Η πρώτη επαφή με μια μοτοσικλέτα είναι η πιο σημαντική. Γιατί όσο γρήγορα μπορεί η εμφάνιση ενός μοντέλου να συναρπάσει τόσο εύκολα μπορεί κάποιος να απορρίψει ένα άλλο μοντέλο από την κακή αίσθηση που του πρόσφερε μόλις βρέθηκε στη σέλα του. Δεν είναι τυχαίο που πολλές εταιρείες στις διεθνείς εκθέσεις κάνουν γκάλοπ ανάμεσα στους επισκέπτες που ανέβηκαν στη σέλα ενός πρωτοεμφανιζόμενου μοντέλου. Πάντως, όποιος ανέβει στη σέλα του Tiger 800 XC, μόνο καλά λόγια θα έχει να πει, καθώς οι σχεδιαστές της Triumph δημιούργησαν μια πολύ καλή θέση οδήγησης, που θα εξυπηρετήσει αναβάτες διαφόρων αναστημάτων, προσφέροντας σχετικά όρθια θέση οδήγησης, χέρια τεντωμένα και γόνατα όχι πολύ κλειστά. Μία ένσταση μόνο υπάρχει όσον αφορά στις γωνίες που σχηματίζει το μεγάλο τιμόνι, εξαιτίας της θέσης του. Το ύψος της σέλας από το έδαφος είναι 865 χιλιοστά, αλλά εάν κάποιος επιθυμεί, μπορεί να επιλέξει μια χαμηλότερη θέση (κατά 20 χιλιοστά). Η σέλα έχει ιδανικό σχήμα και χωρίζεται σε δύο κομμάτια, πρώτον, για να μπορεί ο αναβάτης να ρυθμίσει το τμήμα αυτής που του αναλογεί και δεύτερον, για να έχει ευκολότερη πρόσβαση στον αποθηκευτικό χώρο των 2,75 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το αντίστοιχο κομμάτι του συνεπιβάτη. Σε αυτό το χώρο, πέρα από ένα αδιάβροχο ή κάποια χαρτιά, υπάρχει και η πρόβλεψη για την αποθήκευση ενός πετάλου/κλειδαριάς. Στις ταξιδιωτικές ικανότητες του Tiger συνεισφέρει και η ζελατίνα, που παρά τις μικρές διαστάσεις της, κρατά μακριά από τον αναβάτη το μεγαλύτερο τμήμα του αέρα. Πάντως, για κάποιον που θέλει την απόλυτη προστασία, η Triumph έχει ήδη μεριμνήσει με μια ζελατίνα παρόμοιας σχεδίασης, αλλά μεγαλύτερων διαστάσεων.
Εργονομικής σχεδίασης σέλα, αλλά θα προτιμούσαμε σκληρότερο υλικό για τα μεγαλύτερα ταξίδια.
Οι ψηλότεροι αποστάτες στο τιμόνι δημιουργούν μια πιο όρθια θέση οδήγησης στο XC.
Δυνατό και άμεσο το πίσω φρένο, δε θα προβληματίσει σχεδόν ποτέ με τη λειτουργία του.