτηρίζει κάθε κλασικό scooter.
Από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της σειράς είναι το Scarabeo 250, το οποίοη Aprilia αποφάσισε να ανανεώσει το 2007, όχι μόνο αισθητικά, αλλά και σε βασικούς τομείς, όπως την τροφοδοσία (απέκτησε για πρώτη φορά ψεκασμό), τους χώρους και τα φρένα.
Το αποτέλεσμα ήταν ένα Scarabeo όχι αγνώριστο, αλλά βελτιωμένο στα σημεία. Μπορεί το 2007 να αποτέλεσε τη χρονιά-σταθμό της ανανέωσης του 250, αλλά το μοντέλο έμεινε πιστό στις… παραδόσεις και το… κατά Scarabeo ευαγγέλιο. "Ουκ υποκύψεις εις τας μοντέρνας αισθητικάς υπερβολάς", "Τίμα την άνεση του αναβάτη σου και του συνεπιβάτη", "Κινήσου εντός του άστεως αλλά και εκτός αυτού με άνεση", "Ακινητοποίησε εαυτόν με ασφάλεια, σύμφωνα με τας εντολάς του αναβάτη" και "Ου καταναλώσεις μεγάλας ποσότητας καυσίμου", είναι οι εντολές που με ευλάβεια το Scarabeo ακολούθησε στο παρελθόν και τιμά ακόμη και σήμερα. Αισθητική: Ξεχωριστό Οι ρετρό γραμμές παραμένουν και φτάνουν στο αποκορύφωμά τους στο μπροστινό μέρος, όπου στο τιμόνι δεσπόζει το μεγάλο στρογγυλό φανάρι, σήμα κατατεθέν της σειράς. Επιπλέον, οι μεγάλες επιφάνειες και οι λιτές γραμμές το κάνουν ξεχωριστό ανάμεσα σε όλα αυτά τα scooter με την επιθετική εμφάνιση.
Τέλος, υπάρχουν ρκετές λεπτομέρειες, όπως η πανέμορφη σέλα, σε διαφορετικό χρώμα, ανάλογα με το χρωματισμό του scooter, αλλά και το γεγονός ότι στο νέο μοντέλο το εσωτερικό της ποδιάς είναι βαμμένο και όχι μαύρο όπως στο παρελθόν. Χώροι: Άνεση: Σε υψηλά επίπεδα
Κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσει ένα μεγάλο full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα ή ακόμη κι ένας μεγάλος χαρτοφύλακας τύπου A3. Χώρο συναντάμε και σε ένα ντουλαπάκι στην ποδιά, ωστόσο δεν είναι όσο μεγάλο φαίνεται και θα χωρέσει λίγα πράγματα. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το γάντζο στην ποδιά, αν και το γεγονός ότι η τελευταία δεν είναι επίπεδη, δεν του προσδίδει μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες.
Τέλος, στη μεγάλη σέλα και την όρθια θέση που δίνει το σωστά τοποθετημένο τιμόνι, ο αναβάτης θα αισθανθεί πολύ άνετα, ακόμη κι αν το ύψος του ξεπερνά το μέσο όρο. Φρένα: Ανάμεικτες εντυπώσεις
Στο Scarabeo 250 i.e. συναντάμε σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Επιπλέον, τα φρένα του (ειδικά το μπροστινό) διαθέτουν μπόλικη δύναμη, χωρίς όμως να μπλοκάρουν, και προοδευτικότητα, αν και η αίσθηση είναι λίγο σπογγώδης. Ωστόσο, δεν τίθεται θέμα αποτελεσματικότητας και ασφάλειας. Για αυτή θα φροντίσουν οι δύο δίσκοι -260 χιλ. εμπρός και 240 χιλ. πίσω- και φυσικά το σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Οδηγώντας: Ακλόνητο!
Στην πόλη, το Scarabeo θα κινηθεί άνετα και με αξιώσεις. Ο κινητήρας του έχει αρκετή δύναμη και εκμεταλλεύεται μεγάλο μέρος της από χαμηλά.
