LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η ορατότητα που έχουμε παίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο σε μια προσπέραση.

15 Tips για ασφαλή προσπέραση

Η προσπέραση είναι κάτι που κάνουμε σχεδόν υποσυνείδητα δεκάδες φορές μέσα σε μια μέρα. Είναι όμως και μια κίνηση που εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο, το οποίο μπορούμε να μειώσουμε προσέχοντας τα παρακάτω.

 
Τα πράγματα μπορούν να πάνε πολύ στραβά πολύ γρήγορα για εμάς τους δικυκλιστές κατά τη διάρκεια μιας προσπέρασης, είτε αυτή πραγματοποιείται εντός πόλης είτε εκτός. Ωστόσο, αν έχουμε τα παρακάτω πράγματα στο μυαλό μας μπορούμε να μειώσουμε σε σημαντικό βαθμό τον κίνδυνο να εμπλακούμε σε κάποιο ατύχημα.

Γενικού ενδιαφέροντος
-Το πρώτο πράγμα που παίρνουμε σαν δεδομένο-κάτι που πρέπει ούτως ή άλλως να σκεφτόμαστε όταν οδηγούμε-είναι ότι εμείς οι δικυκλιστές είμαστε αόρατοι για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Αν αυτό το βάλουμε καλά στο μυαλό μας και προσαρμόσουμε ανάλογα την οδήγησή μας τότε έχουμε κάνει ίσως το πιο σημαντικό βήμα για να βγούμε αλώβητοι από αυτή τη διαδικασία.

-Η ορατότητα που έχουμε παίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο σε μια προσπέραση. Όσα περισσότερα βλέπουμε μπροστά μας, τόσο καλύτερα μπορούμε να «καταστρώσουμε» την προσπέρασή μας εντοπίζοντας παράλληλα και ενδεχόμενους κινδύνους. Για αυτό το λόγο διατηρούμε και τη ζελατίνα του κράνους πάντα καθαρή…

-Οι επιδόσεις του δίκυκλού μας είναι εξαιρετικά σημαντικές κατά διαδικασία της προσπέρασης και ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ενεργητικής ασφάλειας ενός δικύκλου. Πρέπει να ξέρουμε πολύ καλά πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει το δίκυκλό μας, ώστε όλες οι προσπεράσεις που πραγματοποιούμε να βρίσκονται εντός των δυνατοτήτων του κινητήρα και να παίρνουν μικρό χρονικό διάστημα. Π.χ. δεν προσπαθούμε να προσπεράσουμε φορτηγό με ρυμούλκα σε «φιδίσιο» δρόμο με δύο λωρίδες, αν οδηγούμε τετράχρονο 125άρι…

-Όταν επιχειρούμε μια προσπέραση ξέρουμε, στο περίπου αλλά με μεγάλη βεβαιότητα, από πριν πού θα καταλήψουμε. Με λίγα λόγια δεν ρισκάρουμε. Αν ξεκινάτε μια προσπέραση και έχετε αμφιβολίες για την κατάληξή της σταματήστε άμεσα! Σας εγγυούμαστε 100% ότι θα έχετε και άλλη ευκαιρία…

Τι δεν πρέπει
- Η προσπέραση από δεξιά και ειδικά από την ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) πρέπει να αποφεύγεται. Στην ΛΕΑ, και γενικότερα δεξιά του δρόμου, πέρα του ότι δεν μας περιμένει κανείς, υπάρχουν διαφόρων ειδών… εμπόδια-λακκούβες, σκουπίδια, σταματημένα αυτοκίνητα(!)-που μπορούν να κάνουν ζημιά στο δίκυκλό μας.

-Δεν προσπερνάμε ποτέ πάνω σε στροφή, ούτε αυτοκίνητα, ούτε φυσικά άλλα δίκυκλα ακόμη και αν είμαστε σημαντικά πιο γρήγοροι. Αυτό γιατί απλά δεν κάνουμε αγώνες και γιατί ξέρουμε τι μας περιμένει…

-Δεν προσπερνάμε ποτέ άλλο όχημα αν αμέσως μετά πρέπει να φρενάρουμε δυνατά μπαίνοντας μπροστά του, είτε για να στρίψουμε, είτε για να βγούμε σε κάποια έξοδο. Αν συμβεί αυτό πάει να πει ότι δεν υπολογίσαμε καθόλου καλά την προσπέρασή μας και διατρέχουμε κίνδυνο να μας εμβολίσουν.

-Τους ποδηλάτες τους προσπερνάμε πάντα με προσοχή και ευγένεια. Δεν τους τρομάζουμε και δεν τους αγχώνουμε.

-Δεν προσπερνάμε κάποιο όχημα στην περίπτωση που μειώσει σημαντικά και ανεξήγητα την ταχύτητά του. Διαπιστώνουμε πρώτα το λόγο.

Τι πρέπει
-Η διαδικασία της προσπέρασης ξεκινά πολύ πριν φτάσουμε το όχημα που θέλουμε να προσπεράσουμε. Έχουμε ήδη ανάψει φλας, έχουμε κοιτάξει τον καθρέπτη μας-γυρνάμε και κεφάλι-πριν αλλάξουμε λωρίδα και βρισκόμαστε αριστερά αρκετό χρόνο πριν φτάσουμε δίπλα στο όχημα ώστε να βλέπουμε και τι γίνεται μπροστά. Προσπαθούμε να έχουμε όσο το δυνατό μεγαλύτερη απόσταση από το όχημα.

- Κατά την προσπέραση, χρησιμοποιούμε όλη την ισχύ του κινητήρα μας επιλέγοντας τη σωστή σχέση στο κιβώτιο (οι στροφές να είναι κοντά στη μέγιστη ροπή όταν ξεκινάμε) ώστε να την ολοκληρώσουμε όσο το δυνατό πιο γρήγορα.

-Αφού προσπεράσουμε μπαίνουμε προοδευτικά αλλά γρήγορα στη λωρίδα που βρισκόμασταν, έχοντας αφήσει την κατάλληλη απόσταση από το όχημα που μόλις προσπεράσαμε.

-Στην εθνική έχουμε υπόψη μας τόσο για πλευρικό άνεμο (και από πού έρχεται αυτός), όσο και τον αέρα που «στέλνει» πάνω μας το όχημα που προσπερνάμε, ειδικά τα φορτηγά. Απομακρυνόμαστε όσο περισσότερο γίνεται, ειδικά αν έχουμε δίκυκλο μικρού κυβισμού.

-Ακόμη πιο προσεκτικοί στο θέμα της απόστασης θα πρέπει να είμαστε στην περίπτωση που προσπερνάμε κάποιο άλλο δίκυκλο ή ποδήλατο. Επειδή τείνουμε να προσπερνάμε άλλους δικυκλιστές σχεδόν στην ίδια λωρίδα προσπαθούμε να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας πριν βρεθούμε δίπλα τους. Αν νομίζουμε ότι δεν μας έχουν αντιληφθεί πλησιάζουμε πολύ προσεκτικά. 

Στην πόλη
-Στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, πέρα από όλα τα παραπάνω, γενικά ισχύουν οι «κανόνες» της διήθησης τους οποίους και θα βρείτε σε αυτόν εδώ τον σύνδεσμο.

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