Την τεράστια ιστορία που έχει δημιουργήσει το όνομα CB, δύσκολα θα καταφέρει κάποιο άλλο μοντέλο να ξεπεράσει. Απόγονος των τότε superbike, το όνομα CB εκπροσωπεί πλέον τη street κατηγορία στην γκάμα της Honda.
Το CB 1300S ανήκει πλέον σε μια "αιρετική" κατηγορία μοτοσικλετών, η οποία καταφέρνει να παντρεύει το ρετρό με το σύγχρονο και επιδόσεις κινητήρα που ρίχνουν βάρος στα επίπεδα της ροπής, παρά στην επίτευξη της μέγιστης ιπποδύναμης. Η ιστορία του 1300 ξεκινά το 1998, αναβιώνοντας την ιστορία του θρυλικού μοντέλου της Honda CB 750 και 1100. Φυσικά, οι αναφορές στα μοντέλα του παρελθόντος περιορίστηκαν μονάχα στους ρετρό σχεδιαστικούς παραλληλισμούς, μιας και όλα τα υπόλοιπα σημεία του CB 1300 ήταν ιδιαίτερα σύγχρονα. Το 2005, η Honda επεμβαίνει βελτιώνοντας μερικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας, ενώ προσθέτει και την έκδοση με το μισό φέρινγκ CB 1300S, η οποία και θα μας απασχολήσει στο παρόν άρθρο, μιας και αποτελεί την πιο χρηστική έκδοση του CB 1300. Σχεδίαση: Νοσταλγία Το CB 1300S φαντάζει σχεδιαστικά μια σύγχρονη εξέλιξη της οικογένειας των CB 750 και 1100. Οι γραμμές του ακολουθούν τη ρετρό σχεδίαση σε μοντέρνα εκτέλεση, γεγονός που το κάνει να διαφέρει ανάμεσα στις υπόλοιπες μοτοσικλέτες. Ογκώδες ρεζερβουάρ, ευτραφής ουρά και διπλά αμορτισέρ που εδρεύουν εκατέρωθεν των μπράτσων του ψαλιδιού, συνθέτουν τα κύρια χαρακτηριστικά του "μεγάλου" CB. Η σχεδίαση του μπικίνι φέρινγκ που φέρει η μοτοσικλέτα, είναι που απασχόλησε περισσότερο τη Honda. Οι ομοιότητες με το αντίστοιχο του CB 1100 έπρεπε να γίνονται άμεσα αισθητές, γεγονός που επετεύχθη. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα, ενώ προσεγμένη είναι και η ποιότητα της βαφής. Εργονομία/άνεση: Old School Καθισμένος στη σέλα του CB 1300S, το αίσθημα της αρχοντιάς είναι αυτό που κυριαρχεί. Το τεράστιο ρεζερβουάρ και ο τετρακύλινδρος κινητήρας που ξεχειλίζει κάτω από αυτό, σου ξυπνούν αναμνήσεις του παρελθόντος.
Η σέλα είναι φαρδιά και πλατιά και σε συνδυασμό με τις ανοικτές γωνίες που θα πάρουν τα πόδια όταν στηριχθούν στα μαρσπιέ, συντελεί στην άνεση.
Σε αυτό το τελευταίο προσθέστε και το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι που επιτρέπει στον κορμό του αναβάτη να στέκεται σε όρθια θέση, με το CB 1300S να αποτελεί αναμφίβολα μία από τις πιο άνετες μοτοσικλέτες
τη κατηγορίας του. Κινητήρας: Ελαστικό από το ρελαντί Ο κινητήρας του CB 1300S προέρχεται από ένα σχεδόν άγνωστο στην ευρωπαϊκή αγορά μοντέλο της Honda, το Χ-4. Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας διαθέτει χωρητικότητα 1.284 κ.εκ., ενώ κάθε κεφαλή του φιλοξενεί τέσσερις βαλβίδες.
