LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Με ασφάλτινα γονίδια
Kawasaki Versys 650 2007-09
Διαβάστηκε από 13804 αναγνώστες
Αλήθεια, πόσοι από εσάς αξιοποιείτε τις δυνατότητες της on-off μοτοσικλέτας σας; Χρειάζεστε όντως τη διπλή της προσωπικότητα ή απλώς σας αρέσει η όρθια, φιλική και άνετη θέση οδήγησης; Αυτές τις ερωτήσεις φαίνεται να έκανε η Kawasaki στο κοινό της και βάσει των απαντήσεων που πήρε, δημιούργησε το Versys.
Η κίνηση αυτή θεωρείται πετυχημένη, αν κρίνουμε από τις πωλήσεις του ιαπωνικού 
on-off, αλλά και από τα βήματα των άλλων κατασκευαστών που παρουσιάζουν ολοένα και πιο ασφάλτινα on-off. Το Versys εξυπηρετεί άριστα εκείνον τον αναβάτη που μπορεί μεν να ψάχνει για on-off, αλλά δεν ανέχεται θυσίες στη συμπεριφορά στην άσφαλτο.
Αισθητική: Ξεχωρίζει και σήμερα
Τo Versys καταφέρνει ακόμη και σήμερα να διατηρεί τη μοναδικότητά του και παρά τα χρόνια που κουβαλά στην πλάτη του, εξακολουθεί να δείχνει σύγχρονο. Άλλωστε, στον τομέα της εμφάνισης, η Kawasaki δεν προχώρησε σε πολλές αλλαγές ούτε στο καινούργιο μοντέλο του 2010, κάτι που δείχνει ότι το κοινό έχει μία ιδιαίτερη προτίμηση στο σχεδιασμό του. 
Βέβαια, σημείο αναφοράς για το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί η σχεδίαση του προβολέα του και το μισό φέρινγκ, που δημιουργούν ένα σχετικά στενό οπτικά σύνολο που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Άλλες όμορφες λεπτομέρειες που κυριαρχούν είναι η τοποθετημένη κάτω από το μοτέρ εξάτμιση που αφαιρεί όγκο από τη μοτοσικλέτα και φυσικά, το παράκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ.
Εργονομία/ποιότητα: Χωρίς ενστάσεις
Το ιαπωνικό on-off δεν δείχνει να υστερεί σε κάποιον από τους παραπάνω τομείς. Ειδικά σε αυτόν της ποιότητας, το Versys σκοράρει αρκετά ψηλά, κάτι που φαίνεται άλλωστε και από τα πάρα πολλά καλοδιατηρημένα παραδείγματα που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους. Η βαφή δεν δείχνει να χαμπαριάζει από το πέρασμα του χρόνου, ενώ και οι περίεργοι τριγμοί λάμπουν δια της απουσίας τους. Και στον τομέα της εργονομίας, το μοντέλο της Kawasaki δεν θα απογοητεύσει τον αναβάτη του. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, το τιμόνι δεν απέχει πολύ από τον κορμό και δίνει καλό μοχλό και τα μαρσπιέ είναι λίγο πιο ψηλά τοποθετημένα απ´ ό,τι συνηθίζεται, παρέχοντας μία σπορτίφ αίσθηση. Μόνο το σχήμα του ρεζερβουάρ τα χαλάει στην όρθια στάση, στο χώμα, αφού δεν επιτρέπει στα γόνατα να το σφίξουν με σιγουριά. Τέλος, ο συνεπιβάτης κάθεται άνετα, αλλά, αν ξεπερνά το μέσο όρο, θα κουραστεί σε μεγάλες αποστάσεις, λόγω της σχετικά μικρής σέλας.
Στο δρόμο: Καθημερινό και ταξιδιάρικο
Οι μαζεμένες διαστάσεις και η όρθια θέση οδήγησης επιτρέπουν στο Versys να αποτελέσει το καθημερινό σας εργαλείο για κίνηση στην πόλη. Σύμμαχο θα βρείτε τόσο τον προοδευτικό συμπλέκτη όσο και τη γλυκιά απόδοση του εξαιρετικού, δυνατού μοτέρ που επιτρέπει την κίνηση ακόμη και με μεγαλύτερη, από την ιδανική, σχέση στο κιβώτιο. Επιπλέον, είναι αυτό το σπιρτόζικο μοτέρ που διαμορφώνει ένα παιχνιδιάρικο χαρακτήρα στο Versys. Προσοχή χρειάζονται μόνο τα φρένα. Η δύναμη δεν τους λείπει, η αίσθηση όμως στη μανέτα θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Φυσικά, εννοείται ότι το Kawasaki δεν θα πει όχι ούτε στα ταξίδια. Οι άνετες αναρτήσεις και η πλούσια ροπή του οικονομικού κινητήρα βοηθούν τα μέγιστα και το μόνο που θα κρατήσει τη μέση ωριαία κοντά στα 140 χλμ./ώρα είναι η κοντή ζελατίνα που αφήνει το πάνω μέρος του αναβάτη εκτεθειμένο. Στο χώμα, το Versys θα κινηθεί λίγο πιο άνετα από μία street μοτοσικλέτα, λόγω και της μεγαλύτερης διαδρομής των αναρτήσεών του, αλλά τίποτα παραπάνω.
Τι να προσέξετε
Ένα από τα σημαντικά όπλα που έχει να επιδείξει το Versys είναι η αντοχή του στο χρόνο και η αξιοπιστία των μηχανικών του μερών. Καλά παραδείγματα υπάρχουν πολλά και δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε ένα. Περιπτώσεις που σηκώνουν αμφιβολία, καλύτερα να αποφεύγονται.
Τι να αλλάξετε
Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που χρήζουν βελτίωσης στο μοντέλο της Kawasaki είναι η προστασία που προσφέρει στον αναβάτη του. Με σχετικά λογικό κόστος μπορείτε να προχωρήσετε στην τοποθέτηση μίας ψηλότερης ζελατίνας ή μίας δεύτερης πιο μικρής που θα θέσετε πάνω στην εργοστασιακή.
Συμπέρασμα: Χρυσή τομή
Ως μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα, το Versys αποτελεί μία άριστη επιλογή για αυτόν που έχει το βλέμμα του στραμμένο στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά και σε μικρά και μεγάλα ταξίδια. Ακόμη και αν το επιλέξετε ως την πρώτη σας μοτοσικλέτα, δεν θα απογοητευτείτε, λόγω της φιλικότητας που το διακρίνει σε όλους τους τομείς. Στην εθνική θα τα καταφέρει μία χαρά, στις στροφές δεν θα πει όχι, ενώ θα μπει και στο χώμα, αλλά με προσοχή, λόγω του streetάδικου χαρακτήρα του.
Σε δρόμο με στροφές, το Versys θα δείξει και με το παραπάνω τον ασφάλτινο χαρακτήρα του, όντας ευέλικτο και υπάκουο στις εντολές του αναβάτη.

