«¶λλαξε ο Μανωλιός»… Όχι ρούχα, αλλά… «ράφτη», αφού η μοναδική διαφορά του «νέου» G 650 GS σε σχέση με το μονοκύλινδρο F 650 GS που όλοι γνωρίζαμε, εντοπίζεται στο εργοστάσιο κατασκευής του κινητήρα και φυσικά στο πρώτο γράμμα του ονόματος του γερμανικού μοντέλου.
Κινητήρας: Σαράντα χρόνια φούρναρης… Εντάξει, όχι ακριβώς και τόσα πολλά, αλλά σίγουρα το μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο του BMW κουβαλά αρκετά χρονάκια στην τετραβάλβιδη κεφαλή του. Για όσους δεν γνωρίζουν, να πούμε ότι είναι ο ίδιος κινητήρας που κινεί και τη σειρά "Χ" και βασίζεται εν πολλοίς στο μηχανικό σύνολο της Rotax του προηγούμενου F650 GS. Η ελαστικότητα αποτελεί και το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του κινητήρα, με τη δύναμη και τη ροπή να επαρκούν για την καθημερινή σας μετακίνηση και φυσικά για ταξιδάκια με χαλαρούς ρυθμούς μέχρι το τέλος του κόσμου. Όση ώρα και να πιεστεί, δεν δείχνει σημάδια κόπωσης, ενώ ακόμη και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα στο κοντέρ, η κατανάλωση κυμαίνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Φρένα: Κλασικά και ασφαλή
Και στα φρένα, το μοντέλο της BMW συνεχίζει στις κλασικές λύσεις του προηγούμενου "F". Ένας δίσκος με διάμετρο 300 χλστ. που συνδυάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων, φιλοξενείται στον εμπρός τροχό, ενώ πίσω συναντάμε δίσκο 220 χλστ. και δαγκάνα μονού εμβόλου. Τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας αυξάνει σημαντικά η παρουσία του ABS, το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού και μπορεί πολύ εύκολα να απενεργοποιηθεί από το τιμόνι για τις εκτός δρόμου αναζητήσεις σας. Στην πράξη, από το εμπρός φρένο λείπει το αρχικό δάγκωμα αλλά και η δύναμη και δείχνει με αυτόν τον τρόπο ότι έχει ρυθμιστεί και για χρήση στο χώμα. Το πίσω είναι αρκετά δυνατό, αλλά η αίσθηση που παρέχει δεν είναι η αναμενόμενη, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει, τις περισσότερες φορές χωρίς τη συγκατάθεση του αναβάτη. Σχεδίαση/ποιότητα: Σταθερά ποιοτικό
Στον τομέα της σχεδίασης, δεν έχουμε τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από την πλήρη… αναβίωση της κλασικής πλέον μορφής του F 650 GS που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια. Ποιοτικά, το G 650 GS δεν έχει ουσιαστικά σημεία διαφοράς σε σχέση με τον προκάτοχό του. Στις μοναδικές περιοχές που δείχνει να πάσχει, είναι εκεί όπου το "ρεζερβουάρ" (το πραγματικό είναι κάτω από τη σέλα) έρχεται σε επαφή με τον καβάλο του αναβάτη, όταν ο τελευταίος κινείται στο χώμα. Απόδειξη αυτού οι γρατσουνιές, αλλά και το θάμπωμα του χρώματος στο "ρεζερβουάρ". Ένα προστατευτικό σε αυτήν την περιοχή θα αποδειχτεί σωτήριο. Κατά τ´ άλλα, η συναρμολόγηση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και τίποτα πάνω του δεν θα τρίξει, ακόμη και αν το παρακάνετε με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εργονομία: Εύκολο για όλους Ανεβαίνοντας στη σέλα του G650 GS, καταλαβαίνεις αμέσως το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Νέοι και νέες οδηγοί, αλλά και εκείνοι που αδικήθηκαν λιγουλάκι από τη μητέρα-φύση, θα βρουν στη σέλα του γερμανικού μοντέλου ίσως την ιδανική μοτοσικλέτα για την καθημερινή τους μετακίνηση. Η σέλα απέχει από το έδαφος μόλις 760 χλστ. και μπορεί να έρθει ακόμη πιο κοντά σε αυτό με το κιτ χαμηλώματος που προσφέρει η εταιρεία, κάνοντας το "G" προσβάσιμο ακόμη και σε παιδιά. Τα χειριστήρια αποτελούν ένα κομμάτι από το… παρελθόν της βαυαρικής εταιρείας (χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό), ειδικά