Η τροφοδοσία του επιτυγχάνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ενώ είναι ρυθμισμένος ώστε να παρέχει γραμμικά τη δύναμη από τις πολύ χαμηλές σ.α.λ. Τα μέγιστα νούμερα απόδοσής του είναι 113,9 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ., ενώ 1.500 σ.α.λ. νωρίτερα μεγιστοποιείται η ροπή του κινητήρα, παράγοντας 11,9 kgm. Οδηγώντας: Όλα με την πέμπτη Ο όγκος και η κτηνώδης ροπή είναι δύο χαρακτηριστικά του CB 1300S που είναι υπεύθυνα για αυτή την πρωτόγνωρη οδηγική αίσθηση που εκπέμπει στον αναβάτη η μοτοσικλέτα. Ο κινητήρας τραβάει πρόθυμα από το ρελαντί, ενώ η ελαστικότητά του είναι τέτοια που θα μπορείτε να κινείστε ακόμα και μέσα στην πόλη με 5η σχέση. Η λειτουργία των αναρτήσεων δείχνει τις σαφώς ήπιες διαθέσεις της κατασκευής, παρέχοντας άνεση. Το σύστημα πέδησης είναι ιδιαίτερα σύγχρονο, μιας και απαρτίζεται αποκλειστικά από δισκόφρενα, ενώ είναι εφοδιασμένο και με σύστημα ABS. Αν και πληθωρικό το CB και ζυγίζοντας 264 κιλά γεμάτο, δεν θα αρνηθεί να αλλάξει κατεύθυνση πρόθυμα. Μάλιστα, στην καρδιά της στροφής έχει ουδέτερη συμπεριφορά και δύσκολα θα καταφέρει οτιδήποτε να αναταράξει την πορεία του. Το μισό φέρινγκ θα κρατήσει μακριά τις ριπές του αέρα τόσο από τον αναβάτη όσο και από το συνεπιβάτη, καθιστώντας το S ιδανικό χιλιομετροφάγο. Τι να προσέξετε
Αν και η Honda είναι μια εταιρεία με παράδοση στις αξιόπιστες μοτοσικλέτες που φτιάχνει, με το CB 1300S ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Οι αναφορές για ζημιές είναι ελάχιστες, συνεπώς επικεντρωθείτε στο βασικό έλεγχο της μοτοσικλέτας. Τι να αλλάξετε
Τα πίσω αμορτισέρ, που εδρεύουν στα μπράτσα του ψαλιδιού, μπορεί να φέρνουν νοσταλγικούς τόνους στην αισθητική, αλλά παρουσιάζουν, λόγω της συγκεκριμένης τοποθέτησης, ορισμένα λειτουργικής φύσεως θέματα, τα οποία θα ξεπεραστούν με την αντικατάστασή τους από ένα καλό ζευγάρι after market. Συμπέρασμα: Βόλτες με στιλ Το CB 1300S είναι μια μοτοσικλέτα με νοοτροπία διαφορετική από τις περισσότερες που κυκλοφορούν σήμερα και άκρως εντυπωσιακή. Η άνετη θέση οδήγησης και η γεμάτη ροπής δημιουργούν μια αξεπέραστα ευχάριστη διάθεση στη βόλτα. Το CB 1300S αγοράστηκε από συνειδητοποιημένο και μερακλίδικο κοινό, συνεπώς τα περισσότερα μοντέλα αυτού στο χώρο του μεταχειρισμένου είναι καλοδιατηρημένα, αποτελώντας μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για όποιον στρέψει το ενδιαφέρον του σε αυτή τη μοναδική μοτοσικλέτα.
Οι νοσταλγικές αναφορές είναι έντονες πάνω στο CB1300S, όπως έντονες γίνονται και οι προθέσεις της Honda να αναβιώσει το θρυλικό CB 1100 με την παρουσία του 1300.
Ο κινητήρας του CB είναι σύγχρονος σχεδιαστικά, διαθέτοντας υγρόψυξη αλλά και ελαιόψυξη, ενώ την τροφοδοσία αναλαμβάνει ψεκασμός.
Ο πίνακας οργάνων διαθέτει ελάχιστες ψηφιακές ενδείξεις, προκειμένου να τονίζεται το νοσταλγικό ύφος της κατασκευής
Η σέλα, τόσο για τον αναβάτη όσο και για το συνεπιβάτη, είναι ιδιαίτερα άνετη.
Η σχεδίαση του φέρινγκ έχει γίνει με μεγάλη προσοχή, γεγονός που φαίνεται από τις δύο σχισμές που υπάρχουν εκατέρωθεν του εμπρός φωτιστικού σώματος.
Αν και ογκώδες, το CB1300S δεν θα πει όχι και στην πιο σβέλτη οδήγηση.
Ο ανταγωνισμός
Kawasaki ZR-Χ 1200
Μοτοσικλέτες όπως το ZR-Χ 1200 είναι που θα αφήσουν τη σφραγίδα τους για πάντα στους φανατικούς της πράσινης εταιρείας. Η εξαιρετική δύναμη του κινητήρα και η λειτουργία του κέρδισαν πλήθος αναβατών. Η ΄΄σκληρή΄΄ αισθητική του παραπέμπει σε μοτοσικλέτα dragster ενώ κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το σωληνωτό, αλουμινίου, ευτραφές, ψαλίδι του
Suzuki Suzuki GSX 1400
Στην κατηγορία των "τελευταίων των Μοϊκανών" ανήκει και το GSX 1400 της Suzuki.
Η εμπειρία 30 ετών της Suzuki στους αεροελαιόψυκτους κινητήρες μετουσιώνονται στον κινητήρα του GSX που θα σας μαγέψει με την απόδοση του.
Η ροπή κυριαρχεί από τις πολύ χαμηλές στροφές και θα υποτάξει πολλές φορές την πρόσφυση του πίσω ελαστικού.
Το GSX 1200, σε σχέση με το CB 1300, παρουσιάζει ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα και δεν θα διστάσει να πατήσει τους τροχούς του στην πίστα..