Πλήρη και ευανάγνωστα τα όργανα του ιαπωνικού μοντέλου, με το μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο στο κέντρο να κυριαρχεί.

Ο κινητήρας διαθέτει δύναμη και ροπή σε όλο το εύρος της λειτουργίας του. Από τις μεσαίες στροφές και πάνω είναι ακόμη καλύτερος, ενώ δεν καταναλώνει και πολύ καύσιμο.

Το πακέτο επιβράδυνσης του Versys είναι σε γενικές γραμμές αρκετά δυνατό και δεν θα προβληματιστεί με το βάρος που καλείται να ακινητοποιήσει.

Η σέλα είναι άνετη για τον αναβάτη και θα τον κρατήσει ξεκούραστο για πολλά χιλιόμετρα. Ο συνεπιβάτης θα παραπονεθεί γρηγορότερα από αυτόν.

Ο ανταγωνισμός
Suzuki V-Strom DL 650
Ένα από τα τοπ μοντέλα όσον αφορά στις πωλήσεις στην ελληνική αγορά, το V-Strom, έχει αποκτήσει το δικό του κοινό και συνεχίζει ακάθεκτο. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η αξιοπιστία των μηχανικών του μερών θεωρείται δεδομένη. Ο δυνατός του κινητήρας χαρακτηρίζεται από γραμμικότητα στην απόδοση και οικονομία, οι διαστάσεις του θα βολέψουν καλύτερα τους… καλοαναθρεμμένους και στα ταξίδια δεν θα δυσαρεστήσει κανέναν. Καλύτερο στο χώμα απ´ όσο υπονοούν τα χαρακτηριστικά του. 

Honda XLV 650 Transalp
Αν το χώμα σάς ανοίγει ακόμη περισσότερο την όρεξη, τότε στα ταξίδια το μοντέλο της Honda θα αποτελέσει τον πιστότερο σύντροφό σας. Σχετικά μεγάλες διαδρομές από τις μαλακές αναρτήσεις, μπροστινός τροχός 21 ιντσών και δεκτικό πλαίσιο είναι εκεί για να σας πάνε ακόμη μακρύτερα. Στην εθνική θα ταξιδέψει με χαλαρές ταχύτητες, αφού η ισχύς δεν περισσεύει, ενώ δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα ούτε στις στροφές. Ο κινητήρας είναι πρακτικά άθραυστος.

 
 Με ασφάλτινα γονίδια
Τεχνικά χαρακτηριστικά


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