αν τα συγκρίνει κανείς με τα τελευταία παραδείγματα των Γερμανών που έχουμε δει στα νέα "K", αλλά και στη σειρά "F". Οι XL διαστάσεις τους θα βολέψουν καλύτερα τους "μακρυδάχτυλους" και όσους κινούνται φορώντας χοντρά χειμερινά γάντια, χωρίς όμως να προβληματίζουν τους υπόλοιπους. Οδηγώντας: Εκπληρώνει τους σκοπούς του Μέσα στην πόλη, το G650 GS οδηγείται τόσο εύκολα όσο και ένα παπί και δεν θα φοβίσει σε καμία περίπτωση αυτόν ή αυτήν που βρίσκεται πάνω στη σέλα του. Στους ελιγμούς, τα καταφέρνει μια χαρά, με το σωστά μοιρασμένο βάρος να μη γίνεται ιδιαίτερα αισθητό και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού να αναλαμβάνει να το περάσει σχεδόν από παντού. Οι αναρτήσεις απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών και ακόμη και σε μεγάλες λακκούβες, η ψυχική ηρεμία των αναβατών δεν θα ταραχτεί. Και στην εθνική, το γερμανικό μοντέλο δεν θα προβληματιστεί καθόλου και θα κινηθεί με άνεση για το χαρακτήρα και την κατηγορία του. Η σταθερότητα του μοντέλου ακόμη και στην τελική του είναι υποδειγματική, ακόμη και με ισχυρούς πλάγιους ανέμους και αν είστε αποφασισμένοι να κρατήσετε την ταχύτητα ψηλά, θα φτάσετε πολύ πιο γρήγορα στο σημείο του προορισμού σας απ´ ό,τι υπολογίζατε. Τι να προσέξετε Ζητήστε από το μηχανικό σας να κάνει έναν προληπτικό έλεγχο στο σύστημα ηλεκτρονικής ανάφλεξης. Τι να αλλάξετε Χρήσιμη θα ήταν η αλλαγή μπαταρίας σε περίπτωση που δεν έχει ήδη αλλαχτεί. Συμπέρασμα: Χρυσή τομή Με πλούσιο βασικό εξοπλισμό (ABS και θερμαινόμενα γκριπ στάνταρτ), πασπαρτού χαρακτήρα και φιλικότητα στο μάξιμουμ, το G 650 GS φαντάζει ως μια πρώτης τάξεως επιλογή για το νέο αναβάτη. Οι καιροί έχουν αλλάξει, όχι όμως και το μονοκύλινδρο GS. Κουβαλώντας αναλλοίωτα τα στοιχεία που το έκαναν διάσημο και αγαπητό στις αρχές της δεκαετίας, δείχνει έτοιμο να αντιμετωπίσει με επιτυχία και τις προκλήσεις του εγγύς και άπω μέλλοντός του.
Εύκολη και προσιτή οδήγηση για όλους.
Βασικά τα όργανα του GS, που αποτελούνται από κοντέρ, στροφόμετρο, ρολόι και τις απαραίτητες λυχνίες.
Η ελαστικότητα αποτελεί και το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του κινητήρα, με τη δύναμη και τη ροπή να επαρκούν για την καθημερινή σας μετακίνηση και φυσικά για ταξιδάκια.
Η σέλα απέχει από το έδαφος μόλις 760 χλστ. και μπορεί να έρθει ακόμη πιο κοντά σε αυτό με το κιτ χαμηλώματος που προσφέρει η εταιρεία.
Σημαντική η παρουσία του ABS, που θα σας σώσει τη δύσκολη στιγμή από μια χαζή πτώση.
Ο ανταγωνισμός
Honda XL700V Transalp Το Transalp αποτελεί μία από εκείνες τις μοτοσικλέτες για τις οποίες έχουν γραφτεί χιλιάδες αράδες και λίγα έχουν μείνει να ειπωθούν. Πρόκειται για το ιστορικό οn-off της Honda που πριν μερικά χρόνια ανανεώθηκε όχι μόνο εμφανισιακά, αλλά και μηχανολογικά. Ο νέος κινητήρας των 680 κ.εκ., οι νέες λύσεις σε πλαίσιο, φρένα και αναρτήσεις, αλλά και πολλές παρεμβάσεις στον εξοπλισμό του, έκαναν το Transalp πιο φρέσκο, αλλά και πιο ασφάλτινο.
Suzuki V-Strom 650 ABS
Το V-Strom 650 της Suzuki αποτελεί το best seller της κατηγορίας του και όχι άδικα. Διαθέτει έναν ισχυρό και αξιόπιστο κινητήρα και προσφέρει επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας ακόμη και μέσα στην πόλη. Μπορεί ο όγκος του να περιορίζει το αγοραστικό κοινό που θα το πλησιάζει, ωστόσο, ακόμη και αυτό δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο όταν αναβάτης και συνεπιβάτης θα καθίσουν στην άνετη σέλα του -που θα παραμείνει άνετη μετά από αρκετή ώρα οδήγησης- και θα απολαύσουν μικρά και μεγάλα ταξίδια.