Το μοναδικό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει ο αναβάτης είναι η μικρή μείωση της σταθερότητας στις πολύ μικρές ταχύτητες (π.χ. κινούμενο ανάμεσα σε αυτοκίνητα) και σε ανώμαλους δρόμους, εξαιτίας της έλλειψης στιβαρότητας του πιρουνιού. Έξω από την πόλη, η έλλειψη ζελατίνας είναι αυτή που πρώτη θέτει τα όρια, καθώς στην τελική ταχύτητα του Scarabeo (το ταχύμετρο θα δείξει σχετικά εύκολα τα 140 χλμ./ώρα), οι ριπές αέρα ενοχλούν αρκετά αναβάτη και συνεπιβάτη. Επιπλέον, κάπου εκεί θα εμφανιστούν και μερικά μικροπροβλήματα στη σταθερότητα -αναμενόμενη εξέλιξη, κατά τη γνώμη μας, που δεν χρήζει προβληματισμού. Τι να προσέξετε Βασικό μέλημά σας κατά την επιλογή ενός μεταχειρισμένου Scarabeo θα πρέπει να είναι τα ηλεκτρικά του. Επιπλέον, ρίξτε μια πολύ προσεκτική ματιά σε πλαστικά και τιμόνι, όπου σημάδια μπορεί να φανερώνουν πτώση. Τι να αλλάξετε Φροντίστε να αγοράσετε μια aftermarket ζελατίνα, για μεγαλύτερη άνεση στις υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο, μην πάρετε την ψηλότερη της αγοράς, γιατί θα επηρεάσει την ούτως ή άλλως μειωμένη σταθερότητά του στις μεγάλες ταχύτητες. Συμπέρασμα: Ξεχωριστή πρόταση Το Scarabeo 250 μπορεί να αποδειχθεί σβέλτο και γρήγορο σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, δεν μιλάμε για ένα sport scooter, οπότε η πίεση πάνω του πρέπει να είναι μετρημένη. Αν κάποιος έπρεπε να βρει τις ιδανικές συνθήκες για το νέο Scarabeo 250 i.e., αυτές θα ήταν σε μια καλοκαιρινή απόδραση, χωρίς άγχος, πίεση, οριακές κλίσεις ή τελικές ταχύτητες. Και στη χειμωνιάτικη μουντάδα όμως που προηγείται της άφιξης στο γραφείο, το scooter της Aprilia θα δώσει έναν πρακτικό και ευχάριστο τόνο.
Πίνακας με άποψη, αλλά και πολλές έξτρα λειτουργίες, όπως ρολόι, ένδειξη ημερομηνίας και service.
Πανέμορφη η σέλα, από δέρμα, διαφέροντας χρωματικά, ανάλογα με το μοντέλο..
O χώρος κάτω από τη σέλα είναι πλέον υπεραρκετός για ένα κράνος και διάφορα μικροπράγματα.
Το ντουλαπάκι στην ποδιά μπορεί να φιλοξενήσει αρκετά μικροπράγματα.
Ο ανταγωνισμός
Peugeot Geopolis 250
Το μεταγενέστερο Geopolis 250 βασίστηκε στην επιτυχημένη συνταγή που καθιέρωσε και το Beverly στην κορυφή: μεγάλοι τροχοί, μαζεμένες διαστάσεις και ευέλικτη συμπεριφορά στα όρια του sport.
Piaggio Beverly 250 To Beverly 250 της Piaggio αποτέλεσε για χρόνια το best seller της κατηγορίας, οπότε η αξία του δεν αμφισβητείται. Σε σύγκριση με το Scarabeo, το Beverly προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις αλλά μικρότερους χώρους.
Vespa GTV 250 i.e.
Μπορεί οι τροχοί της να είναι μικρότεροι του Scarabeo και να ανήκει σε διαφορετική υποκατηγορία , αλλά η Vespa διαθέτει την ίδια φιλοσοφία με το μοντέλο της Aprilia, όσον αφορά στην πρακτικότητα και στον κλασικό σχεδιασμό.