Αυτές είναι οι 5 μοτοσυκλέτες παραγωγής που αποδίδουν τη μέγιστη ιπποδύναμή τους σε πολύ υψηλές στροφές.
Οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, έχουν δυστυχώς, αφήσει στο παρελθόν τους κινητήρες που δουλεύουν σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Κινητήρες 250 κυβικών εκατοστών που έφταναν τις 20.000 σ.α.λ. αποτελούν πλέον άπιαστο όνειρο. Και όσο πιο αυστηρές γίνονται οι προδιαγραφές, είναι πιο πιθανό οι ρυθμοί περιστροφής των κινητήρων να πέφτουν. Ίσως δούμε υπερσυμπιεστές για να διατηρηθεί η δύναμη και η αξιοπιστία σε υψηλά επίπεδα, σε κινητήρες όμως, με χαμηλότερα όρια περιστροφής. Διαλέξαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε από τις μοτοσυκλέτες που αποδίδουν τη μέγιστη τιμή της ιπποδύναμής τους στις υψηλότερες στροφές. Οι μοτοσυκλέτες πληρούν τις προδιαγραφές Euro4 και μπορούν να κυκλοφορούν νόμιμα σε δημόσιους δρόμους.
Yamaha R6 – 14.500 σ.α.λ.
Το R6 είναι το μοναδικό supersport 600 κυβικών που πληρεί τις Euro4 προδιαγραφές, ενώ ο κινητήρας που χρησιμοποιεί είναι απόγονος του κινητήρα που φορέθηκε στο R6 του 2006. Η μέγιστη δύναμη των 116,7 ίππων αποδίδεται στις 14.500 στροφές, ενώ ο κόφτης επεμβαίνει 2000 στροφές αργότερα, στις 16.500, έτσι το Yamaha R6 του 2017 είναι στην κορυφή της λίστας.
MV Agusta F3 675 – 14.400 σ.α.λ.
Ο κινητήρας της F3 των 675 κυβικών, έχει μικρότερη διαδρομή από αυτόν των 800 κιβυκών και μπορεί να δουλεύει σε υψηλότερους ρυθμούς περιστροφής. Η μέγιστη δύναμη των 128 ίππων αποδίδεται στις 14.400 στροφές. Είναι εντυπωσιακό ότι η δύναμη αποδίδεται σχεδόν 2.000 στροφές υψηλότερα από τον επίσης τρικύλινδρο της Triumph Daytona 675, ο οποίος μάλιστα δεν είναι Euro4.
BMW S1000RR – 13.500 σ.α.λ.
Οι 199 ίπποι της S1000RR έρχονται στις 13.500 στροφές, ενώ ο κινητήρας της Βαυαρικής εταιρείας συνεχίζει να ανεβάζει στροφές μέχρι να επέμβει ο κόφτης στις 14.200 σ.α.λ. Η Yamaha R1 εμφανίζει και αυτή τη μέγιστη δύναμή της στις 13.500 σ.α.λ. Ίσως, στο άμεσο μέλλον να δούμε αλλαγές και βελτιώσεις στα δυο μοντέλα που θα αλλάξουν την κατάταξη.
Suzuki GSX-R1000 – 13.200 σ.α.λ.
Δεν είναι εύκολο για έναν κινητήρα φτιαγμένο να δουλεύει σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, να περνάει από δοκιμές εκπομπών ρύπων που γίνονται σε χαμηλές στροφές. Η νέα GSX-R1000 το καταφέρνει χάρη στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων του διαθέτει. Αυτή την τεχνολογία θα τη συναντούμε συχνότερα στο μέλλον σε τέτοιους κινητήρες. Η μέγιστη ιπποδύναμη αποδίδεται στις 13.200 σ.α.λ. ενώ ο κόφτης επεμβαίνει 1.000 στροφές ψηλότερα.
Aprilia RSV4 – 13.000 σ.α.λ.
Μια ακόμα supersport μοτοσυκλέτα 1.000 κυβικών με εντυπωσιακό κινητήρα είναι και η RSV4. Ο εντυπωσιακός V4 παράγει 201 άλογα στις 13.000 σ.α.λ., ενώ με τον αγωνιστικό ήχο και την απόδοσή της έχει κερδίσει τις καρδιές του μοτοσυκλετιστικού κοινού, παρά το γεγονός ότι οι άμεσοι ανταγωνιστές του τα έχουν πάει καλύτερα σε πωλήσεις.